Sistematik Derlemeler ve Meta Analiz
BibTex RIS Kaynak Göster

Okul Öncesi Eğitim Alanında Yapılmış Metafor Çalışmalarının Gözden Geçirilmesi: Sistematik Bir Derleme

Yıl 2023, Cilt: 2 Sayı: 2, 50 - 68, 30.10.2023

Öz

Bu çalışma, 2018-2023 yılları arasında Türkiye’de lisansüstü tezler ve bilimsel makalelerde okul öncesi eğitimi alanında yayınlanmış olan metafor analizi çalışmalarına dair genel bir bakış açısı geliştirmeyi amaçlamaktadır. Bu çalışmada nitel araştırma deseni, sistematik derleme yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini50 akademik çalışma oluşturmaktadır. Veriler toplanırken çeşitli dahil etme- dışlama kriterleri kullanılmıştır. Yapılan analizlerde okul öncesi eğitimi alanında metafor çalışmalarının 41 makale, 9 lisansüstü tez olarak dağılım gösterdiği; en fazla çalışmanın 14 araştırma ile 2022 yılında yapıldığı; en sık tercih edilen araştırma deseninin nitel araştırma desenlerinden fenomonoloji yöntemi olduğu; örneklem grubunun çoğunlukla okul öncesi öğretmenleri, okul öncesi öğretmen adayları, okul öncesi eğitim çağdaki çocuklar, çocukların ebeveynleri, okul öncesi eğitim kurumu yöneticileri olarak sıralandığı görülmüştür. Metafor aracılığı ile ifade edilen kavram ve olguların, yoğunlukla okul öncesi eğitime yönelik; okul öncesi eğitim çağındaki çocuk- okul öncesi öğretmeni- öğretmen adayları- okul öncesi eğitim kurumu yöneticisi- akademisyenlerin birbirlerine yönelik algılarını analiz etmeye dönük çalışmalar olduğu görülmüştür. Ayrıca katılımcıların; farklı eğitim yaklaşımlarına ve yöntemlerine; fen, matematik, doğa kavramlarına; dezavantajlı gruplarla ilgili algılarına; ihmal ve istismara; teknolojik araçları algılayış biçimlerine yönelik çalışmaların olduğu dikkat çekmiştir. Analizler sonrası çalışmaların; türlerine göre dağılımları, veri analiz yöntemleri, katılımcı gruplarının tercih edilme oranı, araştırmaların desen ve yöntemlerine yönelik dağılımlar gibi konularda alan yazındaki diğer derleme çalışmalarıyla ortak bulgulara sahip olduğu görülmüştür.

Kaynakça

  • Akçay, F.Z. (2022) Öğretmen ve ailelerin oyuncağa ilişkin metaforları ile okul öncesi dönem çocuklarının oyuncak ile ilgili algılarının incelenmesi. [Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Akman, B., Karlıdağ, İ., ve Özen, Z.Z. (2018). Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Erken Müdahale Kavramına İlişkin Algıları. İlköğretim Online, 17(3). https://doi.org/10.17051/ilkonline.2018.466406
  • Aksoy, P. (2020a). Metaphoric Perceptions on the Concept of" Social Skills" of Preschool Teachers. International Journal of ProgressiveEducation, 16(5), 176-198. https://doi.org/10.29329/ijpe.2020.277.11
  • Aksoy, P. (2020b). Okul öncesi öğretmenlerinin “matematik” kavramına ilişkin sahip olduğu zihinsel imgeler. Electronic TurkishStudies, 15(7).https://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.44147
  • Aktaşgil, F. (2022). Pandemiyle başa çıkma ve hijyen eğitiminin 60-72 aylık çocukların COVID-19 algıları üzerindeki etkisinin metaforlar aracılığıyla incelenmesi. [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. İstanbul Aydın Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü.
  • Arslan, M. M. ve Bayrakçı, M. (2006). Metaforik düşünme ve öğrenme yaklaşımının eğitim-öğretim açısından incelenmesi. Millî Eğitim, 35(171), 100-108.
  • Arslan, R., Çalışkan, Z., ve Kılıçoğlu, E. A. (2018). Okul Öncesi Öğretmenlerinin Değerler Eğitimine İlişkin Geliştirdikleri Metaforlar. Annals of Health Sciences Research, 7(2), 1-9. https://dergipark.org.tr/tr/pub/annhealthscires/issue/65349/1006798
  • Avcı, F.(2022). Okul öncesi öğretmenlerinin okul öncesi eğitimde aile katılımı etkinliklerine ilişkin metaforik algıları. Okul Yönetimi, 2(2), 175-187. https://dergipark.org.tr/tr/pub/saj/issue/75678/1207000
  • Avcı, N., Dere, H. (2002). Okulöncesi Çocuğu ve Matematik. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (6-18 Eylül 2002), Ankara, 262.
