Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Dumlupınar Üniversitesi Altıntaş Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Antibiyotiklerle Tedavi Konusunda Bilgi ve Tutumlarının Belirlenmesi

Yıl 2017, Cilt: 4 Sayı: 2, 581 - 585, 30.06.2017

Öz

Amaç: Bu çalışmada Dumlupınar
Üniversitesi Altıntaş Meslek Yüksekokulu öğrencilerinin antibiyotik kullanımı
hakkındaki bilgi ve tutumları ile bunları etkileyen faktörler
değerlendirilerek, öğrencilerin antibiyotik kullanımı konusundaki bilgi
düzeylerine ve gereksiz antibiyotik kullanımının sınırlandırılmasına katkı
sağlanması amaçlanmıştır.

Gereç ve Yöntem: 225 öğrenciye “Üniversite
Öğrencilerinin Antibiyotiklerle Tedavi Konusunda Bilgi ve Tutumlarının
Belirlenmesi” başlıklı anket çalışması uygulanarak, öğrencilerin sosyo-ekonomik
ve demografik özellikleri ile antibiyotik kullanımları hakkındaki bilgi ve
tutumları ve de bunları etkileyen faktörler belirlenmeye çalışılmıştır.
Sonuçlar SPSS 18. istatistik paket programında değerlendirilerek, verilerin
yüzde ve frekans değerleri hesaplanmıştır.

Bulgular: Araştırma sonuncunda
öğrencilerin; doktor tavsiyesi olmadan, başkalarının ve eczacıların önerisiyle
ve kendi fikirlerine göre antibiyotik kullanma oranının düşük olduğu
belirlenmiştir. Ayrıca antibiyotik kullanımında kullanma talimatları ve
sürelerine uygun davrandıkları saptanmıştır.


























Sonuçlar: Araştırmada elde edilen
bulgular doğrultusunda, öğrencilerin büyük kısmının antibiyotik kullanma
konusunda bilinçli davrandıkları saptanmıştır. Demografik özellikler ile antibiyotik
kullanım sürelerine dikkat etme durumları arasında istatistiksel olarak anlamlı
bir farklılık bulunamamıştır (p>0.05). Ayrıca öğrencilerin sosyal
güvencelerinin olup olmamasının da antibiyotik kullanım tutumları üzerinde
etkisinin önemli olmadığı belirlenmiştir (p>0.05).

Kaynakça

  • 1. Anonim. 2016; http://www.akilcilac.gov.tr/?page id=1009&lang=tr TR 2. Çetinkaya Şardan, Y. Antibiyotik kontrol komitesinin işlevi ve kontrollü antibiyotik kullanımı. Ankem Dergisi. 2004; 18(2), 56-58. 3. Bakır, M. Antibiyotik kullanımının temel ilkeleri. Klimik Dergisi, 2001; 14(3): 95-101. 4. Özguneş, İ. Akılcı antibiyotik kullanımında hastane pratiğinde sorunlar. Ankem Dergisi. 2005; 19(2), 185-189. 5. Slama, T.G., et al. A clinician’s guide to the appropriate and accurate use of antibiotics: the Council for Appropriate and Rational Antibiotic Therapy (CARAT) criteria. American Journal of Medicine. 2005; 118(7A), 1-6. 6. Unal, S. Rasyonel antibiyotik kullanımı. Ankem Dergisi. 2005; 19(2),180-181. 7. Hayashi, Y. & Paterson, D.L. Strategies for reduction in duration of antibiotic use in hospitalized patients. Clinical Infectious Diseases. 2011; 52(10): 1232-1240. 8. Struelens, M.J. Multidisciplinary antimicrobial management teams: the way forward to control antimicrobial resistance in hospitals. Current Opinion in Infectious Diseases. 2003; 16 (4), 305-307. 9. Çelik, S. vd. Sağlık yüksekokulu öğrencilerinin” antibiyotik kullanma durumlarının incelenmesi. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi. 2010; 7(1),1124-1135. 10. Karahocagil, M.K.vd. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Tıp Fakültesi Araştırma Hastanesinde yatan hastalarda antibiyotik kullanımının incelenmesi. Van Tıp Dergisi. 2007; 14, 46-51. 11. Kırcan, N.vd. 0-6 yaş gurubu annelerin antibiyotik kullanım ilkelerine uyma durumlarının değerlendirilmesi. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi.2004; 1, 1-10.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Aysel Gülbandılar

Mehtap Okur Bu kişi benim

Nihal Öztop Bu kişi benim

Muhammet Dönmez

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 4 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Gülbandılar, A., Okur, M., Öztop, N., Dönmez, M. (2017). Dumlupınar Üniversitesi Altıntaş Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Antibiyotiklerle Tedavi Konusunda Bilgi ve Tutumlarının Belirlenmesi. Celal Bayar Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 4(2), 581-585.
AMA Gülbandılar A, Okur M, Öztop N, Dönmez M. Dumlupınar Üniversitesi Altıntaş Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Antibiyotiklerle Tedavi Konusunda Bilgi ve Tutumlarının Belirlenmesi. CBU-SBED. Haziran 2017;4(2):581-585.
Chicago Gülbandılar, Aysel, Mehtap Okur, Nihal Öztop, ve Muhammet Dönmez. “Dumlupınar Üniversitesi Altıntaş Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Antibiyotiklerle Tedavi Konusunda Bilgi Ve Tutumlarının Belirlenmesi”. Celal Bayar Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi 4, sy. 2 (Haziran 2017): 581-85.
EndNote Gülbandılar A, Okur M, Öztop N, Dönmez M (01 Haziran 2017) Dumlupınar Üniversitesi Altıntaş Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Antibiyotiklerle Tedavi Konusunda Bilgi ve Tutumlarının Belirlenmesi. Celal Bayar Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi 4 2 581–585.
IEEE A. Gülbandılar, M. Okur, N. Öztop, ve M. Dönmez, “Dumlupınar Üniversitesi Altıntaş Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Antibiyotiklerle Tedavi Konusunda Bilgi ve Tutumlarının Belirlenmesi”, CBU-SBED, c. 4, sy. 2, ss. 581–585, 2017.
ISNAD Gülbandılar, Aysel vd. “Dumlupınar Üniversitesi Altıntaş Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Antibiyotiklerle Tedavi Konusunda Bilgi Ve Tutumlarının Belirlenmesi”. Celal Bayar Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi 4/2 (Haziran 2017), 581-585.
JAMA Gülbandılar A, Okur M, Öztop N, Dönmez M. Dumlupınar Üniversitesi Altıntaş Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Antibiyotiklerle Tedavi Konusunda Bilgi ve Tutumlarının Belirlenmesi. CBU-SBED. 2017;4:581–585.
MLA Gülbandılar, Aysel vd. “Dumlupınar Üniversitesi Altıntaş Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Antibiyotiklerle Tedavi Konusunda Bilgi Ve Tutumlarının Belirlenmesi”. Celal Bayar Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi, c. 4, sy. 2, 2017, ss. 581-5.
Vancouver Gülbandılar A, Okur M, Öztop N, Dönmez M. Dumlupınar Üniversitesi Altıntaş Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Antibiyotiklerle Tedavi Konusunda Bilgi ve Tutumlarının Belirlenmesi. CBU-SBED. 2017;4(2):581-5.