Doç. Dr. Didem ÇETİN, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalında öğretim üyesidir. Lisans ve yüksek lisans eğitimini Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Türkçe Eğitimi Bölümünde, doktora eğitimini ise 2013 yılında, “Bilgisayar Destekli Prozodi Eğitiminin Vurgu, Ton ve Duyguyu Algılama ve Yansıtma Becerilerine Etkisi” adlı teziyle Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalında tamamlamıştır. 2021 yılında doçent ünvanını alan Çetin, MEB onaylı Çağdaş Drama Derneği Yaratıcı Drama Eğitmenliği/Liderliği Programı’nda beş aşamayı tamamlamış; öğretmen ve öğretmen adaylarına yönelik diksiyon eğitimleri vermiştir. Araştırma alanları arasında prozodi eğitimi, konuşma eğitimi, prozodik okuma, yaratıcı drama, ses eğitimi ve diksiyon yer almaktadır.
ÖZGEÇMİŞ
Adı ve Soyadı: ELİF SEZGİN
Doğum Tarihi: 30/12/1980
Doğum Yeri: BURSA
Akademik Unvanı: DOÇENT
İş Telefonu: (0224)294 26 65 - 711 27 81
Cep Telefonu: (0545) 3012198
İş Adresi: Mudanya Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi
E-postası:elif.sezgin@mudanya.edu.tr
Bildiği Yabancı Diller (Puan ve Yılı):İngilizce YÖKDİK -81,25 YDS-70.00
Aldığı Sertifikalar:Montessori Eğitimi Eğiticisi –Yedi Renk Akademi,Nefes Mucizesi Eğitimi, Mustafa KARTAL, Çocuk Değerlendirme Testleri-Kim Psikoloji, Erken Çocukluk Dönemi Beden Güvenliği Eğitimi, Mindfullness Eğitimi
Uzmanlık Alanı: Çocuk Gelişimi, Erken Çocukluk Eğitimi, Sosyal Duygusal Gelişim, Erken Okuryazarlık, Montessori Eğitimi, Bilişsel Gelişim(Yürütücü İşlevler), Mindfulness, İstismar ve İhmal, Beden Güvenliği, Ergenlik Döneminde Gelişimi(Sosyal ve Duygusal)
Derece Bölüm/Program Üniversite Yıl
Lisans Çocuk Gelişimi ve Okul Öncesi Eğitim Öğretmenliği Gazi Üniversitesi 2003
Y. Lisans Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Gazi Üniversitesi 2006
Doktora Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Gazi Üniversitesi 2015
Doç. / Prof. Çocuk Gelişimi ve Eğitimi 2020
Yüksek Lisans Tez Başlığı (özeti ekte) ve Tez Danışman(lar)ı: Kendini kontrol ve atipik davranışlar ölçeğinin 24 ile 72 aylık arasında olan Türk otistik çocukları için uyarlama çalışması ve Yrd.Doç.Dr Neslihan AVCI
Doktora Tezi/S.Yeterlik Çalışması/Tıpta Uzmanlık Tezi Başlığı (özeti ekte) ve Danışman(lar)ı: Ergen romantik ilişkisinde sağlıklı ilişkiler geliştirme programının kız ergen bireylerin romantik ilişki sürecinde yaşadıkları çatışma eğilimine etkisi, Prof.Dr.Ayşe Belgin AKSOY
Görevler:
Görev Unvanı Görev Yeri Yıl
Bölüm Başkanı B.Uludağ Üniversitesi-İnegöl MYO 2020-2023
Program Başkanı B.Uludağ Üniversitesi-İnegöl MYO 2008-2023
Bölüm Başkanı Mudanya Üniversitesi 2024-
Son iki yılda verdiği lisans ve lisansüstü düzeydeki dersler (Açılmışsa, yaz döneminde verilen dersler de tabloya ilave edilecektir):
Akademik Yıl Dönem Dersin Adı Haftalık Saati Öğrenci Sayısı
Teorik Uygulama
2023-2024 Güz Çocuk Gelişimi I 3 0 140
Çocuk Ruh Sağlığı 3 0 100
Çocuk ve Oyun 2 0 140
Bahar Gelişim Psikolojisi 3 0 41
2023-2024 Bahar Aile Yaşam Döngüsü 2 0 41
Bilinçli Farkındalık 2 0 40
ESERLER
A. Uluslararası hakemli dergilerde yayımlanan makaleler:
A1. 1.İ. Ercan, Ş. Hafizoğlu, G. Özkaya, S. Kirli, E. Sezgin Yalçıntaş, And E. Sezgin(2015)“Examınıng Cut Off Values For The State Traıt Anxıety Inventory,” Revısta Argentına De Clınıca Psıcologıca, Vol. 24, No. 2, Pp. 144–148, Aug. 2015.
