Bireyler tolum içinde bir arada ve topluma uyum sağlayarak yaşayabilmek için bazı bilgi, değer, tutum ve becerilere ihtiyaç duyarlar bu ihtiyaç duyulan becerilerden en önemlisi ise demokratik becerilerdir. Bireyin sosyalleşmesini ve toplumun devamını sağlayan demokratik beceriler okullarda sistematik olarak demokratik becerilere sahip öğretmen tarafından verilmelidir. Demokratik değerleri benimsemiş bireylerin yetişmesi okul ortamı içerisinde, ancak bu değerleri benimsemiş öğretmenler ile birlikte mümkündür. Geleceğin öğretmenleri olacak öğretmen adaylarının demokratik eğilimlerini inceleyen çalışmaların sınırlı sayıda olduğu görülmektedir. Bu doğrultuda bu çalışma Sosyal bilgiler Öğretmenleri temelinde öğretmen adaylarının demokratik eğilimlerini belirlemeyi amaçlamaktadır. Çalışmada verilerin toplanması için Akbaşlı, Yanpar ve Sünbül, (2010), tarafından geliştirilen 5 li likert tipi “Öğretmen Adayı Demokratik Eğilim Ölçeği” kullanılmıştır. Çalışma grubu olarak 2021-2022 bahar yarıyılında Ege Üniversitesi ve Dokuz Eylül Üniversitesi eğitim fakültelerinde öğrenim gören sınıf öğretmenliği, okul öncesi öğretmenliği, Türkçe öğretmenliği ve sosyal bilgiler öğretmenliği öğretmen adayları belirlenmiş ve 423 kişiye ölçek uygulanmıştır. Veriler SPSS 21 programı ile analiz edilmiştir. Çalışmanın sonucunda, bu öğretmen adaylarının demokratik eğilimlerine ulaşılarak bu eğilimlerin 4 farklı branştaki öğretmenler adayları arasındaki ilişki ortaya konmuştur.
Sosyal Bilgiler Öğretmeni Öğretmen adayı demokratik eğilim Öğretmen Eğitimi Eğitim fakültesi
Individuals need some knowledge, values, attitudes, and skills to live together in decency and adapt to society. The most important of these skills is democratic skills. Democratic skills that ensure the socialization of the individual and continuation of society should be systematically taught in schools by teachers with democratic skills. Education of individuals adopting democratic values is possible within the school environment, only together with teachers who adopt these values. There is a limited number of studies examining the democratic tendencies of teacher candidates. In this direction, this study aims to determine the democratic tendencies of teacher candidates on the basis of Social Studies Teachers. In this study, the 5-likert type “Teacher Candidate Democratic Tendency Scale” developed by Akbaşlı et al. (2010) was used to collect data. Preschool teaching, Turkish teaching, and social studies teacher candidates at Ege University and Dokuz Eylül University during September 2021-2022 Spring semester were selected as the study group and the scale was applied to 423 people. The data were analyzed with SPSS 21 program. As a result, the democratic tendencies of these teacher candidates were reached and the relationship between these deciencies and the candidates of teachers in 4 different branches was revealed.
social studies teacher teacher candidate democratic tendency teacher education faculty of education
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 19 Ekim 2022 |
Gönderilme Tarihi | 3 Ekim 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 1 Sayı: 2 |