Bu araştırmanın amacı, öğretmenlerin sanal sınıf yönetimi yeterliklerini belirlemektir. Araştırma genel tarama modelinde tasarlanmıştır. Araştırmanın evrenini, 2020-2021 eğitim öğretim yılında Kırklareli ili merkez ve ilçelerinde görev yapan öğretmenler oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemi 329 öğretmenden oluşmaktadır. Araştırma verileri, Can ve Gündüz (2021) tarafından geliştirilen "Öğretmenlerin Sanal Sınıf Yönetimi Yeterliği Ölçeği" yardımıyla toplanmıştır. Ölçek 5’li likert tipinde ve 24 maddeden oluşmaktadır. Ölçeğin alt boyutları “öğrencilerle ilişkiler”, “sanal sınıf içi etkinlikler” ve “sanal sınıf yönetimi"dir. Araştırma bulgularına göre, öğretmenlerin çoğunluğu sanal sınıf deneyimine sahip değildir. Öğretmenler, ölçeğin tüm alt boyutlarında sanal sınıf yönetimi konusunda kendilerini yeterli görmektedir. Kadın öğretmenlerin “sanal sınıf içi etkinlikleri” yönetme yeterlikleri erkek öğretmenlere göre istatistiksel açıdan anlamlı derecede daha yüksektir. Daha önce sanal sınıf deneyimi olan öğretmenlerin “Öğretmenlerin Sanal Sınıf Yönetimi Yeterliği Ölçeği”, genel ve alt boyut toplam aritmetik ortalamaları, sanal sınıf deneyimi olmayanlardan anlamlı derecede daha yüksektir. Araştırma sonuçları, öğretmenlerin sanal sınıf yönetimi yeterliklerinin genel olarak yüksek düzeyde olduğunu ortaya koymaktadır.
Sanal sınıf Sınıf yönetimi Sanal sınıf yönetimi Sanal sınıf yönetimi yeterliği
iyi çalışmalar dileriz.
The aim of this research is to determine teachers’ virtual classroom management competences. The research is designed in general survey model. The population of the research consists of teachers working in the center and districts of Kırklareli province in the 2020-2021 academic year. The sample of the study consists of 329 teachers. The data of research was gathered with “the scale of teachers’ virtual classroom management competences” developed by Can and Gündüz (2021). The scale is in 5-point Likert type and consists of 24 items. The sub-dimensions of the scale are "relations with students", "virtual classroom activities" and "virtual classroom management". According to the findings of research, most of teachers do not have virtual classroom experience. Teachers consider themselves competent in regard to virtual classroom management in all sub-dimensions of the scale. Female teachers' competences to manage "virtual classroom activities" is significantly higher than male teachers’. Relating to “the scale of teachers’ virtual classroom management competences”, general and sub-dimension total arithmetic averages of teachers having virtual classroom experience previously are significantly higher than those not having. The results of research put forward that teachers' virtual classroom management competences are generally at high level.
Virtual Classroom Classroom management Virtual Classroom Management Virtual Classroom Management Competence
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Beşeri Bilimler Sayısı |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Eylül 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 19 Sayı: 3 |