  • Bağ, A. E. (2022). Primary School Parents’ Perception of Covid-19 and School Perceptions in Covid-19 Process: A MetaphoricStudy. International Journal of TrendsandDevelopments in Education, 1(1), 49–69. https://jtade.com/index.php/jtade/article/view/5
  • Bakkaloğlu, H., Yılmaz, B., Könez, N.A. ve Yalçın, G. (2018). Türkiye’de okul öncesi kaynaştırma konusunda yapılan araştırmalar bize neler söylüyor?. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(1), 119-150. https://doi.org/10.17679/inuefd.302031
  • Bartan, M. (2019). Okul öncesi öğretmen adaylarının bilim insanı kavramlarına ilişkin metaforik algıları: Kütahya Dumlupınar Üniversitesi örneği. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(2), 215-239. https://dergipark.org.tr/tr/pub/amauefd/issue/50660/531353
  • Bayrak, H. U. (2019a). Çocuk istismarı hakkında öğretmen adayları ile metaforik bir değerlendirme: Niğde ili örneği. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 20(2), 929-957. https://dergipark.org.tr/tr/pub/kefad/issue/59082/850428
  • Bayrak, H. U. (2019b). Ebeveynlerin gözünden çocuk istismarı: Metaforik bir çalışma. Toplum ve Sosyal Hizmet, 30(2), 376-389. https://doi.org/10.33417/tsh.572236
  • Bayraklılar, B. (2022). Sınıfında özel gereksinimli öğrenci bulunan okul öncesi çocuklarının, özel gereksinimli çocuk algılarının incelenmesi, [Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi] , Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Bigby, M. and Williams, H. C.(2014). Appraising systematic reviews and meta‐analyses. Evidence‐BasedDermatology,33-38. https://doi.org/10.1002/9781118357606.ch8
  • Buldu, E., Özer, A., ve Çalışkan, G. (2021). Türkiye’de okul öncesinde kaynaştırma eğitimine ilişkin paydaş görüşlerinin incelenmesi: Bir derleme çalışması. Erken Çocukluk Çalışmaları Dergisi, 5(2), 649-673. https://doi.org/10.24130/eccd-jecs.1967202152343
  • Bulut, A. (2020). Metaphoricperceptions of preschoolteacherstowardsinclusiveeducation. ActaEducationisGeneralis, 11(2), 112-128. https://doi.org/10.2478/atd-2021-0016
  • Bulut, A. (2021a). Metaphoricalperceptions of preschoolteachers on theconcept of nature. International Journal on SocialandEducationSciences (IJonSES), 3(2), 237-251. https://doi.org/10.46328/ijonses.142
  • Bulut, A. (2021b). Investigation of metaphoricalperceptions of preschoolteachers on theconcept of languagedevelopment. International Journal of Research in EducationandScience (IJRES), 7(2), 351-366. https://doi.org/10.46328/ijres.2126
  • Büyükbahçıvan, E. ve Korucu, A. (2018). Okul öncesi öğrencilerinin bilgisayar metaforlarının belirlenmesi. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (AUJEF), 2(3), 227-242.Https://dergipark.org.tr/tr/pub/aujef/issue/37309/441079
  • Campbell, S.,Greenwood, M., Prior, S., Shearer, T., Walkem, K., Young, S. and Walker, K. (2020). Purposive sampling: complex or simple? Research case examples. Journal of research in Nursing, 25(8), 652-661. https://doi.org/10.1177/1744987120927206
  • Cergibozan, K. (2022). Okul öncesi öğretmenlerinin sınıf içi soru sorma faaliyetlerine yönelik pedagojik inanç sistemleri ve kavramları. [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. İstanbul Aydın Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü.
  • Coşkun, A. ve Arık, S. (2022). Okul öncesi fen eğitimi alanında yapılan lisansüstü tezlerin eğilimleri, Anadolu Öğretmen Dergisi, 6(2), 183-211. https://doi.org/10.35346/aod.1199589
  • Çelik, M. (2021). Okul öncesi öğretmen adaylarının matematik ve matematik öğretimine ilişkin metaforik algıları. AJELI-Anatolian Journal of Educational Leadership and Instruction, 9(1), 1-16. https://dergipark.org.tr/tr/pub/ajeli/issue/63214/856828
  • Çilingir, V. (2020). Okul öncesi öğretmen adaylarının blokflüt öğrenme sürecine ilişkin algıları: Metaforik bir çalışma. TurkishStudies-EducationalSciences, 15(3), 1693-1713. http://dx.doi.org/10.29228/TurkishStudies.42249
  • Daşdemir, R. G. (2019). Okul öncesi dönem çocuklarının resimlerindeki öğretmen algılarının öğretmen öz yeterliklerine göre incelenmesi. [Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Demir, C. ve Yıldırım, Ö. (2019). Türkçede metaforlar ve metaforik anlatımlar. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 21 (4), 1085-1096. https://doi.org/10.32709/akusosbil.599335
  • Deveci, E. ve Elaldı, Ş. (2022). Okulöncesi dönemde aile katılımına yönelik 2013-2021 yılları arasında yapılan lisansüstü tezlerin incelenmesi. Sivas Cumhuriyet University Educational Sciences Institute Journal, 1(2), 173-185.
  • Dılımulatı, B. (2021). Okul öncesi dönemdeki çocuklarda motor gelişimi ile ilgili Türkiye’de yapılan çalışmaların incelenmesi. [Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi] Karabük Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü.
  • Doğan, Ü.(2022). “Mesleki Çalışma” Uygulamalarına İlişkin Okul Öncesi Öğretmenlerinin Metaforik Algıları. Disiplinlerarası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 6(11), 1-11. https://dergipark.org.tr/en/pub/jier/issue/69618/1033425
  • Ektem, I. ve Aytekin, K. Ö. (2020). Eğitim alanındaki metafor araştırmalarında eğilimler: Bir içerik analizi çalışması. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (36), 1-38. https://doi.org/10.14520/adyusbd.734592
  • Emen, M., Aslan, D. (2018). An investigation of preschoolers’perceptionsaboutscienceandmathematicsthroughmetaphors. EuropeanJournal of Education Studies.4(10), 110-127. http://dx.doi.org/10.46827/ejes.v0i0.1798
  • Eraslan, L. (2011). Sosyolojik Metaforlar. Akademik Bakış Dergisi, 27, 1-22.
