BibTex RIS Kaynak Göster

Abdi'nin Gül ü Nevruzunda Musiki Terimleri

Yıl 2011, Cilt: 9 Sayı: 2, 325 - 332, 01.06.2011

Öz

Abdi XVI. yüzyılda yaşamıştır. Devrinin padişahları Sultan II. Selim ve SultanIII. Murad’a eserler sunmasına rağmen yeterince meşhur olamamış ve biyografikkaynaklarda kendine bir yer bulamamıştır. Henüz ulaşamadığımız bir divanı ve dörtmesnevisi olan şairin Sultan III. Murad’ın isteği ile yazdığı Gül ü Nevrûz’u mutlu sonile biten bir aşk mesnevisidir. Toplamda 2320 beyit olup tek yazma nüshası Manisa İlHalk Kütüphanesinde 2714 numarada kayıtlıdır. Bu çalışmada mesnevi içerisindegeçen musiki terimleri hakkında bilgiler verilecektir

Kaynakça

  • ALTUNMERAL, Mehmet (2011), Abdî’nin Gül ü Nevrûz’u (İnceleme- Metin), Celal Bayar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü. (yayınlanmamış yüksek lisans tezi), Manisa.
  • ÇALKA, Mehmet Said (2008), “Nev’î Divanında Musikî Terimleri”, Turkhısh Studıes Internatıonal Periodical For The Languages, Litterature and Hıstory of Turkhısh or Turkıc Volume 3/2 Spring s.179-193.
  • ÇETİN, Kamile (2009), “Musikî ve Musikî Terimlerinin İbrahim Râşid Divanındaki Yansımaları”, Turkhısh Studıes Internatıonal Periodical For The Languages, Litterature and Hıstory of Turkhısh or Turkıc Volume 4/2 Winter s. 199-225.
  • DEVELLİOĞLU, Ferit (2002), Osmanlıca-Türkçe Ansiklopedik Lügat, 19. Baskı, Aydın Kitabevi Yayınları, Ankara.
  • GÜZELOVA, Hanzâde (2006), “Abdî’nin Bilinmeyen Bir Mesnevîsi; Heft Peyker Tercümesi” Bilig, Ankara, Yaz/2006, S. 38, s. 35-49.
  • GÜRAİ, Nur (1987), Niyaznâme-i Sa’d ü Hümâ: a mathnawi of Abdi, Yüksek Lisans Tezi, Boğaziçi Üniv. XIV, 230.
  • İNCE, Adnan (1987), “Abdî’nin Niyaz-nâme-i Sa’d ü Hümâ’sı”, Fırat Üniversitesi Dergisi (Sosyal Bilimler) Elazığ, C. I S. 2, s. 155-206.
  • İNCE, Adnan (1989), “Cemşid ü Hurşîd Mesnevîleri” Fırat Üniversitesi Dergisi (Sosyal Bilimler), Elazığ, C. 3, S. 2, s. 109-136.
  • İSEN, Mustafa (1980), Sehî Bey, Tezkire, Tercüman 1001 Temel Eser, İstanbul.
  • KAPLAN, Mahmut (2003), Divan Şiirinin Kıyısında, Kaşgar Neşriyat, Ankara, s.31-50.
  • KULOĞLU, Nazan (1989), Abdî Cemşîd ü Hurşîd, Fırat Ü. SBE. (yayınlanmamış yüksek lisans tezi), Elazığ.
  • Kühnü’l-Ahbâr’ın Tezkire Kısmı (1994), haz. Mustafa İsen, AKM Yayınları, Ankara.
  • KOCATÜRK, Vasfi Mahir (1964), Türk Edebiyatı Tarihi, Edebiyat Yayınevi, Ankara.
  • ONAY, Ahmet Talat (2007), Açıklamalı Divan Şiiri Sözlüğü, haz. Cemal Kurnaz, Birleşik Yayınevi, Ankara.
  • ÖZTUNA, Yılmaz (2000), Türk Musikisi Kavram ve Terimleri Ansiklopedisi, AKM Yayınları, Ankara.
  • SEFERCİOĞLU, Nejat, “Divan Şiirinde Musikî ile İlgili Unsurların Kullanılışları”,e-kaynak: hptt://www.geocities.com/msefercioglu/makaleler/divansiirindemusiki.htm.