2. Tunç,Ç.G, Sezgin,E and Ulus, L(2021)The Effect of Parent-Child Communication on Self-Protection Skills at Pre-schoolers: The Body Safety Training Interventions in Turkey. International Journal of Early Childhood Special Education (INT-JECSE).
3. Ulus, L, Sezgin, E, Uzun, M.E(2020). An examination of the relationship of sleep habits with emotion regulation. Sociedad Journal ,
4- Yalçıntaş-Sezgin, E., & Ulus, L. (2019). Parental influence on sleep habits and problems in preschool children. Sleep and Hypnosis (Online), 21(4), 281-292.
5- Sezgin, E., & Ulus, L. (2020). An Examination of Self-Regulation and Higher-Order Cognitive Skills as Predictors of Preschool Children's Early Academic Skills. International Education Studies, 13(7), 65-87.
6-Ulus, L., Sezgin, E. Y., Albishir, M. B., & Ercan, İ. (2019). Intercultural study: mothers attıtudes to theır chıldren ın early chıldhood perıods ın Nıgerıa and Turkey. International Journal of Eurasia Social Sciences/Uluslararasi Avrasya Sosyal Bilimler Dergisi, 10(36).
7-Ulus, L., Yaman, Y., & Yalçıntaş-Sezgin, E. (2019). Üstün Yetenekli Çocukların Mizah Anlayışları. Turkish Journal of Giftedness & Education, 9(1).
8-Sezgin, E. Y., Ulus, L., & Şahin, İ. (2019). 4-6 yaş çocuklarının davranış düzenleme becerileri ile ses bilgisel farkındalık, görsel eşleştirme ve yazı yazma öncesi becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Sakarya Unıversıty Journal Of Educatıon, 9(1), 107-128.
9-Ulus, L., & Sezgin, E.Y.(2019). Ergen bireylerin empati ve saldırganlık düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 23(3), 646-667.
10- Sezgin, E. Y., Leyla, U. L. U. S., & Aksoy, A. B. (2019). Okul öncesi eğitim öğretmenlerinin erken okur yazarlıkla ilgili sınıf içi uygulamalarının incelenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(3), 1128-1146.
11-Sezgin, E. Y., Leyla, U. L. U. S., & Aksoy, A. B.(2018).Okul öncesi eğitim öğretmenlerinin erken okuma yazmayla ilgili inançlarının incelenmesi. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 5(12), 495-515.
12. Sezgin, E. Y. (2018). Okulöncesi Öğretmenlerin Akran Zorbalığı İlişkin Algı Ve Görüşleri: Zorbalık Davranışları Tespitleri, Zorbalık Davranışları Karşısında Uyguladıkları Stratejiler Ve Aldıkları Önlemler. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (33), 85-104.
13. Sezgin, E. Y. (2018). Okulöncesi dönemde yaşam becerileri. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 5(12), 710-719.
14. Sezgin, E..Y, & Ulus, L. (2017). The Early Literacy at Preschool Education: The Book or The E-Book?. Turkish Online Journal of Educational Technology-TOJET, 16(4), 77-83.
15. Sezgin, E. Y., & Hatipoglu, R. (2017). The Study of the 5-6 Year-Old Children's Appreciation the Humour at Preschool Education. Universal Journal of Educational Research, 5(11), 1902-1911.
15. Sezgin, E., & Aksoy, A. B.(2017). Effects of a “Healthy Relationship Development Program” on Conflict Levels of Turkish Adolescent Girls in Relationships “Sağlıklı İlişki Geliştirme Programı” nın Türk Ergen Kızların İlişkilerinde Yaşadıkları Çatışma Düzeylerine Etkileri. Mediterranean Journal of Humanities .VII/2 (2017) 379-392.
16. Sezgin, E. Y., & Ulus, L. (2017). Attention Deficit and Hyperactivity Disorder in Preschool Period. Sociology and Anthropology 5(10): 868-874, 2017 http://www.hrpub.org DOI: 10.13189/sa.2017.051007.
17. Uzun, M. E., Sezgin, E., ÇAKIR, Z., & Şirin, H. (2023). Investigating emotional regulation, aggression and self-esteem in sexually abused adolescents. The European Research Journal, 9(2), 214-221.