  • Erol, D.,Taşdere, A. (2022). Okulöncesi Öğretmenlerinin Hareket Eğitimi Hakkındaki Görüşleri. Akdeniz Spor Bilimleri Dergisi, 5(1), 414-428. https://doi.org/10.38021/asbid.1205271
  • Etikan, I., Musa, S. A. and Alkassim, R. S. (2016). Comparison of convenience sampling and purposive sampling. American journal of theoretical and applied statistics, 5(1), 1-4. http://dx.doi.org/10.11648/j.ajtas.20160501.11
  • Filiz, G. (2021) Okul öncesi eğitime devam eden 48-60 aylık çocukların ebeveynlerinin teknoloji kavramına ilişkin metaforlarının incelenmesi. [Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi] İstanbul Aydın Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü.
  • Filiz, G., Kutluca, A. Y. ve Üstün, E. Y.(2022). Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Teknolojik Pedagojik Alan Bilgi Düzeyleri ve Teknoloji Metaforlarının İncelenmesi. Gazi Eğitim Bilimleri Dergisi, 8(3), 490-522. https://dergipark.org.tr/tr/pub/gebd/issue/73565/1159342
  • Girgin, İ. (2020). Erken çocuklukta dil gelişimi ile ilgili yazılmış makalelerin incelenmesi. Journal of Individual Differences in Education, 2(1), 52-63. https://dergipark.org.tr/en/pub/jide/issue/55034/734500
  • Gözüm, A. İ. C. (2020). Okul öncesi öğretmenlerin dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğuna yönelik metaforlarının belirlenmesi. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(3), 857-876. https://doi.org/10.17556/erziefd.803146
  • Güneş, G. (2018). Okul öncesi fen ve doğa eğitimi araştırmalarına ilişkin bir tarama çalışması: Türkiye örneği. Erken Çocukluk Çalışmaları Dergisi, 2(1), 33-67. https://doi.org/10.24130/eccd-ecs.196720182150
  • Güngör, H., Öztürk, H. M. ve Ogelman, H. G. (2022). Okul öncesi eğitimi öğretmenliği lisans öğrencilerinin “kültürel miras” kavramına ilişkin algılarına yönelik metafor analizi. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, 11(2), 511-521. https://doi.org/10.33206/mjss.984027
  • Gür, N. (2022) Keşif ve gözlem temelli doğa eğitiminin 60-72 aylık çocukların bilim, doğa ve çevre metaforları üzerindeki etkisinin incelenmesi. [Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. İstanbul Aydın Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü.
  • Kalkan, S. ve Rakap, S. (20 21). Okul öncesi sosyal dönemde-duygusal gelişimin ilerlemeleri: Piramit modeli ile ilgili incelemeleri gözden geçirme ve ayrıntılı bibliyografisi. Yaşadıkça Eğitim, 35(2), 311-332. https://doi.org/10.33308/26674874.2021352280
  • Karademir, A., Demirel, B. (2020). 48-69 aylık çocukların çizimlerinde “öğretmen”: Bir metafor çalışması. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 30(2), 189-201. https://doi.org/10.18069/firatsbed.734548
  • Kesicioğlu, O.S. ve Tümer, N.B.K. (2022). Okul öncesi öğretmen adaylarının okul öncesi dönemde geometri öğretimine ilişkin algılarının metaforlar yardımı ile belirlenmesi, International Journal of Eurasia Social Sciences (IJOESS), 13(49), 939-955. http://dx.doi.org/10.35826/ijoess.3176
  • Kesicioğlu, S. (2022). Okul öncesi öğretmen adaylarının STEM eğitimine ilişkin metaforik algıları ve öz yeterlik algılarının incelenmesi. [Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. İstanbul Bahçeşehir Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü.
  • Kızıltaş, E. ve Halmatov, S. (2017). 3-6 yaş çocuklarının öğretmenlik kavramına ilişkin algıları. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(3), 246-259. https://doi.org/10.17556/erziefd.325914
  • Koca, İ. , Kaya, M. ve Gökçimen, S. (2020). Türkiye’de okul kavramına ilişkin metafor araştırmalarının değerlendirilmesi: bir meta sentez çalışması. Medeniyet Eğitim Araştırmaları Dergisi, 5 (1) , 15-26. https://dergipark.org.tr/en/pub/mead/issue/63456/927990
  • Kozan, D. ve Zeteroğlu, E. Ş. (2019). Okul öncesi birinci sınıf öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine ilişkin metaforları. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(3), 1029-1040. https://doi.org/10.17240/aibuefd.2019.19.49440-481646
  • Lazarević, E. and Stevanović, J. (2018). Development and understanding of the metaphor among the children of the preschool age. Inovacije u nastavi-časopiszasavremenunastavu, 31(3), 49-60. https://doi.org/10.5937/inovacije1803049L
  • Levine, P. (2005). Metaphorsand images of classrooms. Kappa Delta Pi Record, Summer, 41 (4), 172-175. http://dx.doi.org/10.5937/inovacije1803049L
  • Mert, E. L. (2019). Analysis of pre-school students' perceptions of concepts in preschool curriculum through metaphors (geometric shapes).International Journal of Language Academy Volume 7(3), 64-79. https://doi.org/10.29228/ijla.30169
  • Mert, E. L. (2020). Okul öncesi öğrencilerinin okul öncesi eğitim programındaki kavramlara ilişkin algılarının metaforlar aracılığıyla analizi (yön mekân-konum; duyu; zıtlıklar). Journal of International Social Research, 13(69).
