Araştırma,
60-72 aylık çocukların bilim insanı olarak yapmak istediklerine ilişkin
görüşlerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma nitel analize dayalı
betimsel bir çalışmadır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2017-2018 eğitim öğretim
yılında Ankara il merkezindeki Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı bağımsız
anaokullarına devam eden 46 çocuk oluşturmuştur. Çalışmanın verileri,
çocukların bilim insanı olarak yapmak istediklerine ilişkin görüşlerine yönelik
çizdikleri resimlerde kullandıkları sözel ifadelerin çözümlenmesiyle
toplanmıştır. Betimsel analiz yapılarak, çocukların çizdikleri resimler
üzerinden bilim insanı olarak yapmak istediklerine ilişkin görüşleri
değerlendirilmiştir. Araştırmanın sonucunda, okul öncesi dönemdeki çocukların bilim insanı olarak yapmak
istediklerine ilişkin 73 ifadeye ve bu ifadelerin ortak özellikleri dikkate
alındığında 7 temaya yer verilmiştir. Çocukların bilim insanı olarak çeşitli
amaçlara yönelik yapmak istediklerinin daha çok cihaz temasında yoğunlaştığı ve
bu temaya ait robot kavramının da diğer kavramlara göre daha sık kullanıldığı
tespit edilmiştir. Ayrıca çocukların bilim insanı olarak yapmak
istediklerini çeşitli nedenlere bağlı olarak gerçekleştirdikleri, bu nedenlere yönelik 82 ifadeye ve bu
ifadelerin ortak özellikleri dikkate alındığında ise 5 temaya yer verildiği
görülmüştür. Bu temalardan daha çok “keşfetme imkânı sağlama” yönünde
çocukların nedenlerine ilişkin açıklamalar yaptığı belirlenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Beşeri Bilimler Sayısı |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Eylül 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 17 Sayı: 3 |