Amaç:
Bu araştırma, Y kuşağı stajyer öğrencilerin X kuşağı çalışan hemşirelere
yönelik görüşlerini belirlemek amacıyla yapılmıştır.
Gereç
ve Yöntem: Bu araştırma, hemşirelik üçüncü ve dördüncü sınıfta
eğitimlerine devam eden ve çalışmaya katılmayı kabul eden toplam 10 öğrenci ile
yapılmıştır. Y kuşağı stajyer öğrencilerin X kuşağı çalışan hemşirelere yönelik
duygu ve düşünceleri nitel yöntem ile aktarılmıştır. Veriler, yarı yapılandırılmış
görüşme formu ile yüz yüze görüşülerek 25-30 dakikada toplanmıştır. Görüşmeler
sırasında öğrencilerin ifadeleri ses kayıt cihazı ile kaydedilmiş ve gerekli
yerlerde notlar alınmıştır. Öğrencilerin duygularını daha iyi anlatabilmeleri
için ayrıca yazılı olarak da duygu ve düşüncelerini aktarmaları istenmiştir.
Verilerin değerlendirilmesinde içerik analizi yöntemi kullanılmış olup yapılan
kodlamalar sonucunda 8 tema belirlenmiştir.
Bulgular:
Çalışmaya katılan Y kuşağı stajyer öğrencilerin büyük çoğunluğu X kuşağı
hemşirelerin kısmen rol modeli olduğunu, hastayla etkin olmasa da bir iletişim
kurduklarını ancak bazılarının öğrencileri sürekli azarlayarak konuştuğunu,
teknik becerilerinin iyi olduğunu, bilimsel bilgiyi ve kongreleri takip
etmediklerini, sorumluluk bilinçlerinin ve eğitim becerilerinin yüksek
olduğunu, teknolojiyi kullanmada yetersiz olduklarını ve etik değerlere uygun
davranmaya çalıştıklarını ifade etmişlerdir.
Y kuşağı X kuşağı Stajyer öğrenci Hemşire Kalitatif Çalışma.
Objective:
This research was conducted in order to determine the
opinions of the Generation Y intern students about the working nurses from the
Generation X.
Methods: This research was
conducted with 10 students who are continuing their studies in the 3rd
and 4th grade and have accepted to participate in the research. The
thoughts and feelings of the Generation Y intern students about the Generation
X working nurses is narrated via a qualitative method. With the use of a
semi-structured interview form, the data was obtained within 25-30 minutes via
a face-to-face interview. During the interviews the expressions of the students
were recorded via a voice recorder and notes were taken when it was necessary.
The students were asked to narrate their thoughts and feelings in a written
method as well, for that would enable them to express their sentiments better.
The method of content analysis was used for the evaluation of the data and 8
themes were determined as a result of the codings that were made.
Results: A great deal of
Generation Y intern students who have participated in the researched have
expressed that Generation X nurses were, partially, role models, they have expressed
that they communicate with the patient but some of them always talk to the
students with a reprimanding tone and while their technical abilities are good
they do not follow scientific knowledge and congresses and they are inadequate
regarding the use of technology but try to behave accordingly to ethical
values.
Conclusion: As the conclusion of the research, it was
determined that Generation Y intern students generally have positive thoughts
regarding Generation X nurses yet Generation X nurses were seen as inadequate
regarding the subjects such as following innovations and communication.
Y generation X generation Intern student Nurse Qualitative Study.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Klinik Tıp Bilimleri |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 6 Sayı: 3 |