This study aimed to examine the relationship between recreation participation levels and time management of high school students studying in different high schools. In the study, the relational screening model was used as part of the survey model. The data collection tool of the study consisted of three parts: personal information form, "Recreation Participation Scale" developed by Procidano and Heller (1983) and adapted into Turkish by Sevil (2015) and "Time Management Scale" developed by Britton and Tesser (1991) and translated into Turkish by Alay and Koçak (2002). The study group consisted of students of Incirliova Sports High School, Nazilli Science High School, Bozdoğan İsmet Sezgin Vocational and Technical Anatolian High School and Bozdoğan Anatolian High School in Aydın province in the 2022-2023 academic. Statistically, frequency analysis, reliability coefficient calculations, Pearson correlation analysis and Manova analysis were performed. The analyses were performed by adhering to a 95% confidence interval. A statistically significant difference was detected between the participants' recreational activity and gender, grade and doing sport variables, the cognitive activity sub-dimension and gender variable, the mean score of recreation participation and doing sport variable, and the time management of the participants and gender, high school type, income and doing sport variables (p<0.05). As a result, high school students have moderate levels of participation in recreational activities and time management. Participation of the high school students in recreational activities also decreased as their time management levels increased.
Bu çalışma, farklı lise türlerinde eğitim gören lise öğrencilerinin rekreasyon katılım düzeyleri ile zaman yönetimleri arasındaki ilişkinin incelenmesini amaçlamıştır. Araştırmada, tarama modeli kapsamında ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın veri toplama aracı, kişisel bilgiler formu, Procidano ve Heller (1983) tarafından geliştirilen Türkçe uyarlaması Sevil (2015) tarafından yapılan “Rekreasyon Katılım Ölçeği” ve Britton ve Tesser (1991) tarafından geliştirilen, Alay ve Koçak (2002) tarafından Türkçe ‘ye geçerliliği ve güvenirliliği yapılan “Zaman Yönetimi Ölçeği” olmak üzere üç kısımdan oluşmuştur. Çalışma grubunu, 2022-2023 Eğitim-Öğretim döneminde Aydın ilinde bulunan İncirliova Spor Lisesi, Nazilli Fen Lisesi, Bozdoğan İsmet Sezgin Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi ile Bozdoğan Anadolu Lisesi öğrencileri oluşturmuştur. İstatistiksel açıdan, frekans analizi, güvenirlik katsayısı hesaplamaları, pearson korelasyon analizi ve Manova analizi yapılmıştır. Analizler, %95 güven aralığına bağlı kalınarak yapılmıştır. Katılımcıların rekreasyonel aktivite ile cinsiyet, sınıf düzeyi ve spor yapma değişkenlerinde, bilişsel aktivite alt boyutu ile cinsiyet değişkeni arasında, rekreasyon katılım ortalama puanı ile spor yapma değişkeninde, katılımcıların zaman yönetimi ile cinsiyet, lise türü, gelir ve spor yapma değişkenlerinde istatistiksel yönden anlamlı farklılaşma olduğu görülmüştür (p<0.05). Sonuç olarak lise öğrencilerinin rekreasyon aktivitelerine katılım düzeyleri ve zaman yönetimlerinin orta düzeyde olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca katılımcıların zaman yönetimi düzeyi arttıkça rekreasyon aktivitelerine katılım seviyelerinin azaldığı belirlenmiştir.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Spor Faaliyetleri Yönetimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 1 Aralık 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2023 |
Gönderilme Tarihi | 4 Temmuz 2023 |
Kabul Tarihi | 4 Kasım 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 18 Sayı: 2 |