18. Sezgin, E. (2022). Baba-Çocuk İlişkisinin 5-6 yaş Grubu Çocukların Psikolojik Dayanıklılıkları ve Ebeveynlikte Bilinçli Farkındalıkları Arasında İlişkinin İncelenmesi. Electronic Turkish Studies, 17(2).
19. Sezgin, E., & Uzun, M. E. (2023). Relationships Between Adverse Childhood Experiences and psychological resilience and Cognitive Emotional Behavioral Regulation in College Students. https://www.authorea.com/doi/full/10.22541/au.168501964.43916102.
20. Sezgin, E.(2024). Çocukların Duygu Düzenleme Becerileri, Motivasyon Düzeyleri ve Mizaç Özelliklerinin Liderlik Becerilerini Yordamadaki Rolünün İncelenmesi.
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi(Kabul edildi).
21. Sezgin, E.(2024). An Examınatıon Of The Psychological Resilience Of Preschool Chıldren Wıth And Wıthout Montessorı Educatıon. Review of Education. 12(2), e3471.
22. Sezgin, E. (2024). Investigation of Teachers' Views on Classroom Practices to Support Children's Self-Regulation Skills. International Journal of Progressive Education, 20(2).
B. Uluslararası bilimsel toplantılarda sunulan ve bildiri kitaplarında (proceedings) basılan bildiriler:
1- Yazçayır, B & Sezgin, E (2016). Uludağ Üniversitesi Meslek Yüksek Okulu Öğrencilerinin Direnç Davranışları ve Nedenlerinin Belirlenmesi (18.05.2016 -20.05.2016 ) , Yayın Yeri:UMYOS V.Uluslararası Meslek Yüksek Okulları Sempozyumu , 2016. Uluslararası Tam metin bildiri
2- Sezgin, E (2019).Erken çocukluk döneminde psıkolojık dayanıklılığı desteklemede öğretmenın rolü (05.12.2019 -06.12.2019 ),Yayın Yeri:2. Uluslararası Ruh Sağlığında Toplumsal Farkındalık Kongresi , 2019 Uluslararası Tam metin bildiri.
3. Sezgin, E (2019) Erken Çocukluk Döneminde Psikolojik Dayanıklılık, Ebeveyn-Çocuk İlişkisive Aile Yaşantıları (05.12.2019 -06.12.2019 ) , Yayın Yeri:2. Uluslararası Ruh Sağlığında Toplumsal Farkındalık Kongresi , 2019Uluslararası Tam metin bildiri
4. Sezgin, E (2019) Erken Çocukluk Döneminde Öz Düzenleme ve Erken Akademik Beceriler ELİF SEZGİN (13.12.2019 -15.12.2019 ), Yayın Yeri:V. International Congress on Social and Education Sciences , 2019 Uluslararası Tam metin bildiri
5. Sezgin, E (2019)Erken Çocukluk Döneminde Öz Düzenleme Becerısının Gelışımı Çocuk, Aıle Ve Okuletkısı (19.12.2019 -20.12.2019 ) , Yayın Yeri:5TH Internatıonal Congress Onsocıal Scıences - Humanıtıes And Educatıon , 2019 Uluslararası Tam metin bildiri
6. Sezgin, E (2019) Annelerin Çocuk Oyunlarına Katılımları, Anne Çocuk Etkileşimi veAnne Davranışları. (13.12.2019 -15.12.2019 ) , Yayın Yeri:V. International Congress onSocial and Education Sciences , 2019. Uluslararası Tam metin bildiri
7. Sezgin, E (2018). Erken Çocukluk Sınıflarında Bilinçli Farkındalık (Mindfulness ) (26.10.2018 -29.10.2018 ) , Yayın Yeri:5th International Congress onPolitical, Economic and Social Studies (ICPESS) , 2018Uluslararası Tam metin bildiri
8. Sezgin, E & Ulus, L & Aksoy, A.B (2018)Okul Öncesi Öğretmenlerinin Erken Okuma Yazmayla İlgili İnançlarının İncelenmesi (27.10.2018 -29.10.2018 ) , Yayın Yeri:ASEAD IV.Uluslararası Sosyal Bilimler Sempozyumu , 2018 Uluslararası Özet bildiri.
9. Ulus, L & Yaman, Y& Sezgin, E (2018) Özel Yetenekli Çocukların Mizah Anlayışlarının İncelenmesi (29.03.2018 -31.03.2018 ) , Yayın Yeri:1ST International Confererce on Basic Education , 2018 Uluslararası Özet bildiri
10.,Ulus, L & Sezgin, E (2018) Erken Çocukluktan Ergenliğe Akran Kabulü ve Reddi (26.10.2018 -29.10.2018 ) , Yayın Yeri:5th İnternational Congress On Political Economic and Social Studies , 2018 Uluslararası Özet bildiri.
