Futbol oyunu tüm dünyada herhangi bir ticari sektör gibi serbest pazar norm ve kurallarına tâbidir. Gelecek dönemlerde gerek yönetsel gerekse de ekonomik olarak ayakta kalabilir olmayan herhangi bir spor kulübü futbol dünyası içinde varlığını sürdürmekte güçlük çekecektir. Bu bağlamda, spor kulüpleri çağdaş işletmeciliğin başarı getiren yöntemlerini yürütmek ve kurumsal yönetimin gereklerini uygulamak durumundadırlar. Spor kulüpleri kurumsal yönetimin temel gereklerinden biri olarak iç ve dış çevrelerindeki tüm unsurları kapsayan bir ilişki ağı geliştirmekte ve bu ilişkiyi çağdaş yönetim anlayışları ile yönetmektedirler. Spor kulüplerinin iç ve dış çevreleri ile kurdukları ilişkilerin yönetiminde iletişim yönetimi olarak adlandırılan yapı ile karşılaşılmaktadır. Spor kulüplerinin iletişim kurduğu paydaşlar arasında spor kulüplerinin destekçileri ve/ya da taraftarları anahtar paydaşlar olarak ele alınabilir. Bu çalışma; futbol taraftarlığını kavramsal bir yapı içerisinde ele alarak, Türkiye'de futbol kulübü ve taraftar arasındaki ilişkinin ve iletişimin boyutlarını tartışmayı amaçlamaktadır.Anahtar Kelimeler: Futbol endüstrisi; taraftar; iletişim yönetimi
Football game is subjected to open market norm and rules like any commercial sector in all over the world. The sport clubs which aren't have economic and executive orderly arrange- ment can't transfer their assets to future in football world. In this context, sport clubs must execute methods which have achievement in contemporary business administration and corporate gover- nance. Sport clubs build up a relation network which is enclose all components of inside and out- side environment because of corporate governance necessity and they must execute this relation with contemporary management perception. Communication management is arised in sport clubs' inside and outside environment relations. It can be defined that sport clubs' supporters and/or fans are key stakeholders that sport clubs communicate. This study aimed to discuss football fans in a conceptual structure and to define relation and communication dimensions between football club and fan in Turkey
Diğer ID | JA73BC64RJ |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2009 |
Gönderilme Tarihi | 1 Mart 2009 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 4 Sayı: 1 |