  • Mert, E.L. (2021). Okul Öncesi Öğretmenler ve Öğretmen Adaylarının “Çocuk” Kavramına İlişkin Algılarının Metaforlar Aracılığıyla Analizi. The Journal of Academic Social Science Studies,14 (85), 1-14. http://dx.doi.org/10.29228/JASSS.41702
  • Millî Eğitim Bakanlığı [MEB]. (2013). Okul öncesi eğitim programı. Ankara: Millî Eğitim Bakanlığı Yayınları. Moher, D.,Liberati, A., Tetzlaff, J., Altman, D. G., and Prisma Group. (2009). Reprint—preferred reporting items for systematic reviews and meta-analyses: the PRISMA statement. Physicaltherapy, 89(9), 873-880. https://doi.org/10.1093/ptj/89.9.873
  • Özevin, B. ve Kaya, A. (2020). Okul öncesi öğretmen adaylarının öğretmen kavramına ilişkin metaforik algıları. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(3), 691-707. https://doi.org/10.17556/erziefd.653091
  • Palinkas, L. A.,Horwitz, S. M., Green, C. A., Wisdom, J. P., Duan, N., and Hoagwood, K. (2015). Purposeful sampling for qualitative data collection and analysis in mixed method implementation research. Administration and policy in mental health and mental health service sresearch, 42, 533-544. https://doi.org/10.1007/s10488-013-0528-y
  • Polat, S. ve Ay, Ö. (2016). Meta-sentez: Kavramsal bir analiz. Eğitimde Nitel Araştırma Dergisi , 4 (2). https://doi.org/10.14689/issn.2148-2624.1.4c2s3m
  • Rasulić, K. (2010). Aspects of metony my in language and thought. Theoria, Beograd, 53(3), 49-70. https://doi.org/10.2298/THEO1003049R
  • Saban, A.İ. ve Özcan, Ş.E.(2018). Okulöncesi öğretmenlerinin yaratıcı çocuk algıları: metaforlar aracılığıyla bir incelenme,II. Uluslar Arası Multidisipliner Çalışmaları Kongresi, Adana.
  • Saban, A.İ. ve Özcan, Ş.E. (2020). An investigation of pre-school teachers’ creativity perceptions through metaphors. Pedagogies: An International Journal, 17(1), 1-17. https://doi.org/10.1080/1554480X.2020.1781640
  • Sahillioğlu, D.E. (2020). Okulöncesi öğretmenlerinin “kapsayıcı eğitim” kavramına ilişkin algıları: Bir metafor analizi çalışması. Journal of Inclusive Education in Research and Practice, 1(1), 24-41. https://dergipark.org.tr/en/pub/jierp/issue/56579/758186
  • Serhatlıoğlu, B. ve İpek, S. (2019). Okul öncesi öğretmen adaylarının sanat kavramına ilişkin metaforik algıları. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , 21 (3), 215-236.https://doi.org/10.17556/erziefd.502493
  • Soysal, D. ve Afacan, Ö. (2012). ilköğretim öğrencilerinin “fen ve teknoloji dersi” ve “fen ve teknoloji öğretmeni” kavramlarına yönelik metafor durumları. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9,(19), 287-306. https://dergipark.org.tr/tr/pub/mkusbed/issue/19551/208386
  • Şehirli, Y. A. (2018). Okul öncesi öğretmen adaylarının darbe kavramına ilişkin metaforik algıları. Sosyal Bilimler Araştırma Dergisi, 7(4), 134-148. https://dergipark.org.tr/en/pub/ssrj/issue/40567/487654
  • Şimşek, N. D. (2016). Erken çocukluk dönemine disiplinler arası bakış. Lambert Academic Publishing.
  • Taş, I. Keleş, O. ve Aslan, D. (2020). Okul öncesi öğretmen adaylarının fen ve fen eğitimi kavramlarına ilişkin metaforik algıları. Avrasya Öğretmen Eğitimi Dergisi , 1 (3), 201-214. https://dergipark.org.tr/en/pub/ejte/issue/59069/800250
  • Tok, E. (2018). Okul öncesi öğretmen adaylarının oyuna ilişkin algıları: Metafor analizi örneği. Kastamonu Eğitim Dergisi, 26(2), 599-611. https://doi.org/10.24106/kefdergi.404885
  • Tok, E. ve Çatalbağ, G. (2020). Okul öncesi öğretmen adaylarının soruna ilişkin algıları ve yönelimleri, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi,19 (76), 1561-1578. https://doi.org/10.17755/esosder.664039
  • Uçar, A. (2021). Okul yöneticilerinin ve okulöncesi öğretmenlerinin okulöncesi eğitimine yönelik metaforik algılarının karşılaştırılması. [Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Gaziantep Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Ulutaş, İ. ve Ersoy, Ö. (2004). Okul öncesi dönemde sanat eğitimi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 12(1), 1-12.
  • Uslu, B. (2019). Preschool teachers’/principals’ feelings matter: their metaphoric perceptions on academicians. European Early Childhood Education Research Journal, 27(5), 722-735. http://doi.org/10.1080/1350293X.2019.1651973
  • Yavuzer, H. (1992). Resimleriyle çocuk, Remzi Kitabevi.
