Kusursuzluk, kavramsal olarak düşünüldüğünde eksikliğin ya da noksanlığın olmaması halidir. Sosyal ağlarda yer alan birey, hem fiziksel hem psikolojik olarak memnuniyetsizliğini gizleyerek veya değiştirerek, kendi gönderilerini diğer kullanıcılara sunmaktadır. Bu süre içinde sosyal ağlar ‘kusursuzlaştırma’ işlevi görmektedir. Toplumsal cinsiyet rolleri, cinsellik ve benlik konuları düşünüldüğünde kadının doğasından hayatına sirayet eden ve bir şekilde empoze edilen beğenilme duygusunun tezahürü güzel olma, genç kalma gibi bir takım pratiklerin de sosyal medyada başat itkiler olduğu görülmektedir. Çalışmanın genel anlamda incelemeye çalıştığı noktalar sosyal medya ve dijital dönüşümdür, ardından sosyal medyadaki kusursuzluk yanılsaması analiz edilecektir. Son olarak araştırma için seçilen 10 instagram hesabı analiz edilmiştir. İnfluencer'lar fitness, güzellik, beslenme & sağlık, yaşam tarzı ve seyahat kategorilerinden seçilmiştir. Çalışma sonucunda influencer'ların hayatlarından oldukça memnun oldukları; hayatta yaşadıkları zorluklardan çok fazla bahsetmedikleri gözlemlenmektedir.
When considered conceptually, flawlessness is the absence of deficiency or incompleteness. The individual in social networks presents his/her own posts to other users by hiding or changing his/her dissatisfaction both physically and psychologically. During this time, social networks function as 'perfecting'. When gender roles, sexuality and self issues are considered, it is seen that some practices such as being beautiful and staying young, which are the manifestation of the feeling of being liked, which permeates women's lives from their nature and is imposed in some way, are the dominant impulses in social media. The points that the study tries to examine in general terms are social media and digital transformation, then the illusion of flawlessness on social media will be analyzed. Finally, the ten instagram accounts selected. These influencers are chosen according to fitness, beauty, nutrition & health, lifestyle and travel categories. As a result of the study, it is seen that influencers are satisfied with their lives; they do not show difficulties they experience in life.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | İletişim Sosyolojisi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 9 Temmuz 2024 |
Kabul Tarihi | 8 Ekim 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 22 Sayı: 4 |