Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Spor Yapan Ergenlerin Psikolojik Sağlamlık ve Sürekli Kaygı Durumları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi

Yıl 2024, Cilt: 19 Sayı: 2, 253 - 262, 31.07.2024
https://doi.org/10.33459/cbubesbd.1457432

Öz

Bireylerin yaşamını idame ettirmede dikkate alınması gereken önemli özelliklerinden biri de psikolojik sağlamlık olarak değerlendirilmektedir. Zira psikolojik sağlamlığı yüksek olan bireylerin kendine olan güvenleri ve öz saygıları daha yüksek olduğu belirtilmektedir. Bu noktadan hareketle spor yapmanın psikolojik sağlamlığı arttıracağı ön görülmektedir. Bu çalışma, spor yapan ergenlerin psikolojik sağlamlık ve sürekli kaygı durumları arasındaki ilişkinin incelenmesi amacıyla yapılan betimsel bir çalışmadır. Araştırma gurubu 14-16 yaş grubunda bulunan 205 sporcu çocuktan oluşmaktadır. Araştırmada veri toplamak amacıyla “Kişisel Bilgi Formu”, “Çocuk ve Genç Psikolojik Sağlamlık Ölçeği” ve “Sürekli Kaygı Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırma verilerinin analizinde SPSS 22.0 programından yararlanılmıştır. İstatistiksel yöntem olarak Independent sample t testi, anova testi, pearson korelasyon analizi ve regresyon analizi uygulanmış, anlamlılık düzeyi p<0.05 alınmıştır. Sonuç olarak sporcu ergenler üzerinde yapmış olduğumuz bu çalışmada, kadın katılımcıların erkeklere göre sürekli kaygı düzeylerinin daha yüksek olduğu, baba eğitim düzeyi bakımından; eğitim seviyesi yükseldikçe psikolojik sağlamlık seviyesinin daha yüksek olduğu, lisanslı spor yılı ve yaş açısından herhangi bir farklılık olmadığı, psikolojik sağlamlık ve sürekli kaygı arasında negatif yönde, orta düzeyde anlamlı bir ilişki olduğu, dolayısıyla psikolojik sağlamlığın arttığı durumlarda sürekli kaygının azaldığından söz edilebilir

