Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Eğitim Teknolojilerinin Öğrenme Ortamında Kullanımı: Teknoloji Kabul Modeli Çerçevesinde Algodoo

Yıl 2022, Cilt: 1 Sayı: 1, 19 - 29, 31.03.2022

Öz

Çalışma teknoloji kabul modeli çerçevesinde Algodoo’ya yönelik algınan fayda, kullanım kolaylığı ve davranışsal niyet boyutlarının incelenmesine odaklanmıştır. Çalışma 2019-2020 eğitim-öğretim yılının güz döneminde bir devlet okulunda öğrenim gören 23 altıncı sınıf öğrencisiyle gerçekleştirilmiştir. Nitel araştırma desenlerinden biri olan durum çalışması kapsamında yürütülen çalışmada; Algodoo’nun, algılanan faydasına ve kullanım kolaylığına ilişkin öğrencilerin algılarının ne olduğunun ve bu materyalin davranışsal niyetini nasıl etkilediğini belirlemek için on açık uçlu sorudan oluşan bilgi formu kullanılmıştır. Bu form yardımıyla toplanan veriler içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Yapılan çalışmanın sonucunda, Algodoo ile yapılan etkinliklerin günlük yaşam deneyimlerine uygulanabilir oluşu, konunun kavranmasına yardımcı olması ve eğlenerek öğrenmeye imkan tanımasının yanı sıra kullanımının kolay bir program olması yönüyle öğrencilerin ilgili programı tekrar kullanmak istedikleri ve bu programla birlikte farklı konular tasarlamayı düşündükleri görülmektedir. Bu bağlamda Algodoo ile ilgili farklı konu/kavramlarına yönelik etkinler tasarlanarak genellikle soyut olan fen kavramları somutlaştırılarak öğrenme ortamına entegre edilebilir. Simülasyon programlarının günlük yaşam deneyimlerine uyarlanabilir olması nedeniyle, özellikle laboratuar ortamındaki kısıtlı imkânları gidermek için bu gibi simülasyon programlarının alternatif bir araç olarak kullanılması önerilmektedir.