11. Sezgin, E (2018) Erken Çocukluk Döneminde Cinsel ve Fiziksel İstismara Uğramış Okul Çağı Çocuklarında Duygu ve Davranış Bozuklukları. (23.03.2018 -25.03.2018), Yayın Yeri:Uluslararası Bilim ve Eğitim Kongresi , 2018.Uluslararası Özet bildiri.
12. Sezgin, E & Ulus, L (2018) Erken Okuma Yazmanın Gelişimsel Perspektif Işığında Değerlendirilmesi (29.03.2018 -31.03.2018), Yayın Yeri:Uluslararası Temel Eğitim Kongresi , 2018 Uluslararası Özet bildiri.
13. Ulus, L & Sezgin, E & Aksoy, A.B (2019).Annelerin Çocuklarının Oyunlarına Bakış Açıları ve Oyuna Katılımlarıya İlgili Algılarının İncelenmesi (19.06.2019 -22.06.2019 ) , Yayın Yeri:6.İnternatıonal Eurasıan Educational Research Conference , 2019 Uluslararası Özet bildiri.
14. Ulus, L & Sezgin, E (2017) Ergen bireylerin empati düzeylerinin gelişim sürecinde incelenmesi(19.05.2017 -22.05.2017 ) , Yayın Yeri:ICPESS 2017, 19-22 May, 2017, Sarajevo / BosniaHerzegovinaInternational Congress on Political, EconomicandSocialStudies (ICPESS) , 2017Uluslararası Özet bildiri.
15. Sezgin, E (2015) Okulöncesi Çocuklarının Resimsel Mizahı Tanımaları Ve Görsel Algı Düzeyleri (02.09.2015 -05.09.2015 ) , Yayın Yeri:4.Uluslararası Okulöncesi Eğitimi Kongresi , 2015 Uluslararası Özet bildiri.
16. Sezgin, E (2019) Okul öncesi dönemde yaşanılan zorbalık. (19.12.2019 -20.12.2019 ) , Yayın Yeri:5 Internatıonal Congress Onsocıal Scıences - Humanıtıes And Educatıon , 2019 Uluslararası Özet bildiri
17. Sezgin, E & Ulus, L(2017)Whıch one ıs more effıcıent to support the early lıteracy at preschooleducatıon: the book or the e-book? (16.08.2017 -18.08.2017),Yayın Yeri:İnternationalEducational Techology Conference Boston , 2017 Uluslararası Özet bildiri.
18. Sezgin, E (2017)Okulöncesi Öğretmenlerin Çocukların Zorbalık Davranışlarına İlişkin Görüşleri (18.10.2017 -21.10.2017 ), Yayın Yeri:5. Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi , 2017 Uluslararası Özet bildiri.
19. Sezgin, E (2018) Okulöncesi dönemde yaşam becerileri (27.10.2018 -29.10.2018 ) , Yayın Yeri:ASEAD 4. Uluslararası Sosyal Bilimler Sempozyumu , 2018 Uluslararası Özet bildiri.
20. Hatipoglu, R. & Sezgin, E. Y.(2023). Çocuk edebiyatı ve çeviri: josé mauro de vasconcelos’un şeker portakalı adlı eserinin iki farklı Türkçe çevirisinin çeviri stratejileri açısından incelenmesi. International Marmara Social Sciences Congress IMASCON 2023 –Autumn. Özet bildiri.
C. Yazılan ulusal/uluslararası kitaplar veya kitaplardaki bölümler:
Sezgin, E(2020).Ergenlik Döneminde Özel Konularda İletişim:Cinsel Sağlık ve Cinsellik Hakkında Ebeveynler Ergen Çocuklarıyla Ne? Nasıl? Ne zaman? Nerede? ve Nasıl Konuşabilirler?. İletişim Çalışmaları. Ed. İşman, A., Öztunç, M., & Özgür, A. Z. Sakarya Üniversitesi Yayınları. 1.Basım. Sakarya.
Yalçıntaş Sezgin E., (2019).Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu Olan ÇocuklardaYürütücü İşlevler, Gece Akademi, Editör:Mehmet Dalkılıç, Basım sayısı:1, ISBN:978-625-7976-68-8, Bölüm Sayfaları:641 -648.
