BibTex RIS Kaynak Göster

Öğretmenlerin İş Yaşamındaki Yalnızlıkları ile Sosyo-Demografik Özellikleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi

Yıl 2016, Cilt: 11 Sayı: 2, 66 - 76, 01.09.2016

Öz

Bu çalışmada; öğretmenlerin iş yaşamındaki yalnızlıklarının bazı sosyo-demografik değişkenlere göre farklılaşıp farklılaşmadığını belirlemek amacıyla Ankara’nın kuzeybatı bölgesinde yer alan Ayaş, Güdül, Beypazarı, ve Nallıhan ilçelerindeki çeşitli kademelerde görev yapan 533 öğretmene “İş Yaşamında Yalnızlık Ölçeği” uygulanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre; erkek öğretmenlerin, kadın öğretmenlere göre sosyal arkadaşlıklarının daha yüksek olduğu, alt ve orta refah düzeyinde yer alan öğretmenlerin, üst refah düzeyinde yer alan öğretmenlere göre duygusal yoksunluklarının daha yüksek olduğu ve Güdül ilçesinde görev yapan öğretmenlerin diğer ilçelerde görev yapan öğretmenlere göre sosyal arkadaşlıklarının daha yüksek olduğu sonucuna varılmıştır. Bununla birlikte yaş, eğitim durumu, medeni durumu çocuk sayısı, görev yaptıkları kademeleri, meslekte geçirdikleri süreleri ve yöneticilik görevlerinin, duygusal yoksunluk ve sosyal arkadaşlık üzerindeki etkilerinin istatistik olarak anlamlı olmadığı sonucuna varılmıştır.

Examination of the Relationship between Teacher’s Loneliness in Professional Life and Demographical Characteristics

Yıl 2016, Cilt: 11 Sayı: 2, 66 - 76, 01.09.2016

Öz

The aim of this study was to adapt Goal Commitment Scale, developed by Hollenbeck, In this study “Loneliness Scale in Workplace” was carried out to determine if 533 teachers’ solitude in their career, who work in different positions in Ayaş, Güdül, Beypazarı and Nallıhan provinces in the northern of Ankara, differentiates or not according to sociodemographic variables. According to research results it was concluded that male teachers have higher level of social friendship compared to female teachers, teachers in low and middle level welfare have higher level of emotional deprivation compared to teachers in upper-level welfare and teachers who work in Güdül have higher level of social friendship compared to teachers who work in other provinces. Besides it was deduced that age, education, marital status, number of children, duration of experience in job, job positions and management tasks were not statistically significant on emotional deprivation and social friendship

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA72KG65SJ
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Burhan Başoğlu Bu kişi benim

Mustafa Önder Şekeroğlu Bu kişi benim

Emrah Altun Bu kişi benim

Nevzat Dinçer Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Eylül 2016
Gönderilme Tarihi 1 Eylül 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 11 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Başoğlu, B., Şekeroğlu, M. Ö., Altun, E., Dinçer, N. (2016). Öğretmenlerin İş Yaşamındaki Yalnızlıkları ile Sosyo-Demografik Özellikleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. CBÜ Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, 11(2), 66-76.
AMA Başoğlu B, Şekeroğlu MÖ, Altun E, Dinçer N. Öğretmenlerin İş Yaşamındaki Yalnızlıkları ile Sosyo-Demografik Özellikleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. CBÜ BESBD. Eylül 2016;11(2):66-76.
Chicago Başoğlu, Burhan, Mustafa Önder Şekeroğlu, Emrah Altun, ve Nevzat Dinçer. “Öğretmenlerin İş Yaşamındaki Yalnızlıkları Ile Sosyo-Demografik Özellikleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi”. CBÜ Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi 11, sy. 2 (Eylül 2016): 66-76.
EndNote Başoğlu B, Şekeroğlu MÖ, Altun E, Dinçer N (01 Eylül 2016) Öğretmenlerin İş Yaşamındaki Yalnızlıkları ile Sosyo-Demografik Özellikleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. CBÜ Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi 11 2 66–76.
IEEE B. Başoğlu, M. Ö. Şekeroğlu, E. Altun, ve N. Dinçer, “Öğretmenlerin İş Yaşamındaki Yalnızlıkları ile Sosyo-Demografik Özellikleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi”, CBÜ BESBD, c. 11, sy. 2, ss. 66–76, 2016.
ISNAD Başoğlu, Burhan vd. “Öğretmenlerin İş Yaşamındaki Yalnızlıkları Ile Sosyo-Demografik Özellikleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi”. CBÜ Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi 11/2 (Eylül 2016), 66-76.
JAMA Başoğlu B, Şekeroğlu MÖ, Altun E, Dinçer N. Öğretmenlerin İş Yaşamındaki Yalnızlıkları ile Sosyo-Demografik Özellikleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. CBÜ BESBD. 2016;11:66–76.
MLA Başoğlu, Burhan vd. “Öğretmenlerin İş Yaşamındaki Yalnızlıkları Ile Sosyo-Demografik Özellikleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi”. CBÜ Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, c. 11, sy. 2, 2016, ss. 66-76.
Vancouver Başoğlu B, Şekeroğlu MÖ, Altun E, Dinçer N. Öğretmenlerin İş Yaşamındaki Yalnızlıkları ile Sosyo-Demografik Özellikleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. CBÜ BESBD. 2016;11(2):66-7.