Kaynakça

  • Adams, W., Reid, S., LeMaster, S., McKagan, S., Perkins, K., Dubson M. and Wieman C. E. (2008). A study of educational simulations part ii – interface design. Journal of Interactive Learning Research, 19(4), 1-38.
  • Bacanak, A. ve Mert, K. (2013). Fen ve teknoloji öğretmen adaylarının düşünceleri: Fen okuryazarı birey yetiştirmede öğretmenin yeri. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, (21), 209-228.
  • Bauer Martin. W. (2003). Classical content analysis: A review. In Qualitative researching with text, image and sound. M. W. Bauer & G. Gaskell (Eds). (pp.131). London: Sage Publication. (PDF) Classroom management perspective of teachers.
  • Bautista, N. U., and W. J. Boone. 2015. Exploring the ımpact of teachme lab virtual classroom teaching simulation on early childhood education majors’ self-efficacy beliefs. Journal of Science Teacher Education, 26, 237–262. https://doi.org/10.1007/s10972-014-9418-8.
  • BouJaoude S. (2002), Balance of scientific literacy themes in science curricula: the case of lebanon. International Journal of Science Education, 24 (2), 139-156.
  • Bell, R. L. and Smetana, L. K. (2008). Using computer simulations to enhance science teaching and learning. National Science Teachers Association, 3, 23-32.
  • Bülbül, O. (2009). Fizik dersi optik ünitesinin bilgisayar destekli öğretiminde kullanılan animasyonların ve simülasyonların akademik başarıya ve akılda kalıcılığa etkisinin incelenmesi. Yüksek lisans tezi, Çukurova Üniversitesi, Adana.
  • Cayvaz, A. and Akcay, H. (2018). The effects of using Algodoo in science teaching at middle school. The Eurasia Proceedings of Educational and Social Sciences, 9, 151-156.
  • Chen, C.-H. and Howard, B. (2010). Effect of live simulation on middle school students' attitudes and learning toward science. Educational Technology & Society, 13(1), 133–139.
  • Chin, C-C (2005). First-year pre-service teachers in Taiwan—Do they enter the teacher program with satisfactory scientific literacy and attitudes toward science?, International Journal of Science Education, 27;13.
  • Cohen, L. and Manion, L. (1994). Research methods in education (4th Ed.). New York: Routledge.
  • Coşkun, H., Doğan, A., and Uluay, G. (2015). The effect of technology on students opinions about authentic learning activities in science courses. Universal Journal of Educational Research, 5, 72-83. https://doi.org/10.13189/ujer.2017.050109
  • Creswell, J. W., Plano Clark, V. L., Gutmann, M. L. and Hanson, W. E. (2003). Advanced mixed methods research designs. Handbook of mixed methods in social and behavioral research, 209-240.
  • Çelik, H., Sarı, U., and Harwanto, U. N. (2015). Evaluating and Developing Physics Teaching Materials with Algodoo in Virtual Environment: Archimedes' Principles. International Journal of Innovation in Science and Mathematics Education, 23: 40-50.
  • Dağdalan, G. ve Taş, E. (2017). Simülasyon destekli fen öğretiminin öğrencilerin başarısına ve bilgisayar destekli fen öğretimine yönelik tutumlarına etkisi. Fen Bilimleri Öğretimi Dergisi, 5(2), 160-172.
  • Davis F. D. (1989). Perceived usefulness, perceived ease of use, and user acceptance of information technology. MIS quarterly. 13, 319–340. https://doi.org/10.2307/249008.
  • Davis, F. D. (1985). A technology acceptance model for empirically testing new end-user information systems: theory and results. Massachusetts Institute of Technology,PhD Dissertation, MIT Sloan School of Management, Cambridge, MA.
  • Davis, F. D., Bogozzi, R., P. and Warshaw, P., R. (1989). User acceptance of computer technology: A comparison of two theoretical models. Management Science, 35, 982-1003.
  • Davis, F.D. (1986). A technology acceptance model for empirically testing new end-user information systems: Theory and results. Massachusetts, United States: Sloan School of Management, Massachusetts Institute of Technology.
  • Drew, C. J., Hardman, M. L. and Hart, A. W. (1996). Designing and conducting research: Inquiry in education and social science (2nd Ed.). Boston: Allyn and Bacon (PDF) Classroom management perspective of teachers.
