Aim: In the research, it was aimed to determine the views of nursing students on the changing roles of lecturers in distance education during the COVID-19 pandemic process.
Material and Methods: The research is in a mixed research design. The research was conducted with 50 nursing students who agreed to participate in the research. In determining the research sample, maximum variation sampling method was used. In the analysis of the quantitative data, frequency/percentage, arithmetic mean, and standard deviation values were calculated. In the analysis of qualitative data, "content analysis technique" was used.
Results: Students feel that instructors have not yet fulfilled their role in distance education to the desired level, and are fulfilling these roles more efficiently and effectively in face-to-face education than in distance education. Students’ views on the role of lecturers in distance education are defined under seven themes: classroom management, student motivation, communication with the student, active participation of the student, teaching method, teaching material, and technology use.
Conclusion: In accordance with these results: examining the readiness of lecturers for distance education may be suggested to ensure that lecturers participate in the training of trainers and in-service training activities to improve their roles and competencies in distance education.
COVID-19 distance education lecturer lecturer’ roles nursing students
NO
NO
We are grateful for the contributions from all the participants.
Amaç: Araştırmada, hemşirelik öğrencilerinin COVID-19 pandemi sürecinde uzaktan eğitimde öğretim elemanlarının değişen rollerine ilişkin görüşlerini belirlemek amaçlanmıştır.
Gereç ve Yöntem: Araştırma, karma araştırma tasarımındadır. Araştırma, araştırmaya katılmayı kabul eden 50 hemşirelik öğrencisi ile gerçekleştirildi. Araştırma örnekleminin belirlenmesinde, maksimum çeşitlilik örnekleme yöntemi kullanıldı. Nicel verilerin analizinde frekans/yüzde, aritmetik ortalama ve standart sapma değerleri hesaplandı. Nitel verilerin analizinde “içerik analizi tekniği” kullanıldı.
Bulgular: Öğrenciler, öğretim elemanlarının uzaktan eğitimdeki rollerini henüz istenilen düzeyde yerine getirmediklerini ve bu rolleri yüz yüze eğitimde uzaktan eğitime göre daha verimli ve etkili bir şekilde yerine getirdiklerini düşünmektedirler. Uzaktan eğitimde öğretim elemanlarının rolüne ilişkin öğrencilerin görüşleri yedi tema altında tanımlandı: sınıf yönetimi, öğrenci motivasyonu, öğrenci ile iletişim, öğrencinin aktif katılımı, öğretim yöntemi, öğretim materyali ve teknoloji kullanımı.
Sonuç: Bu sonuçlar doğrultusunda; öğretim elemanlarının uzaktan eğitimdeki rollerini ve yeterliklerini geliştirmeye yönelik hizmet içi eğitimlere katılımlarının sağlanması ve öğretim elemanlarının uzaktan eğitime hazırbulunuşluklarının incelenmesi önerilebilir.
COVID-19 uzaktan eğitim öğretim elemanı öğretim elemanının rolleri hemşirelik öğrencileri
NO
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Hemşirelik |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Proje Numarası | NO |
Yayımlanma Tarihi | 28 Aralık 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 10 Sayı: 4 |