Kaynakça

  • Ağırkaya, K., & Erdem, R. (2023). Psikolojik sağlamlık: Sağlık çalışanları açısından bir değerlendirme. Pamukkale Üniversitesi İşletme Araştırmaları Dergisi, 10(2), 656-678. https://doi.org/10.47097/piar.1254928
  • Akgün, Ü., & Aslı, U.Z. (2020). Lise öğrencilerinde psikolojik sağlamlığın yordayıcıları olarak güvengenlik ve mizah tarzları. PESA Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 6(3), 217-231.
  • Altıok, Y. (2024). Okul sporlarına katılan ortaöğretim öğrencilerinin öfke düzeyleri, sosyal uyum düzeyleri ile iletişim becerilerinin incelenmesi. Yüksek lisans tezi, Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Muş.
  • Arslan, G. (2015). Çocuk ve genç psikolojik sağlamlık ölçeğinin (ÇGPSÖ-12) psikometrik özellikleri: Geçerlilik ve güvenirlik çalışması. Ege Eğitim Dergisi, 16(1), 1-12. https://doi.org/10.12984/eed.23397
  • Aydemir, B., Kul, M., & Kırkbir, F. (2023). Investigation of the relationship between brief resilience levels of taekwondo players and their levels of state and trait anxiety. Akdeniz Spor Bilimleri Dergisi, 6(1-Cumhuriyet’in 100. Yılı Özel Sayısı), 1249-1260.
  • Bindal, G. (2018). Ergenlerin psikolojik sağlamlığın, çocukluk çağındaki travma ve bağlanma stilleri ile ilişkisinin incelenmesi. Yüksek lisans tezi, Hasan Kalyoncu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Gaziantep.
  • Canbaz, S. (2001). Samsun çıraklık eğitim merkezine devam eden çırakların sosyo demografik, çalışma yaşamı özelliklerinin ve durumluk-sürekli kaygı düzeylerinin değerlendirilmesi. Yüksek lisans tezi, Ondokuz Mayıs Üniversitesi Tıp Fakültesi, Samsun.
  • Cüceloğlu, D. (2020). İnsan ve davranışı (38. Baskı). Remzi Kitabevi.
  • Çelik, O.B., Tekkurşun-Demir, G., İlhan, E.L., Cicioğlu, H.İ., & Esentürk, O.K. (2019). Sporcu ergenlerde psikolojik sağlamlık. CBÜ Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 14(2), 296-303. https://doi.org/10.33459/cbubesbd.614548
  • Dong, Q., Yang, B., & Ollendick, T.H. (1994). Fears in Chinese children and adolescents and their relations to anxiety and depression. Journal of Child Psychology and Psychiatry, 35(2), 351-363. https://doi.org/10.1111/j.1469-7610.1994.tb01167.x
  • Girgin, G. (1990). Farklı sosyo ekonomik kesimden 13-15 yaş grubu öğrencilerinde kaygı alanları ve kaygı düzeyinin başarıyla ilişkisi. Yüksek lisans tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • Greene, R., & Conrad, A. P. (2002). Basic Assumptions and Terms. In R. Greene (Edt.), Resiliency: An Integrated approach to practice, policy, and research. NASW Press. https://doi.org/10.1037//0002-9432.72.4.596
  • Grgurinović, T., & Sindik, J. (2015). Application of the mental toughness/hardiness scale on the sample of athletes engaged in different types of sports. Physical Culture, 69(2), 77-87. https://doi.org/10.5937/fizkul1502077G
  • Işık, Y. (2019). Ergenlerde psikolojik sağlamlığın sosyal dışlanma, sosyal kaygı, cinsiyet ve sınıf düzeyi açısından incelenmesi. Yüksek lisans tezi, Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sakarya. https://doi.org/10.26466/opus.642037
  • Joseph, B. (2021). Managing mental health disorders. Journal of Yoga and Physical Therapy, 11, 358.
  • Kalaycı, E. (2023). Spor bilimlerinde güncel yaklaşımlar. İçinde M. Şerif Ökmen, M. Sarıkay (Ed.), Ergenlerde sporun sosyal duygusal öğrenme becerilerine etkisi (ss. 77-93). Duvar Yayınları.
  • Karasar, N. (2004). Bilimsel araştırma yöntemi. Nobel Yayıncılık.
  • Karcı, A., Balcı-Çelik, S. (2024). Ergenlerde algılanan stres, akademik öz yeterlik ve psikolojik sağlamlık arasındaki ilişkinin incelenmesi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 22(1), 186-214. https://doi.org/10.37217/tebd.1324851
  • Kartopu, S. (2012). Lise öğrenci ve öğretmenlerinin durumluk ve sürekli kaygı düzeylerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi (Kahramanmaraş örneği). Fırat Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 17(2), 147-170.
  • Kesim, Ş. (2023). Ergen sporcuların kişilik özellikleri ile psikolojik sağlamlık ve empati düzeylerinin incelenmesi. Yüksek lisans tezi, Celal Bayar Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Manisa.
  • Kımter, N. (2020). Covid-19 günlerinde bireylerin psikolojik sağlamlık düzeylerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi. IBAD Sosyal Bilimler Dergisi, (Özel Sayı) 574-605. https://doi.org/10.21733/ibad.805481
  • Koğar, E.S., & Gök, A. (2021). A meta-analysis study on gender differences in psychological resilience levels. Cyprus Turkish Journal of Psychiatry & Psychology, 3(2), 132-143.
  • Lienber, L., Ungar M., & Le Blanc, J.C. (2013). The CYRM-12: A Brief measure of resilience. Canadian Journal of Public Health, 104(2), 131-135. https://doi.org/10.1007/BF03405676
  • Lienberg, L., Ungar, M., & Vijver, F.V.D. (2012). Validation of the child and youth resilience measure-28 (CRYM-28) among Canadian youth with complex needs. Research on Social Work Practice, 22(2), 219-226. https://doi.org/10.1177/1049731511428619
  • Moss, D. (2002). Psychological Perspectives Anxiety Disorders B Horwitz. Communication Apprehension: Origins and Management. Cengage Learning.
  • Öner, N., & Le Compte, A. (1998). Sürekli durumluk/sürekli kaygı envanteri el kitabı (2. Baskı). Boğaziçi Üniversitesi Yayınları.
  • Özyürek, A., & Demiray, K. (2010). Yurtta ve ailesi yanında kalan ortaöğretim öğrencilerinin kaygı düzeylerinin karşılaştırılması. Doğuş Üniversitesi Dergisi, 11(2), 247-256. https://doi.org/10.31671/dogus.2019.166
  • Reyhan, S., & Kolayiş, H. (2019). Profesyonel liglerde görev yapan futbol hakemlerinin hakemlik deneyimlerine benlik saygısı, kaygı ve mesleki doyum düzeylerinin incelenmesi: 11. Bölge örneği. Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 37, 161-172. https://doi.org/10.35343/kosbed.550755
  • Reynolds, C.R., & Richmond, B. (1978). What I think and feel: Received measure of children’s manifest anxiety. Journal of Abnormal Child Psychology, 6, 271-280. https://doi.org/10.1007/BF00919131
  • Ronan, K.R., Kendall, P.C., & Rowe, M. (1994). Negative affectivity in children. Cognative Therapy and Research, 18(6), 509-528. https://doi.org/10.1007/BF02355666
  • Seçer, E., & Çakmak-Yildizhan, Y. (2020). The Relationship between physical activity levels and psychological resilience of university students. Propósitos y Representaciones, 8(SPE2), Article e598. https://doi.org/10.20511/pyr2020.v8nSPE2.598
  • Solomon, G.B. (2015). Mental toughness among college athletes. Journal of Applied Sports Science, 5(3), 171-175. https://doi.org/10.21608/jass.2015.84520
  • Spielberger, C.D., Gorsuch, R.L., & Lushene, R.E. (1970). Manual for state-trait anxiety inventory. Consulting Psychologists Press.
  • Şar, N.Ş. (2016). Spor Yapan ve yapmayan bireylerin psikolojik dayanıklılık ve kişilik özelliklerinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi. Yüksek lisans tezi. Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Sakarya.
  • Tabachnick, B.G., Fidell, L.S., & Ullman, J.B. (2007). Using Multivariate Statistics (5th ed.). Pearson.