  • Duban, N. (2010). Sınıf öğretmeni adaylarının fen ve teknoloji okur-yazarı bireylere ve bu bireylerin yetiştirilmesine ilişkin görüşleri. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 3(2), 162-174.
  • Dönmez-Usta, N. (2011). Developing, implementing and evaluating CAI materials related to “radioactivity” topic based on constructivist learning theory. Unpublished PhD Thesis, Karadeniz Technical University, Trabzon, Turkey.
  • Dönmez-Usta, N. and Ayas, A. (2017). Worksheets enriched with computer-assisted activities based on the constructivist learning theory: an example of half-life and radioactive decay. Journal of Education and Practice, 8(35),75-89. Euler, E., Prytz, C., and Gregorcic, B. (2020). Never far from shore: productive patterns in physics students’ use of the digital learning environment Algodoo. Physics Education, 55(4), 045015.
  • Gökdemir, H. (2020). Fen bilimleri öğretmen adaylarının Pısa fen okuryazarlığı yeterliklerinin araştırılması. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Gregorcic, B., and Bodin, M. (2017). Algodoo: A tool for encouraging creativity in physics teaching and learning. The Physics Teacher, 55(1), 25-28. doi: 10.1119/1.4972493
  • Gregorcic, B., Etkina, E., and Planinsic, G. (2017). A new way of using the ınteractive whiteboard in a high school physic classroom: a case study. Research in Science Education,48, 465-489. https://doi.org/10.1007/s11165-016-9576-0
  • Gredler, M. E. (2004). Games and simulations and the relationships to learning. In Jonassen, D. H. (Ed) Handbook of Research on Educational Communications and Technology (2nd Ed), pp. 571-581. Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum Associates.
  • Huppert J., Lomask S. M. and Lazarowitz R. (2002). Computer simulations in the high school: Students' cognitive stages, science process skills and academic achievement in microbiology. International Journal of Science Education, 24(8), 803-821.
  • Ingram, K. W. and Jackson, M. K. (2004). Simulations as authentic learning strategies: Bridging the gap between theory and practice in performance technology. In Association for Educational Communication and Technology (AECT), Chicago.
  • Kavak, N., Tufan, Y. ve Demirelli, H. (2006). Fen teknoloji okuryazarlığı ve informal fen eğitimi gazetelerin potansiyel rolü. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 26(3), 17-28.
  • Kim S., Yoon M., Whang S.M., Tversky B. and Morrison J.B. (2007). The Effect of Animation on Comprehension and Interest. Journal of Computer Assisted Learning, 3: 260-270.
  • Koyunlu Ünlü, Z. (2011). Bilgisayar simülasyonları ve laboratuar etkinliklerinin birlikte uygulanmasının öğrencilerin fen başarısına ve bilgisayara karşı tutumuna etkisi. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Köklü, N. (2015). Genel fizik laboratuvarında başarı ve akılda kalıcılık etkilerinin artırılmasına yönelik animasyon, simülasyon ve analojik modellerin geliştirilmesi. (Yayımlanmamış doktora tezi). Selçuk Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Lai, P. C. (2017). The literature review of technology adoption models and theories for the novelty technology. JISTEM-Journal of Information Systems and Technology Management, 14(1), 21-38. https://doi.org/10.4301/S1807-17752017000100002
  • Liu H., Wang L. and Koehler M. J. (2019). Exploring the intention-behavior gap in the technology acceptance model: A mixed-methods study in the context of foreign-language teaching in China. Br. J. Educ. Technol. 50 2437–2556. https://doi.org/ 10.1111/bjet.12824
  • Marangunić N., and Granić A. (2015). Technology acceptance model: a literature review from 1986 to 2013. Universal Access Information Society, 14, 81–95. https://doi.org/ 10.1007/s10209-014-0348-1
  • MEB. (2006). İlköğretim fen ve teknoloji dersi öğretim programı ve kılavuzu (6., 7. ve 8. sınıflar). Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı
  • Mellingsæter, M. S., and Bungum, B. (2015). Students’ use of the interactive whiteboard during physics group work. European Journal of Engineering Education, 40(February), 115–127. https://doi.org/10.1080/03043797.2014.928669.
