Amaç: Bu çalışmada Dumlupınar
Üniversitesi Altıntaş Meslek Yüksekokulu öğrencilerinin antibiyotik kullanımı
hakkındaki bilgi ve tutumları ile bunları etkileyen faktörler
değerlendirilerek, öğrencilerin antibiyotik kullanımı konusundaki bilgi
düzeylerine ve gereksiz antibiyotik kullanımının sınırlandırılmasına katkı
sağlanması amaçlanmıştır.
Gereç ve Yöntem: 225 öğrenciye “Üniversite
Öğrencilerinin Antibiyotiklerle Tedavi Konusunda Bilgi ve Tutumlarının
Belirlenmesi” başlıklı anket çalışması uygulanarak, öğrencilerin sosyo-ekonomik
ve demografik özellikleri ile antibiyotik kullanımları hakkındaki bilgi ve
tutumları ve de bunları etkileyen faktörler belirlenmeye çalışılmıştır.
Sonuçlar SPSS 18. istatistik paket programında değerlendirilerek, verilerin
yüzde ve frekans değerleri hesaplanmıştır.
Bulgular: Araştırma sonuncunda
öğrencilerin; doktor tavsiyesi olmadan, başkalarının ve eczacıların önerisiyle
ve kendi fikirlerine göre antibiyotik kullanma oranının düşük olduğu
belirlenmiştir. Ayrıca antibiyotik kullanımında kullanma talimatları ve
sürelerine uygun davrandıkları saptanmıştır.
Sonuçlar: Araştırmada elde edilen
bulgular doğrultusunda, öğrencilerin büyük kısmının antibiyotik kullanma
konusunda bilinçli davrandıkları saptanmıştır. Demografik özellikler ile antibiyotik
kullanım sürelerine dikkat etme durumları arasında istatistiksel olarak anlamlı
bir farklılık bulunamamıştır (p>0.05). Ayrıca öğrencilerin sosyal
güvencelerinin olup olmamasının da antibiyotik kullanım tutumları üzerinde
etkisinin önemli olmadığı belirlenmiştir (p>0.05).
Bölüm | Araştırma Makalesi |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 4 Sayı: 2 |