Amaç:
Astım çocukluk
çağının en sık görülen kronik inflamatuvar hastalığıdır. Tüm kronik
hastalıklarda olduğu gibi astımda da eğitim; hasta-hekim işbirliğinin en önemli
noktasıdır. Bu çalışma ile gelir seviyesi düşük bir bölgede yaşayan ilköğretim
çocuklarında bir Dünya Astım Günü etkinliği sonrası astım bilgi düzeyinin saptanması amaçlandı.
Gereç-yöntem: Çalışmamıza 2015 yılı Dünya Astım Günü
etkinlikleri kapsamında düzenlenen eğitim programına katılan Ankara’nın düşük
gelir seviyeli bir bölgesinde yaşayan, yaşları 7-12 yaş arasında değişen (ortalama:8.91.1 yıl) 116 ilköğretim öğrencisi
dahil edildi. Çalışma anketi astım tanımı, semptomları , tetikleyicileri ve
tedavisini sorgulayan 18 sorudan oluşturuldu.
Bulgular:
Çalışmaya katılan
çocuklarda astım sıklığı %8.6 olarak saptandı. Çocukların % 92.2’si astımın bir
akciğer hastalığı olduğunu, %86.2’si düzenli doktor kontrolü gerektirdiğini
biliyordu. %50.9 oranında astımın üst solunum yolu enfeksiyonları ile
tetiklendiği belirtildi. Ev içi sigara teması %70.7 olarak saptandı.
Sonuç:
Astımı olan çocuklarda astımı
olmayanlara göre astım bilgi düzeyi daha yüksek saptanmadı. İlköğretim çocuklarına
astım semptomları, tetikleyicileri ve tedavisi konusunda eğitim verilmelidir.
Astım bilgi düzeyi çocuk düşük gelir seviyesi geleneksel kahraman okul
Konular | Klinik Tıp Bilimleri |
---|---|
Bölüm | Olgu Sunumu |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 21 Aralık 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 3 Sayı: 4 |