Ian McEwan çağdaş İngiliz edebiyatının en çarpıcı metinlerinin yazarıdır. Onun şok edebiyatı olarak adlandırılan bu metinlerinin en öne çıkan örneklerinden biri olan The Cement Garden, bir ailenin ensestten ölüme uzenan rahatsızlık verici deneyimlerini anlattığı çarpıcı bir metindir. Bu deneyimlerin ergen bir genç erkeğin bakış açısına odaklanmış olması da metni tartışmalı hale getiren unsurlar arasındadır. Bu odak noktası üzerinden anlatılan ve çocukların deneyimlemiş olduğu dehşet verici olaylar, oldukça sıradan deneyimlermiş gibi anlatılmaları açısından da okur üzerinde rahatsız edici bir etki yaratır. Ancak, metnin okur üzerinde yaattığı bu rahatsızlık, okuru, çocukların davranışlarının, ebeveynleriyle ve birbirleriyle olan ilişkilerinin aynı zamanda onların psikolojik süreçlerine işaret eden sembolik bir anlatı evrenine de işaret ediyor olabileceğini düşünmeye yönlendirir. Bu bağlamda, bu çalışma, metne içkin olan bu sembolik düzlemi, Jacques Lacan'’n ‘yoksunluk’ ve Sembolik düzen ve Julia Kristeva’nın ‘semiyotik chora’ kavramları üzerinden çözümlenmesini ve yorumlanmasını amaçlamaktadır.
Ian McEwan is the writer of the most controversial texts of the contemporary British fiction. One of the outstanding examples of his literature of shock, McEwan’s The Cement Garden, is a challenging narrative in the sense that it depicts the disturbing experiences of a family, ranging from incest to death. The fact that these experiences are narrated through an adolescent boy’s point of view makes these even more controversial in the sense that the depiction of events through this narrator’s view is focalized. Through this focalization, the horrifying events experienced by children are narrated as if they were just ordinary experiences which creates a somehow disturbing effect on the reader. However this disturbance also leads the reader to think that the actions of these children and their relationship to their parents and each other also refer to an underlying symbolism pertaining to their psychic conditions. This article aims to reveal and interpret the novel focusing on this underlying symbolism through the lens of Lacan’s concepts of ‘lack’ and the Symbolic order and Kristeva’s concept of ‘semiotic chora’.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Temmuz 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 30. Yıl Özel Sayısı |