  • Yazıcı, E., Çelik, M., Yıldırım, F. N., Altıntaş, E. ve Güneş, A.(2018). Okul öncesi dönemdeki çocukların okul kavramına ilişkin metaforik algıları. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (35), 64-86. https://dergipark.org.tr/tr/pub/sakaefd/issue/38142/338285
  • Yegul, B. U. (2018). Determination of Preservice Preschool Teachers' Perceptions of Music Lesson through Metaphors. Universal Journal of Educational Research, 6(6), 1305-1312. http://doi.org/10.13189/ujer.2018.060621
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2013). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldırım, Y. ve Çetin, F. (2023). Okul öncesi eğitimi öğretmenlerinin erken çocukluk dönemi yaşam becerilerine ilişkin görüşlerinin incelenmesi. Yaşadıkça Eğitim, 37(1), 1-13. https://doi.org/10.33308/26674874.2023371483
  • Zambak, A. ve Özdemir, E. (2022). Investigating pre-school teachers' perceptions about the leadershipstyles of school principals .Uluslararası Liderlik Çalışmaları Dergisi: Kuram ve Uygulama , 5(2) , 123-139 . http://doi.org/10.52848/ijls.1098341
  • Zembat, R., Çelik, B., Yıldırım, M. ve Kılıçkaya, A. (2021). Okul öncesi öğretmenlerinin “Göçmen Çocuk” metaforlarının belirlemesi. International Primary Education Research Journal, 5(2), 152-170. http://doi.org/ 10.38089/iperj.2021.59

Review of Metaphor Studies in Preschool Education: A Systematic Review

Yıl 2023, Cilt: 2 Sayı: 2, 50 - 68, 30.10.2023

Öz

This study aims to provide a general overview of the metaphor analysis studies conducted in the field of early childhood education in post graduate these sand scientific articles published in Turkey between 2018 and 2023.A qualitative research design was used in this study, and a systematic review method was employed to form a sample of 50 academic studies, using various inclusion-exclusion criteria. The analysis showed that there were 41 article sand 9 post graduate theses in the field of early childhood education, with the most studies conducted in 2022 with 14 researches. The most frequently preferred research design was phenomenology, which is a qualitative research design. The majority of the participants were early childhood teachers, pre-service teachers, parents of children of early childhood education age, managers in early childhood education, and academicians. The concepts and phenomena expressed through metaphors were mainly related to early childhood education, such as analyzing perceptions of early childhood teachers, pre-service teachers, early childhood education institution managers, and academicians towards each other. The studies also focused on various educational approaches and methods, science, mathematics, nature concepts, perceptions of dis advantaged groups, neglect, and abuse, and technological tools. After the analysis, it was observed that the distribution of studies by type, data analysis methods, and the rate of preference of participant groups were consistent with other literature review studies.

Kaynakça

  • Akçay, F.Z. (2022) Öğretmen ve ailelerin oyuncağa ilişkin metaforları ile okul öncesi dönem çocuklarının oyuncak ile ilgili algılarının incelenmesi. [Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Akman, B., Karlıdağ, İ., ve Özen, Z.Z. (2018). Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Erken Müdahale Kavramına İlişkin Algıları. İlköğretim Online, 17(3). https://doi.org/10.17051/ilkonline.2018.466406
  • Aksoy, P. (2020a). Metaphoric Perceptions on the Concept of" Social Skills" of Preschool Teachers. International Journal of ProgressiveEducation, 16(5), 176-198. https://doi.org/10.29329/ijpe.2020.277.11
  • Aksoy, P. (2020b). Okul öncesi öğretmenlerinin “matematik” kavramına ilişkin sahip olduğu zihinsel imgeler. Electronic TurkishStudies, 15(7).https://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.44147
  • Aktaşgil, F. (2022). Pandemiyle başa çıkma ve hijyen eğitiminin 60-72 aylık çocukların COVID-19 algıları üzerindeki etkisinin metaforlar aracılığıyla incelenmesi. [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. İstanbul Aydın Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü.
  • Arslan, M. M. ve Bayrakçı, M. (2006). Metaforik düşünme ve öğrenme yaklaşımının eğitim-öğretim açısından incelenmesi. Millî Eğitim, 35(171), 100-108.
  • Arslan, R., Çalışkan, Z., ve Kılıçoğlu, E. A. (2018). Okul Öncesi Öğretmenlerinin Değerler Eğitimine İlişkin Geliştirdikleri Metaforlar. Annals of Health Sciences Research, 7(2), 1-9. https://dergipark.org.tr/tr/pub/annhealthscires/issue/65349/1006798
  • Avcı, F.(2022). Okul öncesi öğretmenlerinin okul öncesi eğitimde aile katılımı etkinliklerine ilişkin metaforik algıları. Okul Yönetimi, 2(2), 175-187. https://dergipark.org.tr/tr/pub/saj/issue/75678/1207000
  • Avcı, N., Dere, H. (2002). Okulöncesi Çocuğu ve Matematik. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (6-18 Eylül 2002), Ankara, 262.
  • Bağ, A. E. (2022). Primary School Parents’ Perception of Covid-19 and School Perceptions in Covid-19 Process: A MetaphoricStudy. International Journal of TrendsandDevelopments in Education, 1(1), 49–69. https://jtade.com/index.php/jtade/article/view/5
  • Bakkaloğlu, H., Yılmaz, B., Könez, N.A. ve Yalçın, G. (2018). Türkiye’de okul öncesi kaynaştırma konusunda yapılan araştırmalar bize neler söylüyor?. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(1), 119-150. https://doi.org/10.17679/inuefd.302031
  • Bartan, M. (2019). Okul öncesi öğretmen adaylarının bilim insanı kavramlarına ilişkin metaforik algıları: Kütahya Dumlupınar Üniversitesi örneği. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(2), 215-239. https://dergipark.org.tr/tr/pub/amauefd/issue/50660/531353