SEZGİN E.( 2019). Risk altındaki çocuklar ve eğitimleri. Eğiten kitap, Basım sayısı:1, Sayfa sayısı:357, ISBN:978-605-7537-27-0, Bölüm Sayfaları:99 -145.
Ulus L., Yalçıntaş Sezgin E., "Oyun İle İlgili Konular ve Uygulamalar", Çocuk Ve Oyun, Ayşe Belgin Aksoy, Ed., Hedef Yayıncılık , Ankara, ss.254-286, 2018 .
Yalçıntaş Sezgin E., Ulus L., "Emergent Literacy", in: Educational Research and Practice, Koleva, İ.; Duman, G., Eds., ST. Kliment Ohridski University Press, Sofia, pp.151-161, 2017.
Ulus L., Yalçıntaş Sezgin E., "Prosocial Behaviors and Development of Prosocial Behaviors in Preschool Period", in: Educational Research and Practice, Koleva, İ.; Duman, G., Eds., ST. Kliment Ohridski University Press, Sofia, pp.258-268, 2017.
C1. Yazılan ulusal/uluslararası kitaplar:
Ulus, L., Yalçıntaş Sezgin E., (2019). Çocuklar İçin Yaşam Becerileri, Eğiten Kitap Yayınevi, Ankara.
Sezgin, E & Deleş, B (2021).Çocuk ve İletişim. Ed. Fatma ALİSİNANOĞLU. 1.Basım.ISBN:978-605-9763-37-0.İzge Basın Yayın
Lisans eğitimini Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik programında 1999 yılında tamamlamıştır. Orta Doğu Teknik Üniversitesi Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Yüksek Lisans programından 2007 yılında mezun olmuştur. 2016 yılında Gazi Üniversitesi Özel Eğitim Bölümünde doktora eğitimini tamamlamıştır. Araştırmaları üstün yetenekli öğrencilerin eğitimi konusunda odaklanmaktadır. 2000-2020 yılları arasında çeşitli devlet okullarında psikolojik danışman olarak çalışmıştır. Halen Hitit Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Çocuk Gelişimi Bölümü’nde görev yapmaktadır. Evli ve bir çocuk annesidir.
SİNOP ÜNİVERSİTESİ, TÖMER, Dr. Öğrt. Gör.
Dr. Özge Cengiz 2011 yılında girdiği Gazi Üniversitesi Okul Öncesi Öğretmenliği Anabilim Dalı'ndan 2015'te mezun olmuş ve 2016 yılında Giresun Üniversitesi'nin aynı anabilim dalında araştırma görevlisi olarak görevine başlamıştır. Marmara Üniversitesi Okul Öncesi Öğretmenliği Anabilim Dalı'nın tezli yüksek lisans programından 2018 yılında; doktora programından 2023 yılında mezun olmuştur. Lisansüstü öğrenim süresini kapsayan yıllarda Marmara Üniversitesi Okul Öncesi Öğretmenliği Anabilim Dalı'nda geçici görev statüsünde araştırma görevlisi olarak çalışmıştır. Araştırmacı 2023 yılında kurumuna dönmüş ve 2024 yılı itibariyle Giresun Üniversitesi Okul Öncesi Öğretmenliği Anabilim Dalı'nda Doktor Öğretim Üyesi kadrosunda görevine devam etmektedir.
Değerli Okurlar,
Journal of Children's Literature and Language Education'ın amacı;
Çocuk edebiyatı, edebiyat eğitimi ve dil eğitimi alanlarında bir literatür oluşmasına katkı sağlamak,
Var olan literatürü geliştirmek,
Bahsi geçen alanlarda yayın yapan akademisyenlerin yayınlarını görünür kılmak,
Araştırmacıların alandaki yeni gelişmeleri takip edebileceği bir platform oluşturmak,
Her sayıda kurgusal nitelikli bir çocuk kitabının tanıtımına ve eleştirisine yer vererek çocuk ve yetişkin okura bakış açısı sunmaktır.
Journal of Children's Literature and Language Education, çocuk edebiyatı, edebiyat eğitimi ve dil eğitimi alanlarında araştırma ve derleme niteliğinde özgün bilimsel makaleler ve kitap tanıtımları/eleştirileri yayımlayan uluslararası hakemli bir dergidir. 2018 yılı Mayıs ayında yayın hayatına başlayan derginin yayın dili İngilizce ve Türkçedir.
Yazarlarımız Journal of Children's Literature and Education'a makale ya da kitap tanıtımı/eleştirisi gönderirken "Journal of Children's Literature and Language Education Şablonu"nu dikkate almalıdır. Dergi yazım kurallarına şablonda ayrıca yer verilmiştir.