  • Onorato, P., Malgieri, M., and Ambrosis, A. D. (2016). Rolling motion:Experiments and simulations focusing on sliding friction forces. Nuovo Cimento C, 38, 107-116.
  • Özer, İ. E., Canbazoğlu Bilici, S. ve Karahan, E. (2016). Fen Bilimleri Dersinde Algodoo Kullanımına Yönelik Öğrenci Görüşleri. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1), 28-40.
  • Perkins, K., Adams, W., Dubson, M., Finkelstein, N., Reid, S., Wieman, C. and LeMaster, R. (2006). PhET: Interactive simulations for teaching and learning physics. The Physics Teacher, 44(1), 18–23. https://doi.org/10.1119/1.2150754.
  • Rafique H., Anwer F., Shamim A. and Minaei-bidgoli B. (2018). Factors affecting acceptance of mobile library Applications: structural equation model. Libri, 68, 99–112. https://doi.org/10.1515/libri-2017-0041
  • Roblyer, M. D. and Knezek, G. A. (2003). New millennium research for educational technology: A call for a national research agenda. Journal of research on Technology in Education, 36(1), 60-71. https://doi.org/10.1080/15391523.2003.10782403
  • Russell, J., W., Kozma, R., B., Jones, T., Wykoff, J., Marx, N. and Davis, J., (1997). Use of Simultaneous-Synchronized Macroscopic, Microscopic, and Symbolic Representations to Enhance the Teaching and Learning of Chemical Concepts, Journal of Chemical Education, 74, 330-334.
  • Silva, S. L., Silva, R. L., Junior, J. T., Gonçalves, E., Viana, E. R. and B.L.Wyatt, J. (2014). Animation with Algodoo:A simple tool for teaching and learning physic. Exatas Online, 3, 28-39.
  • Saçkes, M. (2014). How often do early childhood teachers teach science concepts? Determinants of the frequency of science teaching in kindergarten. European Early Childhood Education Research Journal, 22(2), 169-184. https://doi.org/10.1080/1350293X.2012.704305
  • Şimşek, F. (2017). Fen bilimleri dersinde animasyon ve simülasyon kullanımının öğrencilerin akademik başarısı ve bilgilerin kalıcılığı üzerine etkisi. Uluslararası Eğitim Bilim ve Teknoloji Dergisi, 3(3), 112-124.
  • Teke, H. (2010). Fen ve teknoloji derslerinde kullanılan simülasyon yönteminin 7.sınıf öğrencilerinin erişilerine etkisi. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Selçuk Üniversitesi, Konya.
  • Tezcan, H. ve Er Çoklu, H. F. (2010). Geleneksel anlatım ve yapılandırıcı yaklaşımın radyoaktivite öğretiminde başarıya etkilerinin karşılaştırılması ve ilgili yanlış kavramaların giderilmesindeki etkileri. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 8(1), 201-225.
  • Turan-Güntepe, E. (2020). Etkileşimli hologram teknolojisiyle okul öncesi kavramlarının öğretimi. (Yayınlanmamış doktora tezi). Trabzon Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • URL1:http://www.algodoo.com/whatisit/#:~:text=Algodoo%20is%20a%20unique%202D,Algodoo%20in%20your%20science%20classes.
  • Venkatesh, V. and Davis, F. D. (1996). A model of the antecedents of perceived ease of use: Development and test. Decision Sciences, 27(3), 451-481.
  • Venkatesh, V. and Davis, F. D. (2000). A theoretical extension of the technology acceptance model: Four longitudinal field studies. Management Science, 46 (2), 186-204. https://doi.org/10.1287/mnsc.46.2.186.11926
  • Venkatesh, V., Morris, M.G., Davis, F.D. and Davis, G.B. (2003). User acceptance of ınformation technology: Toward a unified view. MIS Quarterly, 27, 425-478. https://doi.org/10.2307/30036540
  • Wellington, J. (2000). Educational research. In Contemporary issues and practical approaches. London, UK: Continuum
  • Yıldırım, Ali ve Şimşek, H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınevi. Yin, R. K. (2003). Case Study Research Design and Methods (3. Baskı). London: Sage Publications.
  • Yin, R. K. (2003). Case study research design and methods (3. Baskı). London: Sage Publications.
  • Yılmaz, M. ve Saka, A., Z. (2005). Bilgisayar destekli fizik öğretiminde çalışma yapraklarına dayalı materyal geliştirme ve uygulama. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 4(3), 120-131.