  • Bayrak, H. U. (2019a). Çocuk istismarı hakkında öğretmen adayları ile metaforik bir değerlendirme: Niğde ili örneği. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 20(2), 929-957. https://dergipark.org.tr/tr/pub/kefad/issue/59082/850428
  • Bayrak, H. U. (2019b). Ebeveynlerin gözünden çocuk istismarı: Metaforik bir çalışma. Toplum ve Sosyal Hizmet, 30(2), 376-389. https://doi.org/10.33417/tsh.572236
  • Bayraklılar, B. (2022). Sınıfında özel gereksinimli öğrenci bulunan okul öncesi çocuklarının, özel gereksinimli çocuk algılarının incelenmesi, [Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi] , Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Bigby, M. and Williams, H. C.(2014). Appraising systematic reviews and meta‐analyses. Evidence‐BasedDermatology,33-38. https://doi.org/10.1002/9781118357606.ch8
  • Buldu, E., Özer, A., ve Çalışkan, G. (2021). Türkiye’de okul öncesinde kaynaştırma eğitimine ilişkin paydaş görüşlerinin incelenmesi: Bir derleme çalışması. Erken Çocukluk Çalışmaları Dergisi, 5(2), 649-673. https://doi.org/10.24130/eccd-jecs.1967202152343
  • Bulut, A. (2020). Metaphoricperceptions of preschoolteacherstowardsinclusiveeducation. ActaEducationisGeneralis, 11(2), 112-128. https://doi.org/10.2478/atd-2021-0016
  • Bulut, A. (2021a). Metaphoricalperceptions of preschoolteachers on theconcept of nature. International Journal on SocialandEducationSciences (IJonSES), 3(2), 237-251. https://doi.org/10.46328/ijonses.142
  • Bulut, A. (2021b). Investigation of metaphoricalperceptions of preschoolteachers on theconcept of languagedevelopment. International Journal of Research in EducationandScience (IJRES), 7(2), 351-366. https://doi.org/10.46328/ijres.2126
  • Büyükbahçıvan, E. ve Korucu, A. (2018). Okul öncesi öğrencilerinin bilgisayar metaforlarının belirlenmesi. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (AUJEF), 2(3), 227-242.Https://dergipark.org.tr/tr/pub/aujef/issue/37309/441079
  • Campbell, S.,Greenwood, M., Prior, S., Shearer, T., Walkem, K., Young, S. and Walker, K. (2020). Purposive sampling: complex or simple? Research case examples. Journal of research in Nursing, 25(8), 652-661. https://doi.org/10.1177/1744987120927206
  • Cergibozan, K. (2022). Okul öncesi öğretmenlerinin sınıf içi soru sorma faaliyetlerine yönelik pedagojik inanç sistemleri ve kavramları. [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. İstanbul Aydın Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü.
  • Coşkun, A. ve Arık, S. (2022). Okul öncesi fen eğitimi alanında yapılan lisansüstü tezlerin eğilimleri, Anadolu Öğretmen Dergisi, 6(2), 183-211. https://doi.org/10.35346/aod.1199589
  • Çelik, M. (2021). Okul öncesi öğretmen adaylarının matematik ve matematik öğretimine ilişkin metaforik algıları. AJELI-Anatolian Journal of Educational Leadership and Instruction, 9(1), 1-16. https://dergipark.org.tr/tr/pub/ajeli/issue/63214/856828
  • Çilingir, V. (2020). Okul öncesi öğretmen adaylarının blokflüt öğrenme sürecine ilişkin algıları: Metaforik bir çalışma. TurkishStudies-EducationalSciences, 15(3), 1693-1713. http://dx.doi.org/10.29228/TurkishStudies.42249
  • Daşdemir, R. G. (2019). Okul öncesi dönem çocuklarının resimlerindeki öğretmen algılarının öğretmen öz yeterliklerine göre incelenmesi. [Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Demir, C. ve Yıldırım, Ö. (2019). Türkçede metaforlar ve metaforik anlatımlar. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 21 (4), 1085-1096. https://doi.org/10.32709/akusosbil.599335
  • Deveci, E. ve Elaldı, Ş. (2022). Okulöncesi dönemde aile katılımına yönelik 2013-2021 yılları arasında yapılan lisansüstü tezlerin incelenmesi. Sivas Cumhuriyet University Educational Sciences Institute Journal, 1(2), 173-185.
  • Dılımulatı, B. (2021). Okul öncesi dönemdeki çocuklarda motor gelişimi ile ilgili Türkiye’de yapılan çalışmaların incelenmesi. [Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi] Karabük Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü.
  • Doğan, Ü.(2022). “Mesleki Çalışma” Uygulamalarına İlişkin Okul Öncesi Öğretmenlerinin Metaforik Algıları. Disiplinlerarası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 6(11), 1-11. https://dergipark.org.tr/en/pub/jier/issue/69618/1033425
  • Ektem, I. ve Aytekin, K. Ö. (2020). Eğitim alanındaki metafor araştırmalarında eğilimler: Bir içerik analizi çalışması. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (36), 1-38. https://doi.org/10.14520/adyusbd.734592
  • Emen, M., Aslan, D. (2018). An investigation of preschoolers’perceptionsaboutscienceandmathematicsthroughmetaphors. EuropeanJournal of Education Studies.4(10), 110-127. http://dx.doi.org/10.46827/ejes.v0i0.1798
  • Eraslan, L. (2011). Sosyolojik Metaforlar. Akademik Bakış Dergisi, 27, 1-22.
  • Erol, D.,Taşdere, A. (2022). Okulöncesi Öğretmenlerinin Hareket Eğitimi Hakkındaki Görüşleri. Akdeniz Spor Bilimleri Dergisi, 5(1), 414-428. https://doi.org/10.38021/asbid.1205271
  • Etikan, I., Musa, S. A. and Alkassim, R. S. (2016). Comparison of convenience sampling and purposive sampling. American journal of theoretical and applied statistics, 5(1), 1-4. http://dx.doi.org/10.11648/j.ajtas.20160501.11
  • Filiz, G. (2021) Okul öncesi eğitime devam eden 48-60 aylık çocukların ebeveynlerinin teknoloji kavramına ilişkin metaforlarının incelenmesi. [Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi] İstanbul Aydın Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü.