Investigation of the Relationship Between Psychological Resilience and Trait Anxiety of Adolescents Playing Sports

Yıl 2024, Cilt: 19 Sayı: 2, 253 - 262, 31.07.2024
https://doi.org/10.33459/cbubesbd.1457432

Öz

One of the important characteristics of individuals that should be taken into consideration in maintaining their lives is considered psychological resilience. It is stated that individuals with high psychological resilience have higher self-confidence and self-esteem. From this point of view, it is predicted that doing sports will increase psychological resilience. This study is a descriptive study to examine the relationship between psychological resilience and trait anxiety of adolescents who do sports. The research group consists of 205 sportsman children in the 14-16 age group. "Personal Information Form", "Child and Youth Psychological Resilience Scale" and "Trait Anxiety Scale" were used to collect data in the study. SPSS 22.0 program was used in the analysis of the research data. Independent sample t test, anova test, pearson correlation analysis and regression analysis were applied as statistical methods and p<0.05 significance level was taken. As a result, see what we have experienced with athlete adolescents, women have higher trait anxiety levels than men, father education level; It can be mentioned that as the education level increases, the level of resilience is higher, there is no variable in terms of licensed sports year and age, there are negative aspects between resilience and trait anxiety, there is a moderate correlation, and the level of trait anxiety can be reached by psychological success.