Use of Educational Technologies in Learning Environment: Algodoo in the Framework of Technology Acceptance Model

Yıl 2022, Cilt: 1 Sayı: 1, 19 - 29, 31.03.2022

Öz

The study focused on examining the perceived usefulness, ease of use and behavioral intention dimensions of Algodoo within the framework of the technology acceptance model. The study was carried out with 23 sixth grade students studying at a public school in the fall semester of the 2019-2020 academic year. In the study carried out within the scope of the case study, which is one of the qualitative research designs; An information form consisting of ten open-ended questions was used to determine students' perceptions of the perceived usefulness and ease of use of Algodoo and how this material affected their behavioral intention. The data collected with the help of this form were analyzed by content analysis method. As a result of the study, it is seen that the students want to use the program again and they think about designing different topics with this program, since the activities with Algodoo apply to daily life experiences, help to understand the subject, and allow learning by having fun, as well as being an easy program to use. In this context, activities related to different topics/concepts related to Algodoo can be designed and generally abstract science concepts can be embodied and integrated into the learning environment.

Kaynakça

  • Adams, W., Reid, S., LeMaster, S., McKagan, S., Perkins, K., Dubson M. and Wieman C. E. (2008). A study of educational simulations part ii – interface design. Journal of Interactive Learning Research, 19(4), 1-38.
  • Bacanak, A. ve Mert, K. (2013). Fen ve teknoloji öğretmen adaylarının düşünceleri: Fen okuryazarı birey yetiştirmede öğretmenin yeri. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, (21), 209-228.
  • Bauer Martin. W. (2003). Classical content analysis: A review. In Qualitative researching with text, image and sound. M. W. Bauer & G. Gaskell (Eds). (pp.131). London: Sage Publication. (PDF) Classroom management perspective of teachers.
  • Bautista, N. U., and W. J. Boone. 2015. Exploring the ımpact of teachme lab virtual classroom teaching simulation on early childhood education majors’ self-efficacy beliefs. Journal of Science Teacher Education, 26, 237–262. https://doi.org/10.1007/s10972-014-9418-8.
  • BouJaoude S. (2002), Balance of scientific literacy themes in science curricula: the case of lebanon. International Journal of Science Education, 24 (2), 139-156.
  • Bell, R. L. and Smetana, L. K. (2008). Using computer simulations to enhance science teaching and learning. National Science Teachers Association, 3, 23-32.
  • Bülbül, O. (2009). Fizik dersi optik ünitesinin bilgisayar destekli öğretiminde kullanılan animasyonların ve simülasyonların akademik başarıya ve akılda kalıcılığa etkisinin incelenmesi. Yüksek lisans tezi, Çukurova Üniversitesi, Adana.
  • Cayvaz, A. and Akcay, H. (2018). The effects of using Algodoo in science teaching at middle school. The Eurasia Proceedings of Educational and Social Sciences, 9, 151-156.
  • Chen, C.-H. and Howard, B. (2010). Effect of live simulation on middle school students' attitudes and learning toward science. Educational Technology & Society, 13(1), 133–139.
  • Chin, C-C (2005). First-year pre-service teachers in Taiwan—Do they enter the teacher program with satisfactory scientific literacy and attitudes toward science?, International Journal of Science Education, 27;13.
  • Cohen, L. and Manion, L. (1994). Research methods in education (4th Ed.). New York: Routledge.
  • Coşkun, H., Doğan, A., and Uluay, G. (2015). The effect of technology on students opinions about authentic learning activities in science courses. Universal Journal of Educational Research, 5, 72-83. https://doi.org/10.13189/ujer.2017.050109
  • Creswell, J. W., Plano Clark, V. L., Gutmann, M. L. and Hanson, W. E. (2003). Advanced mixed methods research designs. Handbook of mixed methods in social and behavioral research, 209-240.
  • Çelik, H., Sarı, U., and Harwanto, U. N. (2015). Evaluating and Developing Physics Teaching Materials with Algodoo in Virtual Environment: Archimedes' Principles. International Journal of Innovation in Science and Mathematics Education, 23: 40-50.
  • Dağdalan, G. ve Taş, E. (2017). Simülasyon destekli fen öğretiminin öğrencilerin başarısına ve bilgisayar destekli fen öğretimine yönelik tutumlarına etkisi. Fen Bilimleri Öğretimi Dergisi, 5(2), 160-172.
  • Davis F. D. (1989). Perceived usefulness, perceived ease of use, and user acceptance of information technology. MIS quarterly. 13, 319–340. https://doi.org/10.2307/249008.