  • Filiz, G., Kutluca, A. Y. ve Üstün, E. Y.(2022). Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Teknolojik Pedagojik Alan Bilgi Düzeyleri ve Teknoloji Metaforlarının İncelenmesi. Gazi Eğitim Bilimleri Dergisi, 8(3), 490-522. https://dergipark.org.tr/tr/pub/gebd/issue/73565/1159342
  • Girgin, İ. (2020). Erken çocuklukta dil gelişimi ile ilgili yazılmış makalelerin incelenmesi. Journal of Individual Differences in Education, 2(1), 52-63. https://dergipark.org.tr/en/pub/jide/issue/55034/734500
  • Gözüm, A. İ. C. (2020). Okul öncesi öğretmenlerin dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğuna yönelik metaforlarının belirlenmesi. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(3), 857-876. https://doi.org/10.17556/erziefd.803146
  • Güneş, G. (2018). Okul öncesi fen ve doğa eğitimi araştırmalarına ilişkin bir tarama çalışması: Türkiye örneği. Erken Çocukluk Çalışmaları Dergisi, 2(1), 33-67. https://doi.org/10.24130/eccd-ecs.196720182150
  • Güngör, H., Öztürk, H. M. ve Ogelman, H. G. (2022). Okul öncesi eğitimi öğretmenliği lisans öğrencilerinin “kültürel miras” kavramına ilişkin algılarına yönelik metafor analizi. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, 11(2), 511-521. https://doi.org/10.33206/mjss.984027
  • Gür, N. (2022) Keşif ve gözlem temelli doğa eğitiminin 60-72 aylık çocukların bilim, doğa ve çevre metaforları üzerindeki etkisinin incelenmesi. [Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. İstanbul Aydın Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü.
  • Kalkan, S. ve Rakap, S. (20 21). Okul öncesi sosyal dönemde-duygusal gelişimin ilerlemeleri: Piramit modeli ile ilgili incelemeleri gözden geçirme ve ayrıntılı bibliyografisi. Yaşadıkça Eğitim, 35(2), 311-332. https://doi.org/10.33308/26674874.2021352280
  • Karademir, A., Demirel, B. (2020). 48-69 aylık çocukların çizimlerinde “öğretmen”: Bir metafor çalışması. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 30(2), 189-201. https://doi.org/10.18069/firatsbed.734548
  • Kesicioğlu, O.S. ve Tümer, N.B.K. (2022). Okul öncesi öğretmen adaylarının okul öncesi dönemde geometri öğretimine ilişkin algılarının metaforlar yardımı ile belirlenmesi, International Journal of Eurasia Social Sciences (IJOESS), 13(49), 939-955. http://dx.doi.org/10.35826/ijoess.3176
  • Kesicioğlu, S. (2022). Okul öncesi öğretmen adaylarının STEM eğitimine ilişkin metaforik algıları ve öz yeterlik algılarının incelenmesi. [Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. İstanbul Bahçeşehir Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü.
  • Kızıltaş, E. ve Halmatov, S. (2017). 3-6 yaş çocuklarının öğretmenlik kavramına ilişkin algıları. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(3), 246-259. https://doi.org/10.17556/erziefd.325914
  • Koca, İ. , Kaya, M. ve Gökçimen, S. (2020). Türkiye’de okul kavramına ilişkin metafor araştırmalarının değerlendirilmesi: bir meta sentez çalışması. Medeniyet Eğitim Araştırmaları Dergisi, 5 (1) , 15-26. https://dergipark.org.tr/en/pub/mead/issue/63456/927990
  • Kozan, D. ve Zeteroğlu, E. Ş. (2019). Okul öncesi birinci sınıf öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine ilişkin metaforları. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(3), 1029-1040. https://doi.org/10.17240/aibuefd.2019.19.49440-481646
  • Lazarević, E. and Stevanović, J. (2018). Development and understanding of the metaphor among the children of the preschool age. Inovacije u nastavi-časopiszasavremenunastavu, 31(3), 49-60. https://doi.org/10.5937/inovacije1803049L
  • Levine, P. (2005). Metaphorsand images of classrooms. Kappa Delta Pi Record, Summer, 41 (4), 172-175. http://dx.doi.org/10.5937/inovacije1803049L
  • Mert, E. L. (2019). Analysis of pre-school students' perceptions of concepts in preschool curriculum through metaphors (geometric shapes).International Journal of Language Academy Volume 7(3), 64-79. https://doi.org/10.29228/ijla.30169
  • Mert, E. L. (2020). Okul öncesi öğrencilerinin okul öncesi eğitim programındaki kavramlara ilişkin algılarının metaforlar aracılığıyla analizi (yön mekân-konum; duyu; zıtlıklar). Journal of International Social Research, 13(69).
  • Mert, E.L. (2021). Okul Öncesi Öğretmenler ve Öğretmen Adaylarının “Çocuk” Kavramına İlişkin Algılarının Metaforlar Aracılığıyla Analizi. The Journal of Academic Social Science Studies,14 (85), 1-14. http://dx.doi.org/10.29228/JASSS.41702
  • Millî Eğitim Bakanlığı [MEB]. (2013). Okul öncesi eğitim programı. Ankara: Millî Eğitim Bakanlığı Yayınları. Moher, D.,Liberati, A., Tetzlaff, J., Altman, D. G., and Prisma Group. (2009). Reprint—preferred reporting items for systematic reviews and meta-analyses: the PRISMA statement. Physicaltherapy, 89(9), 873-880. https://doi.org/10.1093/ptj/89.9.873
  • Özevin, B. ve Kaya, A. (2020). Okul öncesi öğretmen adaylarının öğretmen kavramına ilişkin metaforik algıları. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(3), 691-707. https://doi.org/10.17556/erziefd.653091
  • Palinkas, L. A.,Horwitz, S. M., Green, C. A., Wisdom, J. P., Duan, N., and Hoagwood, K. (2015). Purposeful sampling for qualitative data collection and analysis in mixed method implementation research. Administration and policy in mental health and mental health service sresearch, 42, 533-544. https://doi.org/10.1007/s10488-013-0528-y
  • Polat, S. ve Ay, Ö. (2016). Meta-sentez: Kavramsal bir analiz. Eğitimde Nitel Araştırma Dergisi , 4 (2). https://doi.org/10.14689/issn.2148-2624.1.4c2s3m
  • Rasulić, K. (2010). Aspects of metony my in language and thought. Theoria, Beograd, 53(3), 49-70. https://doi.org/10.2298/THEO1003049R
  • Saban, A.İ. ve Özcan, Ş.E.(2018). Okulöncesi öğretmenlerinin yaratıcı çocuk algıları: metaforlar aracılığıyla bir incelenme,II. Uluslar Arası Multidisipliner Çalışmaları Kongresi, Adana.