Kaynak gösteriminin APA 7 esaslarına göre yapılması gerekmektedir.
Çok yazarlı makale
Douglas, S. R., & Kim, M. (2014). Task-based language teaching and English for academic purposes: An investigation into instructor perceptions and practice in the Canadian context. TESL Canada Journal, 31(8), 1-22. https://doi.org/10.18806/tesl.v31i0.1184F
Editörlü kitap içinde bölüm ya da makale
Emiroğlu, S. (2013). Konuşma eğitimi. M. Durmuş & A. Okur (Ed.), Yabancılara Türkçe öğretimi el kitabı içinde (s. 277-291). Ankara: Grafiker.
Yayımlanmış tez
Hollander, M. M. (2017). Resistance to authority: Methodological innovations and new lessons from the Milgram experiment (Publication No. 10289373) [Doctoral dissertation, University of Wisconsin-Madison]. ProQuest Dissertations and Theses Global.
Bölümleri farklı kişiler tarafından çevrilen editörlü kitap
Johnson, A. P. (2015). Başlangıç (Z. Kaya, Çev.). Y. Uzuner & M. Ö. Anay (Ed.), Eylem araştırması el kitabı içinde (s. 43-58). Anı. (Orijinal eserin basım tarihi 2005).
Tek yazarlı makale
Karadağ, B. F. (2020). İstasyon tekniğinin Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde kullanımı. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(2), 560-578. https://doi.org/10.17679/inuefd.511793
Tek yazarlı kitap
Willis, J. (1996). A framework for task-based learning. Longman Limited.
Çok yazarlı kitap
Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (8. Tıpkıbasım). Seçkin.
Yayımlanmamış tez
Yılmaz, O. (2013). Fatih Erdoğan’ın eserlerinin eğitsel değerler açısından incelenmesi [Yayımlanmamış doktora tezi]. Atatürk Üniversitesi.
Yayın Etiği
Journal of Children’s Literature and Language Education, çocuk edebiyatı, edebiyat eğitimi ve dil eğitimi alanlarındaki nitelikli bilimsel makaleleri yayımlamak amacıyla aşağıda belirtilen etik ilkeler ve kurallara bağlı olarak yayınlanan hakemli bir dergidir. Journal of Children’s Literature and Education'a gönderilen makaleler çift taraflı kör hakemlik süreciyle değerlendirilmektedir. Değerlendirme sonunda kabul edilen makaleler ücretsiz erişimle elektronik olarak yayımlanmaktadır.
Journal of Children’s Literature and Education’ın parçalarından olan yayıncı, editörler, yazarlar, hakemler ve okuyucuların ‘Yayın Etiği Komitesi (Committe on Publication Ethics - COPE (https://publicationethics.org/) tarafından belirtilen etik ilkelere ve yönergelere uymaları gerekmektedir. Bu kapsamda Journal of Children’s Literature and Education’ın bileşenlerine ait sorumluluklara ilişkin bilgiler aşağıda verilmiştir.
Journal of Children’s Literature and Education’ın Editör Kurulu Sorumlulukları
1. Journal of Children’s Literature and Education’a başvurusu yapılan her makaleden, Editör Kurulu sorumludur ve üyeler bu sorumluluğu bilir. Kişisel kazançların düşünülmemesi ve bağımsız karar verme bu sorumluluğun temelidir. Yayıncı ve Editör Kurulu arasındaki ilişki bağımsızlık ilkesine dayanır, editörlerin alacağı tüm kararlar yayıncıdan ve diğer kişi ve kuruluşlardan bağımsızdır.
2. Journal of Children’s Literature and Education Editör Kurulunun temel amacı dergiyi sürekli geliştirmek ve yayın niteliklerini arttırmaya yardımcı olmaktır.
3. Editör Kurulu, kör hakemlik değerlendirme süreci, etik ilkelerin belirlenmesi ve çalışmaların yayımlanması gibi dergi politikalarını belirlemekle ve bu politikaları uygulamakla yükümlüdür.
4. Editör Kurulu, Dergide yayımlanmış makale yazarlarının telif hakkını korumakla yükümlüdür.
Editör, Editör Yardımcıları ve Alan Editörlerinin Etik Sorumlulukları
1. Editörler, hakemlerin, yazarların, araştırmacıların ve okuyucuların istekleri noktasında gerektiğinde çalışmalar ile ilgili dönüt vermeye özen gösterirler.