  • Davis, F. D. (1985). A technology acceptance model for empirically testing new end-user information systems: theory and results. Massachusetts Institute of Technology,PhD Dissertation, MIT Sloan School of Management, Cambridge, MA.
  • Davis, F. D., Bogozzi, R., P. and Warshaw, P., R. (1989). User acceptance of computer technology: A comparison of two theoretical models. Management Science, 35, 982-1003.
  • Davis, F.D. (1986). A technology acceptance model for empirically testing new end-user information systems: Theory and results. Massachusetts, United States: Sloan School of Management, Massachusetts Institute of Technology.
  • Drew, C. J., Hardman, M. L. and Hart, A. W. (1996). Designing and conducting research: Inquiry in education and social science (2nd Ed.). Boston: Allyn and Bacon (PDF) Classroom management perspective of teachers.
  • Duban, N. (2010). Sınıf öğretmeni adaylarının fen ve teknoloji okur-yazarı bireylere ve bu bireylerin yetiştirilmesine ilişkin görüşleri. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 3(2), 162-174.
  • Dönmez-Usta, N. (2011). Developing, implementing and evaluating CAI materials related to “radioactivity” topic based on constructivist learning theory. Unpublished PhD Thesis, Karadeniz Technical University, Trabzon, Turkey.
  • Dönmez-Usta, N. and Ayas, A. (2017). Worksheets enriched with computer-assisted activities based on the constructivist learning theory: an example of half-life and radioactive decay. Journal of Education and Practice, 8(35),75-89. Euler, E., Prytz, C., and Gregorcic, B. (2020). Never far from shore: productive patterns in physics students’ use of the digital learning environment Algodoo. Physics Education, 55(4), 045015.
  • Gökdemir, H. (2020). Fen bilimleri öğretmen adaylarının Pısa fen okuryazarlığı yeterliklerinin araştırılması. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Gregorcic, B., and Bodin, M. (2017). Algodoo: A tool for encouraging creativity in physics teaching and learning. The Physics Teacher, 55(1), 25-28. doi: 10.1119/1.4972493
  • Gregorcic, B., Etkina, E., and Planinsic, G. (2017). A new way of using the ınteractive whiteboard in a high school physic classroom: a case study. Research in Science Education,48, 465-489. https://doi.org/10.1007/s11165-016-9576-0
  • Gredler, M. E. (2004). Games and simulations and the relationships to learning. In Jonassen, D. H. (Ed) Handbook of Research on Educational Communications and Technology (2nd Ed), pp. 571-581. Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum Associates.
  • Huppert J., Lomask S. M. and Lazarowitz R. (2002). Computer simulations in the high school: Students' cognitive stages, science process skills and academic achievement in microbiology. International Journal of Science Education, 24(8), 803-821.
  • Ingram, K. W. and Jackson, M. K. (2004). Simulations as authentic learning strategies: Bridging the gap between theory and practice in performance technology. In Association for Educational Communication and Technology (AECT), Chicago.
  • Kavak, N., Tufan, Y. ve Demirelli, H. (2006). Fen teknoloji okuryazarlığı ve informal fen eğitimi gazetelerin potansiyel rolü. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 26(3), 17-28.
  • Kim S., Yoon M., Whang S.M., Tversky B. and Morrison J.B. (2007). The Effect of Animation on Comprehension and Interest. Journal of Computer Assisted Learning, 3: 260-270.
  • Koyunlu Ünlü, Z. (2011). Bilgisayar simülasyonları ve laboratuar etkinliklerinin birlikte uygulanmasının öğrencilerin fen başarısına ve bilgisayara karşı tutumuna etkisi. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Köklü, N. (2015). Genel fizik laboratuvarında başarı ve akılda kalıcılık etkilerinin artırılmasına yönelik animasyon, simülasyon ve analojik modellerin geliştirilmesi. (Yayımlanmamış doktora tezi). Selçuk Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Lai, P. C. (2017). The literature review of technology adoption models and theories for the novelty technology. JISTEM-Journal of Information Systems and Technology Management, 14(1), 21-38. https://doi.org/10.4301/S1807-17752017000100002
  • Liu H., Wang L. and Koehler M. J. (2019). Exploring the intention-behavior gap in the technology acceptance model: A mixed-methods study in the context of foreign-language teaching in China. Br. J. Educ. Technol. 50 2437–2556. https://doi.org/ 10.1111/bjet.12824
  • Marangunić N., and Granić A. (2015). Technology acceptance model: a literature review from 1986 to 2013. Universal Access Information Society, 14, 81–95. https://doi.org/ 10.1007/s10209-014-0348-1
  • MEB. (2006). İlköğretim fen ve teknoloji dersi öğretim programı ve kılavuzu (6., 7. ve 8. sınıflar). Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı
  • Mellingsæter, M. S., and Bungum, B. (2015). Students’ use of the interactive whiteboard during physics group work. European Journal of Engineering Education, 40(February), 115–127. https://doi.org/10.1080/03043797.2014.928669.
  • Onorato, P., Malgieri, M., and Ambrosis, A. D. (2016). Rolling motion:Experiments and simulations focusing on sliding friction forces. Nuovo Cimento C, 38, 107-116.
  • Özer, İ. E., Canbazoğlu Bilici, S. ve Karahan, E. (2016). Fen Bilimleri Dersinde Algodoo Kullanımına Yönelik Öğrenci Görüşleri. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1), 28-40.
  • Perkins, K., Adams, W., Dubson, M., Finkelstein, N., Reid, S., Wieman, C. and LeMaster, R. (2006). PhET: Interactive simulations for teaching and learning physics. The Physics Teacher, 44(1), 18–23. https://doi.org/10.1119/1.2150754.
  • Rafique H., Anwer F., Shamim A. and Minaei-bidgoli B. (2018). Factors affecting acceptance of mobile library Applications: structural equation model. Libri, 68, 99–112. https://doi.org/10.1515/libri-2017-0041
  • Roblyer, M. D. and Knezek, G. A. (2003). New millennium research for educational technology: A call for a national research agenda. Journal of research on Technology in Education, 36(1), 60-71. https://doi.org/10.1080/15391523.2003.10782403
  • Russell, J., W., Kozma, R., B., Jones, T., Wykoff, J., Marx, N. and Davis, J., (1997). Use of Simultaneous-Synchronized Macroscopic, Microscopic, and Symbolic Representations to Enhance the Teaching and Learning of Chemical Concepts, Journal of Chemical Education, 74, 330-334.
  • Silva, S. L., Silva, R. L., Junior, J. T., Gonçalves, E., Viana, E. R. and B.L.Wyatt, J. (2014). Animation with Algodoo:A simple tool for teaching and learning physic. Exatas Online, 3, 28-39.
  • Saçkes, M. (2014). How often do early childhood teachers teach science concepts? Determinants of the frequency of science teaching in kindergarten. European Early Childhood Education Research Journal, 22(2), 169-184. https://doi.org/10.1080/1350293X.2012.704305
  • Şimşek, F. (2017). Fen bilimleri dersinde animasyon ve simülasyon kullanımının öğrencilerin akademik başarısı ve bilgilerin kalıcılığı üzerine etkisi. Uluslararası Eğitim Bilim ve Teknoloji Dergisi, 3(3), 112-124.
  • Teke, H. (2010). Fen ve teknoloji derslerinde kullanılan simülasyon yönteminin 7.sınıf öğrencilerinin erişilerine etkisi. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Selçuk Üniversitesi, Konya.
  • Tezcan, H. ve Er Çoklu, H. F. (2010). Geleneksel anlatım ve yapılandırıcı yaklaşımın radyoaktivite öğretiminde başarıya etkilerinin karşılaştırılması ve ilgili yanlış kavramaların giderilmesindeki etkileri. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 8(1), 201-225.
  • Turan-Güntepe, E. (2020). Etkileşimli hologram teknolojisiyle okul öncesi kavramlarının öğretimi. (Yayınlanmamış doktora tezi). Trabzon Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • URL1:http://www.algodoo.com/whatisit/#:~:text=Algodoo%20is%20a%20unique%202D,Algodoo%20in%20your%20science%20classes.
  • Venkatesh, V. and Davis, F. D. (1996). A model of the antecedents of perceived ease of use: Development and test. Decision Sciences, 27(3), 451-481.
  • Venkatesh, V. and Davis, F. D. (2000). A theoretical extension of the technology acceptance model: Four longitudinal field studies. Management Science, 46 (2), 186-204. https://doi.org/10.1287/mnsc.46.2.186.11926
  • Venkatesh, V., Morris, M.G., Davis, F.D. and Davis, G.B. (2003). User acceptance of ınformation technology: Toward a unified view. MIS Quarterly, 27, 425-478. https://doi.org/10.2307/30036540
  • Wellington, J. (2000). Educational research. In Contemporary issues and practical approaches. London, UK: Continuum
  • Yıldırım, Ali ve Şimşek, H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınevi. Yin, R. K. (2003). Case Study Research Design and Methods (3. Baskı). London: Sage Publications.
  • Yin, R. K. (2003). Case study research design and methods (3. Baskı). London: Sage Publications.
  • Yılmaz, M. ve Saka, A., Z. (2005). Bilgisayar destekli fizik öğretiminde çalışma yapraklarına dayalı materyal geliştirme ve uygulama. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 4(3), 120-131.
Toplam 58 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Ebru Turan Güntepe 0000-0002-4858-2180

Necla Dönmez Usta 0000-0002-8075-7446

Yayımlanma Tarihi 31 Mart 2022
Gönderilme Tarihi 2 Mart 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Turan Güntepe, E., & Dönmez Usta, N. (2022). Eğitim Teknolojilerinin Öğrenme Ortamında Kullanımı: Teknoloji Kabul Modeli Çerçevesinde Algodoo. Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 1(1), 19-29.