  • Saban, A.İ. ve Özcan, Ş.E. (2020). An investigation of pre-school teachers’ creativity perceptions through metaphors. Pedagogies: An International Journal, 17(1), 1-17. https://doi.org/10.1080/1554480X.2020.1781640
  • Sahillioğlu, D.E. (2020). Okulöncesi öğretmenlerinin “kapsayıcı eğitim” kavramına ilişkin algıları: Bir metafor analizi çalışması. Journal of Inclusive Education in Research and Practice, 1(1), 24-41. https://dergipark.org.tr/en/pub/jierp/issue/56579/758186
  • Serhatlıoğlu, B. ve İpek, S. (2019). Okul öncesi öğretmen adaylarının sanat kavramına ilişkin metaforik algıları. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , 21 (3), 215-236.https://doi.org/10.17556/erziefd.502493
  • Soysal, D. ve Afacan, Ö. (2012). ilköğretim öğrencilerinin “fen ve teknoloji dersi” ve “fen ve teknoloji öğretmeni” kavramlarına yönelik metafor durumları. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9,(19), 287-306. https://dergipark.org.tr/tr/pub/mkusbed/issue/19551/208386
  • Şehirli, Y. A. (2018). Okul öncesi öğretmen adaylarının darbe kavramına ilişkin metaforik algıları. Sosyal Bilimler Araştırma Dergisi, 7(4), 134-148. https://dergipark.org.tr/en/pub/ssrj/issue/40567/487654
  • Şimşek, N. D. (2016). Erken çocukluk dönemine disiplinler arası bakış. Lambert Academic Publishing.
  • Taş, I. Keleş, O. ve Aslan, D. (2020). Okul öncesi öğretmen adaylarının fen ve fen eğitimi kavramlarına ilişkin metaforik algıları. Avrasya Öğretmen Eğitimi Dergisi , 1 (3), 201-214. https://dergipark.org.tr/en/pub/ejte/issue/59069/800250
  • Tok, E. (2018). Okul öncesi öğretmen adaylarının oyuna ilişkin algıları: Metafor analizi örneği. Kastamonu Eğitim Dergisi, 26(2), 599-611. https://doi.org/10.24106/kefdergi.404885
  • Tok, E. ve Çatalbağ, G. (2020). Okul öncesi öğretmen adaylarının soruna ilişkin algıları ve yönelimleri, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi,19 (76), 1561-1578. https://doi.org/10.17755/esosder.664039
  • Uçar, A. (2021). Okul yöneticilerinin ve okulöncesi öğretmenlerinin okulöncesi eğitimine yönelik metaforik algılarının karşılaştırılması. [Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Gaziantep Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Ulutaş, İ. ve Ersoy, Ö. (2004). Okul öncesi dönemde sanat eğitimi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 12(1), 1-12.
  • Uslu, B. (2019). Preschool teachers’/principals’ feelings matter: their metaphoric perceptions on academicians. European Early Childhood Education Research Journal, 27(5), 722-735. http://doi.org/10.1080/1350293X.2019.1651973
  • Yavuzer, H. (1992). Resimleriyle çocuk, Remzi Kitabevi.
  • Yazıcı, E., Çelik, M., Yıldırım, F. N., Altıntaş, E. ve Güneş, A.(2018). Okul öncesi dönemdeki çocukların okul kavramına ilişkin metaforik algıları. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (35), 64-86. https://dergipark.org.tr/tr/pub/sakaefd/issue/38142/338285
  • Yegul, B. U. (2018). Determination of Preservice Preschool Teachers' Perceptions of Music Lesson through Metaphors. Universal Journal of Educational Research, 6(6), 1305-1312. http://doi.org/10.13189/ujer.2018.060621
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2013). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldırım, Y. ve Çetin, F. (2023). Okul öncesi eğitimi öğretmenlerinin erken çocukluk dönemi yaşam becerilerine ilişkin görüşlerinin incelenmesi. Yaşadıkça Eğitim, 37(1), 1-13. https://doi.org/10.33308/26674874.2023371483
  • Zambak, A. ve Özdemir, E. (2022). Investigating pre-school teachers' perceptions about the leadershipstyles of school principals .Uluslararası Liderlik Çalışmaları Dergisi: Kuram ve Uygulama , 5(2) , 123-139 . http://doi.org/10.52848/ijls.1098341
  • Zembat, R., Çelik, B., Yıldırım, M. ve Kılıçkaya, A. (2021). Okul öncesi öğretmenlerinin “Göçmen Çocuk” metaforlarının belirlemesi. International Primary Education Research Journal, 5(2), 152-170. http://doi.org/ 10.38089/iperj.2021.59
Toplam 80 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Kübra Bozkır 0000-0002-3142-9833

Mehmet Kanak 0000-0003-3583-5545

Erken Görünüm Tarihi 27 Ekim 2023
Yayımlanma Tarihi 30 Ekim 2023
Gönderilme Tarihi 3 Nisan 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 2 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Bozkır, K., & Kanak, M. (2023). Okul Öncesi Eğitim Alanında Yapılmış Metafor Çalışmalarının Gözden Geçirilmesi: Sistematik Bir Derleme. Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 2(2), 50-68.