Amaç:
Astım çocukluk çağının en sık görülen kronik inflamatuvar hastalığıdır. Tüm
kronik hastalıklarda olduğu gibi astımda da eğitim; hasta-hekim işbirliğinin en
önemli noktasıdır. Bu çalışma ile gelir seviyesi düşük bir bölgede yaşayan
ilköğretim çocuklarında bir Dünya Astım Günü etkinliği sonrası astım bilgi düzeyinin saptanması amaçlandı.
Gereç-yöntem: Çalışmamıza 2015 yılı Dünya Astım Günü
etkinlikleri kapsamında düzenlenen eğitim programına katılan Ankara’nın düşük
gelir seviyeli bir bölgesinde yaşayan, yaşları 7-12 yaş arasında değişen
(ortalama:8,9-1,1 yıl) 116 ilköğretim öğrencisi dahil edildi. Çalışma anketi
astım tanımı, semptomları, tetikleyicileri ve tedavisini sorgulayan 18 sorudan
oluşturuldu.
Bulgular:
Çalışmaya katılan çocuklarda astım sıklığı %8,6 olarak saptandı. Çocukların %
92,2’si astımın bir akciğer hastalığı olduğunu, %86,2’si düzenli doktor kontrolü
gerektirdiğini biliyordu. %50,9 oranında astımın üst solunum yolu
enfeksiyonları ile tetiklendiği belirtildi. Ev içi sigara teması %70,7 olarak
saptandı.
Sonuç:
Astımı olan çocuklarda astımı olmayanlara göre astım bilgi düzeyi daha yüksek
saptanmadı. İlköğretim çocuklarına astım semptomları, tetikleyicileri ve
tedavisi konusunda eğitim verilmelidir.
Astım bilgi düzeyi çocuk düşük gelir seviyesi geleneksel kahraman
Bölüm | Olgu Sunumu |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 21 Aralık 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 3 Sayı: 4 |