2. Editörler, bir çalışmanın yayın sürecinde düzeltmeler yapmaya ve açıklama gerektiren konularda objektif yorumlarda bulunmaya özen gösterirler.
3. Editörler, özgün makalelerin ve bilimsel alanyazına katkı sağlayacak çalışmaların yayımlanmasına özen gösterirler.
4. Editörler, dergiye gönderilen çalışmaların önemli bir problemi olmadığı sürece makaleleri değerlendirme sürecine kabul eder.
5. Editörler, bilimsel alanyazına katkı sağlayamayacak, özgün olmayan ya da derginin yayım alanına girmeyen çalışmaları Editör Kurulu adına ön değerlendirme aşamasında ret etme hakkınsa sahiptir.
6. Editörler, değerlendirme sürecine alınan çalışmalar ile ilgili hakem görüşlerini temel alır ve çalışmada çok ciddi problemler olmadığı sürece hakem ve alan editörleri tarafından verilen kararları değiştirmezler.
7. Editörler, kör hakemlik ve değerlendirme süreci ile ilgili politikalara dikkat ederek hakem bilgilerini hiçbir şekilde açıklamaz ve çalışmaların yansız bir şekilde değerlendirmesi için özen gösterirler.
8. Editörler, derginin hakem havuzunu sürekli genişletme çabasında bulunarak hakemlik sürecinin geniş bir yelpazede yürütülmesini sağlar.
9. Editörler, bilimsel olmayan dayanaklara göre yazılmış değerlendirmeleri ve akademik görgü kurallarına uyulmayan hakem değerlendirmeleri dikkate almazlar.
10. Editörler, derginin yayın süreci içerisinde yer alan herkesle etkili bir iletişim kurar ve düzenli toplantılar düzenlerler.
11. Editörler, dergide yer alan makalelerdeki kişisel verilerin korunmasına noktasına özen gösterirler.
12. Editörler, dergiye gönderilen makalelerde mutlaka insan ve hayvan haklarının korunmasına dikkat ederler.
13. Editörler, makalenin etik kurul onayı ya da deneysel araştırma izni gerektirdiği ancak dergiye bu belgelerin gönderilmediği noktalarda ilgili çalışmayı reddederler.
14. Editörler, makalelerde yer alan hataların ya da tutarsızlıkların düzeltilmesi noktasına dikkat ederler.
15. Editörler, yayımlanan bir makaleye yönelik olarak gelen eleştirileri dikkate alırlar ve eleştirilen makalenin yazar/yazarlarına cevap hakkı tanırlar.
16. Editörler, dergiye yöneltilen şikâyet ve talepleri inceler, gerekli açıklamaları yaparlar.
Hakemlerin Etik Sorumlulukları
Journal of Children’s Literature and Education’a gönderilen makalelerin değerlendirilmesi sürecinde yazarların hakemleri, hakemlerin de yazarları tanımadıkları çift yönlü kör hakemlik ilkesi uygulanır. Journal of Children’s Literature and Education’a gönderilen makaleleri değerlendirecek hakemler şu etik sorumluluklara dikkat etmelidir:
1. Hakemlerin, yalnızca uzmanlık alanlarına ilişkin çalışmaları değerlendirmeyi kabul etmeleri gerekmektedir.
2. Hakemlerin, makale değerlendirmesini yansızlık ve gizlilik içinde yapmaları gerekmektedir.
3. Hakemlerin, değerlendirmede bulundukları çalışmaları değerlendirme sürecinin tamamlanmasından sonra yok etmeleri gerekmektedir.
4. Hakemlerin, değerlendirmeye aldıkları makale ile ilgili çıkar çatışması-çıkar birliği olduğunu anlamaları durumunda, makaleyi değerlendirmeyi reddetmeleri ve editörlere bilgi vermeleri gerekmektedir.
5. Hakemlerin, makaleleri değerlendirmeleri sırasında akademik görgü kurallarına uymaları, yapıcı bir dil kullanmaları ve kişisel yorumlarda bulunmamaları gerekmektedir.
6. Hakemlerin, değerlendirmeyi kabul ettikleri çalışmaları değerlendirme süresi içinde incelemeleri gerekmektedir.
7. Hakemlerin, makale değerlendirme talebini 7 gün içinde cevaplamaları, kabul ettikleri değerlendirmeleri 15 gün içinde tamamlamaları gerekmektedir.
Yazarların Etik Sorumlulukları
Journal of Children’s Literature and Education’a makale başvurusu yapan yazarlar şu etik sorumluluklara dikkat etmelidir:
1. Yazarlar, başka bir dergide yayımladıkları ya da yayımlanması için gönderdikleri bir çalışmayı Journal of Children’s Literature and Education’a göndermemelidir.
