The soloist performance, which emerged as a result of the changes experienced since the beginning of the 20th century, brought with it differences in form, and artistic and technical aspects compared to previous performances. In the face of these changing and developing situations regarding voice training, the needs of singers have also begun to change. With these needs, it is seen that planned teaching and evaluation have become a necessity in terms of preparation for singing. In this study, the validity and reliability analysis of the performance rating scale, which was prepared to measure basic skills in Turkish singing education, was performed. In this study, which is in the descriptive survey model, the quantitative research method was adopted. During the determination of the scale items, a literature review was conducted. Student performances were scored by experts through the rubric prepared in line with expert opinions. Validity and reliability analyzes were performed on the obtained data using the SPSS package program. It has been concluded that the prepared performance rating scale is valid and reliable.
20. yüzyılın başından itibaren yaşanan değişimlerin sonucunda ortaya çıkan solist icrâcılık, önceki icrâlara kıyasla biçimsel, artistik ve teknik bakımdan farklılıkları da beraberinde getirmiştir. Ses eğitimi ile ilgili olarak değişen ve gelişen bu durumlar karşısında mesleki kariyerlerini ses kullanarak sürdüren kişilerin ihtiyaçları da değişiklik göstermeye başlamıştır. Bu ihtiyaçlarla birlikte planlı bir öğretimin ve değerlendirmenin şarkı söylemeye hazırlık açısından zorunluluk haline geldiği görülmektedir. Eğitimde değerlendirme alanında yapılan çalışmalar, Türkçe’ye uygun olarak hazırlanmış bir ses eğitimi yaklaşımının oluşturulması açısından önem arz etmektedir. Bu çalışmada, Türkçe şarkı söyleme eğitiminde temel becerilerin ölçülmesi için hazırlanan performans derecelendirme ölçeğinin geçerlilik ve güvenirlilik analizi yapılmıştır. Betimsel tarama modelindeki bu araştırmada nicel araştırma yöntemi benimsenmiştir. Ölçek maddelerinin belirlenmesi aşamasında literatür taraması yapılmıştır. Uzman görüşleri doğrultusunda hazırlanan rubrik aracılığıyla, uzmanlar tarafından öğrenci performansları puanlanmıştır. Toplanan veriler üzerinde Spss paket programı aracılığıyla geçerlilik ve güvenilirlik analizleri yapılmıştır. Elde edilen bulgulardan, hazırlanan performans derecelendirme ölçeğinin geçerli ve güvenilir olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Ses Eğitimi Türk Müziği Performans Derecelendirme Rubrik Geliştirme.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Haziran 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 20 Sayı: 2 |