Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Aristoteles’in Eğitim Felsefesinde Eğitimin Alanları ve Nitelikleri

Yıl 2024, Cilt: 22 Sayı: 4, 221 - 229, 29.12.2024
https://doi.org/10.18026/cbayarsos.1515330

Öz

Eğitim insani varoluşun gelişmesi ve toplumsal refahın sağlanması için önemli bir olgudur. Bu manada ilkçağdan günümüze kadar birçok düşünür eğitimi kendi perspektifinden hareketle incelemiştir. Aristoteles’in de eğitim hakkındaki fikirleri mühim bir yer tutmaktadır. O, eğitimi anlatırken bir insanın nasıl yetiştirilmesi gerektiği sorusunu değişik perspektiflerden ele alarak yanıtlamıştır. Buna ek olarak eğitimin amacını, içeriğini, ne şekilde uygulanacağını ve devletin bu konudaki rolünün ne olacağını da ayrıntılı bir biçimde analiz etmiştir. Eğitimi siyaset, etik, sanat gibi alanlarla ilişkilendirmiştir ve eğitimin yalnızca teorik değil pratik bir içeriğinin olduğunu da göstermiştir. Aristoteles’in eğitimle ilgili düşünceleri ve çağdaş eğitim felsefesi konuları arasında benzer noktalar bulunmaktadır. Eğitimin tanımı, amacı, içeriği, devlet ve eğitim ilişkisi gibi konular hem Aristoteles hem de çağdaş eğitim felsefesi tarafından tartışılmaktadır. Bu makalenin amacı, Aristoteles’in eğitim hakkındaki düşüncelerini analiz etmek; onun fikirlerini yeni bir sınıflandırmaya tabi tutmaktır. Buradan hareketle Aristoteles’in eğitim anlayışı ile çağdaş eğitim felsefesi arasındaki benzerlikleri ve farklılıkları soruşturmaktır.

Kaynakça

  • Rob, F. C. (1943). “Aristotle and Education”, Peabody Journal of Education, 20/4, pp. 202-213. Ross, D. (2017). Aristoteles. Çeviren Ahmet Arslan. İstanbul: Kabalcı Yayınevi. Senemoğlu, N. (2004). Gelişim, Öğrenme ve Öğretim. Ankara: Kalkan Matbaacılık. Sözer, E. (2018). Eğitimin Felsefi Temelleri, Eğitim Bilimine Giriş. Eskişehir: Pegem Akademi. Yılmaz, M. (2010). Aristoteles’te Eğitim Kavramının Politik İşlevi. Kaygı, 15 (2010), 29-40. Yılmaz, Z. (2010). Aristoteles’in Eğitim Anlayışı. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 10, 148-159.

Education Fields And Qualities in Aristotle's Philosophy of Education

Yıl 2024, Cilt: 22 Sayı: 4, 221 - 229, 29.12.2024
https://doi.org/10.18026/cbayarsos.1515330

Öz

Education is an important phenomenon for the development of human existence and ensuring social welfare. In this sense, many thinkers from ancient times to the present have examined education from their own perspective. Aristotle's ideas about education also have an important place. While explaining education, he answered the question of how a person should be raised by considering it from different perspectives. In addition, he analyzed in detail the purpose of education, its content, how it will be implemented and what the role of the state will be in this regard. At the same time, he associated education with fields such as politics, ethics and art. Therefore, it has shown that education has not only theoretical but also practical content. There are also similar points between Aristotle's thoughts on education and contemporary educational philosophy. Issues such as the definition of education, its purpose, content, and the relationship between the state and education are discussed by both Aristotle and contemporary philosophy of education. The aim of this article is to analyze Aristotle's thoughts about education; is to subject his ideas to a new classification. From this point of view, the aim is to investigate the similarities and differences between Aristotle's understanding of education and contemporary philosophy of education.

Kaynakça

  • Rob, F. C. (1943). “Aristotle and Education”, Peabody Journal of Education, 20/4, pp. 202-213. Ross, D. (2017). Aristoteles. Çeviren Ahmet Arslan. İstanbul: Kabalcı Yayınevi. Senemoğlu, N. (2004). Gelişim, Öğrenme ve Öğretim. Ankara: Kalkan Matbaacılık. Sözer, E. (2018). Eğitimin Felsefi Temelleri, Eğitim Bilimine Giriş. Eskişehir: Pegem Akademi. Yılmaz, M. (2010). Aristoteles’te Eğitim Kavramının Politik İşlevi. Kaygı, 15 (2010), 29-40. Yılmaz, Z. (2010). Aristoteles’in Eğitim Anlayışı. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 10, 148-159.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Sosyolojisi
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Eda Çoban Kapuoğlu 0000-0002-0728-5518

Yayımlanma Tarihi 29 Aralık 2024
Gönderilme Tarihi 12 Temmuz 2024
Kabul Tarihi 31 Ekim 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 22 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Çoban Kapuoğlu, E. (2024). Aristoteles’in Eğitim Felsefesinde Eğitimin Alanları ve Nitelikleri. Manisa Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 22(4), 221-229. https://doi.org/10.18026/cbayarsos.1515330