2. Yazarlar, yalnızca özgün makalelerini Journal of Children’s Literature and Education’a göndermelidir.
3. Yazarlar, Journal of Children’s Literature and Education Telif Hakkı Formunu eksiksiz doldurmak ve sisteme yüklemekle yükümlüdürler.
4. Yazarlar, Journal of Children’s Literature and Education’a gönderdikleri makalelerin yazımı sırasında yararlandıkları kaynaklara doğru şekilde atıf yapmalıdır.
5. Journal of Children’s Literature and Education’a gönderilen çalışmalarda makaleye katkısı bulunmayan kişiler yazar olarak yazılmamalıdır.
6. Journal of Children’s Literature and Education’a gönderilen bir makalede çıkar çatışması-çıkar birliği olan kişiler editörlere bildirilmelidir.
7. Makalenin değerlendirilmesi sürecinde yazarlardan çalışmaya dair bilgi ya da ham veriler Editör Kurulu adına Alan Editörleri tarafından talep edilebilir. Talep edilen bilgilerin olması durumunda yazarlar ilgili talebi yerine getirmekle yükümlüdür.
8. Yazarlar, çalışmalarında yer alan verilerin kullanım haklarına ve çalışma için gerekli izinlerin alındığına dair durumları belgelendirmelidir.
9. Yazarlar, hangi süreçte olursa olsun çalışmalarıyla ilgili bir hata fark ettiklerinde editörlere bilgi vermek, hatayı düzeltmek ya da makaleyi geri çekmekle yükümlüdür.
10. Yazarlar, etik kurul kararı gerektiren deney, anket, ölçek, görüşme, gözlem, odak grup çalışması gibi nicel ya da nitel yöntemlerle veri toplamayı gerektiren araştırmalar için etik kurul onayı aldığını; etik kurul adı, karar tarihi ve sayısı aday makalenin ilk-son sayfasında ve yöntem bölümünde belirtmeli, etik kurul kararını gösteren belgeyi makalenin başvurusuyla birlikte sisteme yüklemelidir. Ayrıca olgu sunumlarında aydınlatılmış olur/onam formunun alındığına ilişkin bilgiye makalede yer vermelidir. (Doküman analizi ile gerçekleştirilmiş çalışmalarda etik kurul onayına gerek yoktur.)
11. Yazarlar, veri toplama sürecinde etik ilkelere özen gösterdiklerinin kanıtlarını (başkalarının ölçek, anket, fotoğraf gibi belgelerinin kullanılması için kendilerinden izin alınması gibi) makale içinde sunmalıdır. Makalelerde araştırma ve yayın etiği ile fikir ve sanat eserleri için telif hakları düzenlemelerine uyulduğu belirtilmelidir. Araştırma insan ve hayvan denekler üzerinde gerçekleştirilmiş ise araştırmanın uluslararası bildiriler, kılavuzlar vb. uygun gerçekleştirildiği bildirilmelidir.
Etik İlkelere Uymayan Durumun Editöre Bildirilmesi
Journal of Children’s Literature and Education’da editörler, hakemler ya da yazarlar ile ilgili etik ilkelere uygun olmayan bir davranış ya da dergide yer alan bir makale ilgili etik olmayan durumlarla karşılaşılması durumunda cededdergi@hotmail.com adresine bildirimde bulunulmalıdır.
Yayımlanmak üzere dergimize gönderilen çalışmalardan herhangi bir yayın ücreti talep edilmemektedir.
Dr Anna Gasperini is Lecturer in Children’s Literature and Culture at the University of Galway, Ireland. Anna’s research focuses on child health from a literary and historical perspective. She is the PI of the Irish Research Council Laureate Project “MILC - MedIcal Literature and Communication about Child health”, a transnational comparative study of childcare literature from the late nineteenth and early twentieth century. Previously, she received funding within the Marie Skłodowska-Curie Actions scheme to develop a project on transnational comparative children’s literature and child nutrition in England and Italy at Ca’ Foscari University of Venice. She is the author of the 2019 Palgrave Macmillan monograph Nineteenth Century Popular Fiction, Medicine, and Anatomy - The Victorian Penny Blood and the 1832 Anatomy Act.
Fuling Deng received her PhD in Education from the University of Glasgow. She also holds a Med in Children’s Literature and Literacies. Research interests include: Asian postmodern picturebooks, Multimodality and intermediality of picturebooks, Teacher’s knowledge and response to picturebooks.