Çatışma bir toplumda doğal bir olgudur. Eğer çatışmalar doğru bir şekilde ele alınırsa, kişilerarası ilişkiler etkili yönetilebilir. Çatışmaları yönetebilmek kişilerarası ilişkilere büyük katkı sağlamaktadır. Bu çalışma kişilerarası ilişkilerde çatışma stillerinin rolü üzerinedir. Bu çalışma insanların çatışma durumundaki davranışlarının kendilerine yönelik ve başkalarına yönelik ilgi olmak üzere bir tablo üzerinde gösterilebileceğini önermektedir. Bu çalışmanın amacı İkili İlgi Kuramına dayanarak üniversite öğrencilerinin kişilerarası çatışmalarında hangi çatışma çözme stratejilerini kullandıklarını ve çatışma çözme stratejilerinin kişilerarası ilişkilere göre farklılık gösterip göstermediğini belirlemektir. Araştırmanın örneklemini 2021-2022 eğitim-öğretim yılında İzmir ili Dokuz Eylül Üniversitesi'nde öğrenim gören öğrenciler oluşturmaktadır. Araştırma örneklemi basit tesadüfi örnekleme yöntemiyle seçilen 18-22 yaş 210 gönüllü öğrencilerden oluşmaktadır. Toplamda 203 katılımcının verileri analiz edildi. Araştırma nicel araştırma modeli kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Arkadaşlarla, yakın arkadaşlarla, romantik arkadaşlarla ve annelerle yaşanan çatışmalarda en çok uzlaşma stratejisi, en az ise zorlama stratejisi kullanılıyor. Üniversite öğrencilerinin çatışmalarla başa çıkmada yapıcı çözüm yöntemleri konusunda oldukça bilinçli olmaları gerekmektedir.
Çatışma İkili İlgi Kuramı Kişilerarası İlişkiler Çatışma Çözüm Stratejileri Üniversite Öğrencileri
Conflict is a natural phenomenon in a society. If conflicts handled properly, ınterpersonal relations could be managed. Managing conflicts has a great contribution at interpersonal relations. The present study is about the role of conflict management styles at interpersonal relations. This study proposes that people's behavior in conflict situations on a grid having two axes: concern for self and concern for others. Based on the Dual Concern Theory, the purpose is to determine which conflict resolution strategies university students use in their interpersonal conflicts and whether conflict resolution strategies differ according to interpersonal relations. The sample consisted of students studying at Dokuz Eylül University in Izmir in the 2021-2022 academic year. The sample of the study consisted of 210 volunteer students aged 18-22 selected by simple random sampling method. The data of 203 participants were analyzed. The research was carried out using quantitative research model. In conflicts with friends, close friends, romantic friends, and mothers compromising is used the most and forcing is used the least. University students should be aware of constructive resolution methods to handle conflicts.
Conflict Dual Concern Theory Interpersonal Relations Conflict Resolution Strategies University Students
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | İletişim Sosyolojisi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 20 Nisan 2024 |
Kabul Tarihi | 14 Ekim 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 22 Sayı: 4 |