Kaynakça

  • Ağırkaya, K., & Erdem, R. (2023). Psikolojik sağlamlık: Sağlık çalışanları açısından bir değerlendirme. Pamukkale Üniversitesi İşletme Araştırmaları Dergisi, 10(2), 656-678. https://doi.org/10.47097/piar.1254928
  • Akgün, Ü., & Aslı, U.Z. (2020). Lise öğrencilerinde psikolojik sağlamlığın yordayıcıları olarak güvengenlik ve mizah tarzları. PESA Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 6(3), 217-231.
  • Altıok, Y. (2024). Okul sporlarına katılan ortaöğretim öğrencilerinin öfke düzeyleri, sosyal uyum düzeyleri ile iletişim becerilerinin incelenmesi. Yüksek lisans tezi, Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Muş.
  • Arslan, G. (2015). Çocuk ve genç psikolojik sağlamlık ölçeğinin (ÇGPSÖ-12) psikometrik özellikleri: Geçerlilik ve güvenirlik çalışması. Ege Eğitim Dergisi, 16(1), 1-12. https://doi.org/10.12984/eed.23397
  • Aydemir, B., Kul, M., & Kırkbir, F. (2023). Investigation of the relationship between brief resilience levels of taekwondo players and their levels of state and trait anxiety. Akdeniz Spor Bilimleri Dergisi, 6(1-Cumhuriyet’in 100. Yılı Özel Sayısı), 1249-1260.
  • Bindal, G. (2018). Ergenlerin psikolojik sağlamlığın, çocukluk çağındaki travma ve bağlanma stilleri ile ilişkisinin incelenmesi. Yüksek lisans tezi, Hasan Kalyoncu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Gaziantep.
  • Canbaz, S. (2001). Samsun çıraklık eğitim merkezine devam eden çırakların sosyo demografik, çalışma yaşamı özelliklerinin ve durumluk-sürekli kaygı düzeylerinin değerlendirilmesi. Yüksek lisans tezi, Ondokuz Mayıs Üniversitesi Tıp Fakültesi, Samsun.
  • Cüceloğlu, D. (2020). İnsan ve davranışı (38. Baskı). Remzi Kitabevi.
  • Çelik, O.B., Tekkurşun-Demir, G., İlhan, E.L., Cicioğlu, H.İ., & Esentürk, O.K. (2019). Sporcu ergenlerde psikolojik sağlamlık. CBÜ Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 14(2), 296-303. https://doi.org/10.33459/cbubesbd.614548
  • Dong, Q., Yang, B., & Ollendick, T.H. (1994). Fears in Chinese children and adolescents and their relations to anxiety and depression. Journal of Child Psychology and Psychiatry, 35(2), 351-363. https://doi.org/10.1111/j.1469-7610.1994.tb01167.x
  • Girgin, G. (1990). Farklı sosyo ekonomik kesimden 13-15 yaş grubu öğrencilerinde kaygı alanları ve kaygı düzeyinin başarıyla ilişkisi. Yüksek lisans tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • Greene, R., & Conrad, A. P. (2002). Basic Assumptions and Terms. In R. Greene (Edt.), Resiliency: An Integrated approach to practice, policy, and research. NASW Press. https://doi.org/10.1037//0002-9432.72.4.596
  • Grgurinović, T., & Sindik, J. (2015). Application of the mental toughness/hardiness scale on the sample of athletes engaged in different types of sports. Physical Culture, 69(2), 77-87. https://doi.org/10.5937/fizkul1502077G
  • Işık, Y. (2019). Ergenlerde psikolojik sağlamlığın sosyal dışlanma, sosyal kaygı, cinsiyet ve sınıf düzeyi açısından incelenmesi. Yüksek lisans tezi, Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sakarya. https://doi.org/10.26466/opus.642037
  • Joseph, B. (2021). Managing mental health disorders. Journal of Yoga and Physical Therapy, 11, 358.
  • Kalaycı, E. (2023). Spor bilimlerinde güncel yaklaşımlar. İçinde M. Şerif Ökmen, M. Sarıkay (Ed.), Ergenlerde sporun sosyal duygusal öğrenme becerilerine etkisi (ss. 77-93). Duvar Yayınları.
  • Karasar, N. (2004). Bilimsel araştırma yöntemi. Nobel Yayıncılık.
  • Karcı, A., Balcı-Çelik, S. (2024). Ergenlerde algılanan stres, akademik öz yeterlik ve psikolojik sağlamlık arasındaki ilişkinin incelenmesi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 22(1), 186-214. https://doi.org/10.37217/tebd.1324851
