The main purpose of this research is to identify the problems encountered by instructors of Turkish as a foreign language and suggest solutions. The sample group of this research, which is based on case study as one of the methods of qualitative research, consists of seven instructors who carry on the “Turkish as a foreign language” classes in Harran University, Turkish Application and Research Center (TARC called as TÖMER in Turkish) and in schools within the scope of the PIKTES project in Sanlıurfa. Four of the participants are female and three of the participants are male in the study in which the easily accessible case sample is adopted. The data were examined through descriptive analysis. Each of the participants who attended the focus group discussion were named letters and numbers as “OG-E1, OG-E2, OG-E3...” for the sake of the credibility of the research. The results indicated that the problems encountered by instructors of Turkish as a foreign language can be solved by integrating and adopting modern teaching approaches, using methods and techniques that are based on linguistics, supporting teaching process with technology, making the process suitable for language learner’s needs and abilities, and adopting them all together within the educational environment.
Teaching Turkish as a foreign language Turkish instructors classroom management
Bu araştırmanın amacı, yabancı dil olarak Türkçe eğitmenlerinin sınıf yönetiminde karşılaştıkları sorunları ve çözüm önerilerini belirlemektir. Nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışmasına dayanan araştırmanın örneklemini, Harran Üniversitesi TÖMER’de ve Şanlıurfa’da PİKTES projesi kapsamındaki okullarda yabancı dil olarak Türkçe derslerini yürüten yedi (7) eğitmen oluşturmaktadır. Kolay ulaşılabilir durum örnekleminin benimsendiği araştırmanın katılımcılarından 4’ü kadın; 3’ü ise erkektir. Yarı yapılandırılmış görüşme formu hazırlanarak eğitmenlerle yapılan odak grup görüşmesinden elde edilen veriler, betimsel analizle incelenmiştir. Odak grup görüşmesine katılan her eğitmene, araştırmanın güvenirliği için “OG-E1, OG-E2, OG-E3...” şeklinde harf ve numaradan oluşan kodlar verilmiştir. Araştırmada, sınıf yönetiminde karşılaşılan sorunların; ana dilde ve hedef dilde kullanılan alfabenin farklılığı, materyal eksikliği, kültürel farklılık, öğretim programıyla ilgili eksiklikler, iletişimsizlik, öğretim yöntem ve tekniklerinde geleneksel yaklaşımların benimsenmesi, sınıfların teknolojik araçlarla donatılmaması (sınıfı gerekli teknolojik araçlarla teçhiz etmeme vb.), öğrencilerin derse geç gelmeleri ve devamsızlık yapmaları, ev ödevlerini yapmamaları gibi durumlardan kaynaklandığı sonucuna ulaşılmıştır. Yabancı dil olarak Türkçe eğitmenlerinin sınıf yönetiminde karşılaştıkları sorunların; dil öğrenenlerin ihtiyacına ve dil düzeyine uygun, dil bilimine dayalı, teknoloji destekli modern öğretim yaklaşım, yöntem ve tekniklerin eğitim ortamıyla bütünleştirilmesi ve benimsenmesiyle çözülebileceği anlaşılmıştır.
Yabancı dil olarak Türkçe öğretimi yabancı dil olarak Türkçe eğitmenleri sınıf yönetimi Teaching Turkish as a foreign language Turkish instructors classroom management
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2022 |
Kabul Tarihi | 26 Aralık 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 |