Bu araştırmanın amacı Türkçe alanında hazırladığı projeleri TÜBİTAK 4006 Bilim Fuarları’na sunan ortaokul öğrencilerinin bu fuarlar hakkındaki görüşlerini incelemektir. Araştırmanın katılımcılarını Doğu Anadolu’da bir devlet okulunda, 2021-2022 eğitim-öğretim yılında düzenlenen Bilim Fuarları’na katılan 7 ve 8. sınıftan toplam 12 öğrenci oluşturmaktadır. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden olgubilim deseni kullanılmıştır. Veriler yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmış, içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda Bilim Fuarları’nın sadece Fen Bilimleri alanıyla ilgili olmadığı, öğrencilerin Türkçe alanına yönelik de projeler hazırlayıp bu fuarlara katıldığı görülmüştür. Ayrıca Bilim Fuarları’nın öğrencilere akademik alanda ve günlük hayatta çeşitli katkılar sunduğu, onların bilimsel süreç becerilerini ön plana çıkardığı sonucuna ulaşılmıştır. Proje sürecinde yaşanan sorunların neler olduğu belirtilmiş ve bunların çözülmesi için danışman öğretmenlere, okul yöneticilerine birtakım öneriler sunulmuştur.
The aim of this study is to examine the views of secondary school students who presented their projects in the field of Turkish to TÜBİTAK 4006 Science Fairs. The participants of the study consisted of a total of 12 students from the 7th and 8th grades who participated in the Science Fairs organised in a public school in Eastern Anatolia in the 2020-2021 academic year. In the study, phenomenological design, one of the qualitative research methods, was used. The data were collected with a semi-structured interview form and analysed by content analysis method. As a result of the research, it was seen that Science Fairs were not only related to the field of Science, but also students prepared projects in the field of Turkish and participated in these fairs. In addition, it was concluded that Science Fairs make various contributions to students in academic and daily life and emphasise their scientific process skills. The problems encountered during the project process were stated and some suggestions were presented to counsellor teachers and school administrators to solve them.
| Birincil Dil | Türkçe |
|---|---|
| Konular | Türkçe Eğitimi |
| Bölüm | Araştırma Makaleleri |
| Yazarlar | |
| Erken Görünüm Tarihi | 25 Nisan 2025 |
| Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2025 |
| Gönderilme Tarihi | 12 Kasım 2024 |
| Kabul Tarihi | 13 Aralık 2024 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 8 Sayı: 1 |