  • Kartopu, S. (2012). Lise öğrenci ve öğretmenlerinin durumluk ve sürekli kaygı düzeylerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi (Kahramanmaraş örneği). Fırat Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 17(2), 147-170.
  • Kesim, Ş. (2023). Ergen sporcuların kişilik özellikleri ile psikolojik sağlamlık ve empati düzeylerinin incelenmesi. Yüksek lisans tezi, Celal Bayar Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Manisa.
  • Kımter, N. (2020). Covid-19 günlerinde bireylerin psikolojik sağlamlık düzeylerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi. IBAD Sosyal Bilimler Dergisi, (Özel Sayı) 574-605. https://doi.org/10.21733/ibad.805481
  • Koğar, E.S., & Gök, A. (2021). A meta-analysis study on gender differences in psychological resilience levels. Cyprus Turkish Journal of Psychiatry & Psychology, 3(2), 132-143.
  • Lienber, L., Ungar M., & Le Blanc, J.C. (2013). The CYRM-12: A Brief measure of resilience. Canadian Journal of Public Health, 104(2), 131-135. https://doi.org/10.1007/BF03405676
  • Lienberg, L., Ungar, M., & Vijver, F.V.D. (2012). Validation of the child and youth resilience measure-28 (CRYM-28) among Canadian youth with complex needs. Research on Social Work Practice, 22(2), 219-226. https://doi.org/10.1177/1049731511428619
  • Moss, D. (2002). Psychological Perspectives Anxiety Disorders B Horwitz. Communication Apprehension: Origins and Management. Cengage Learning.
  • Öner, N., & Le Compte, A. (1998). Sürekli durumluk/sürekli kaygı envanteri el kitabı (2. Baskı). Boğaziçi Üniversitesi Yayınları.
  • Özyürek, A., & Demiray, K. (2010). Yurtta ve ailesi yanında kalan ortaöğretim öğrencilerinin kaygı düzeylerinin karşılaştırılması. Doğuş Üniversitesi Dergisi, 11(2), 247-256. https://doi.org/10.31671/dogus.2019.166
  • Reyhan, S., & Kolayiş, H. (2019). Profesyonel liglerde görev yapan futbol hakemlerinin hakemlik deneyimlerine benlik saygısı, kaygı ve mesleki doyum düzeylerinin incelenmesi: 11. Bölge örneği. Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 37, 161-172. https://doi.org/10.35343/kosbed.550755
  • Reynolds, C.R., & Richmond, B. (1978). What I think and feel: Received measure of children’s manifest anxiety. Journal of Abnormal Child Psychology, 6, 271-280. https://doi.org/10.1007/BF00919131
  • Ronan, K.R., Kendall, P.C., & Rowe, M. (1994). Negative affectivity in children. Cognative Therapy and Research, 18(6), 509-528. https://doi.org/10.1007/BF02355666
  • Seçer, E., & Çakmak-Yildizhan, Y. (2020). The Relationship between physical activity levels and psychological resilience of university students. Propósitos y Representaciones, 8(SPE2), Article e598. https://doi.org/10.20511/pyr2020.v8nSPE2.598
  • Solomon, G.B. (2015). Mental toughness among college athletes. Journal of Applied Sports Science, 5(3), 171-175. https://doi.org/10.21608/jass.2015.84520
  • Spielberger, C.D., Gorsuch, R.L., & Lushene, R.E. (1970). Manual for state-trait anxiety inventory. Consulting Psychologists Press.
  • Şar, N.Ş. (2016). Spor Yapan ve yapmayan bireylerin psikolojik dayanıklılık ve kişilik özelliklerinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi. Yüksek lisans tezi. Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Sakarya.
  • Tabachnick, B.G., Fidell, L.S., & Ullman, J.B. (2007). Using Multivariate Statistics (5th ed.). Pearson.
Toplam 35 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Beden Eğitimi ve Spor Pedagojisi
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mustafa Yılmaz 0000-0002-0031-200X