Abdi'nin Gül ü Nevruzunda Musiki Terimleri

Yıl 2011, Cilt: 9 Sayı: 2, 325 - 332, 01.06.2011

Öz

Kaynakça

  • ALTUNMERAL, Mehmet (2011), Abdî’nin Gül ü Nevrûz’u (İnceleme- Metin), Celal Bayar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü. (yayınlanmamış yüksek lisans tezi), Manisa.
  • ÇALKA, Mehmet Said (2008), “Nev’î Divanında Musikî Terimleri”, Turkhısh Studıes Internatıonal Periodical For The Languages, Litterature and Hıstory of Turkhısh or Turkıc Volume 3/2 Spring s.179-193.
  • ÇETİN, Kamile (2009), “Musikî ve Musikî Terimlerinin İbrahim Râşid Divanındaki Yansımaları”, Turkhısh Studıes Internatıonal Periodical For The Languages, Litterature and Hıstory of Turkhısh or Turkıc Volume 4/2 Winter s. 199-225.
  • DEVELLİOĞLU, Ferit (2002), Osmanlıca-Türkçe Ansiklopedik Lügat, 19. Baskı, Aydın Kitabevi Yayınları, Ankara.
  • GÜZELOVA, Hanzâde (2006), “Abdî’nin Bilinmeyen Bir Mesnevîsi; Heft Peyker Tercümesi” Bilig, Ankara, Yaz/2006, S. 38, s. 35-49.
  • GÜRAİ, Nur (1987), Niyaznâme-i Sa’d ü Hümâ: a mathnawi of Abdi, Yüksek Lisans Tezi, Boğaziçi Üniv. XIV, 230.
  • İNCE, Adnan (1987), “Abdî’nin Niyaz-nâme-i Sa’d ü Hümâ’sı”, Fırat Üniversitesi Dergisi (Sosyal Bilimler) Elazığ, C. I S. 2, s. 155-206.
  • İNCE, Adnan (1989), “Cemşid ü Hurşîd Mesnevîleri” Fırat Üniversitesi Dergisi (Sosyal Bilimler), Elazığ, C. 3, S. 2, s. 109-136.
  • İSEN, Mustafa (1980), Sehî Bey, Tezkire, Tercüman 1001 Temel Eser, İstanbul.
  • KAPLAN, Mahmut (2003), Divan Şiirinin Kıyısında, Kaşgar Neşriyat, Ankara, s.31-50.
  • KULOĞLU, Nazan (1989), Abdî Cemşîd ü Hurşîd, Fırat Ü. SBE. (yayınlanmamış yüksek lisans tezi), Elazığ.
  • Kühnü’l-Ahbâr’ın Tezkire Kısmı (1994), haz. Mustafa İsen, AKM Yayınları, Ankara.
  • KOCATÜRK, Vasfi Mahir (1964), Türk Edebiyatı Tarihi, Edebiyat Yayınevi, Ankara.
  • ONAY, Ahmet Talat (2007), Açıklamalı Divan Şiiri Sözlüğü, haz. Cemal Kurnaz, Birleşik Yayınevi, Ankara.
  • ÖZTUNA, Yılmaz (2000), Türk Musikisi Kavram ve Terimleri Ansiklopedisi, AKM Yayınları, Ankara.
  • SEFERCİOĞLU, Nejat, “Divan Şiirinde Musikî ile İlgili Unsurların Kullanılışları”,e-kaynak: hptt://www.geocities.com/msefercioglu/makaleler/divansiirindemusiki.htm.
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mehmet Altunmeral Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 9 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Altunmeral, M. (2011). Abdi’nin Gül ü Nevruzunda Musiki Terimleri. Manisa Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9(2), 325-332.