Abdurrahman Topal 0000-0002-1932-5126

Uğur Abakay 0000-0002-3426-6785

Fikret Alıncak 0000-0003-3459-3441

Erken Görünüm Tarihi 9 Temmuz 2024
Yayımlanma Tarihi 31 Temmuz 2024
Gönderilme Tarihi 22 Mart 2024
Kabul Tarihi 7 Haziran 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 19 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Yılmaz, M., Topal, A., Abakay, U., Alıncak, F. (2024). Spor Yapan Ergenlerin Psikolojik Sağlamlık ve Sürekli Kaygı Durumları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. CBÜ Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, 19(2), 253-262. https://doi.org/10.33459/cbubesbd.1457432
AMA Yılmaz M, Topal A, Abakay U, Alıncak F. Spor Yapan Ergenlerin Psikolojik Sağlamlık ve Sürekli Kaygı Durumları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. CBÜ BESBD. Temmuz 2024;19(2):253-262. doi:10.33459/cbubesbd.1457432
Chicago Yılmaz, Mustafa, Abdurrahman Topal, Uğur Abakay, ve Fikret Alıncak. “Spor Yapan Ergenlerin Psikolojik Sağlamlık Ve Sürekli Kaygı Durumları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi”. CBÜ Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi 19, sy. 2 (Temmuz 2024): 253-62. https://doi.org/10.33459/cbubesbd.1457432.
EndNote Yılmaz M, Topal A, Abakay U, Alıncak F (01 Temmuz 2024) Spor Yapan Ergenlerin Psikolojik Sağlamlık ve Sürekli Kaygı Durumları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. CBÜ Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi 19 2 253–262.
IEEE M. Yılmaz, A. Topal, U. Abakay, ve F. Alıncak, “Spor Yapan Ergenlerin Psikolojik Sağlamlık ve Sürekli Kaygı Durumları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi”, CBÜ BESBD, c. 19, sy. 2, ss. 253–262, 2024, doi: 10.33459/cbubesbd.1457432.
ISNAD Yılmaz, Mustafa vd. “Spor Yapan Ergenlerin Psikolojik Sağlamlık Ve Sürekli Kaygı Durumları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi”. CBÜ Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi 19/2 (Temmuz 2024), 253-262. https://doi.org/10.33459/cbubesbd.1457432.
JAMA Yılmaz M, Topal A, Abakay U, Alıncak F. Spor Yapan Ergenlerin Psikolojik Sağlamlık ve Sürekli Kaygı Durumları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. CBÜ BESBD. 2024;19:253–262.
MLA Yılmaz, Mustafa vd. “Spor Yapan Ergenlerin Psikolojik Sağlamlık Ve Sürekli Kaygı Durumları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi”. CBÜ Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, c. 19, sy. 2, 2024, ss. 253-62, doi:10.33459/cbubesbd.1457432.
Vancouver Yılmaz M, Topal A, Abakay U, Alıncak F. Spor Yapan Ergenlerin Psikolojik Sağlamlık ve Sürekli Kaygı Durumları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. CBÜ BESBD. 2024;19(2):253-62.