Araştırmanın amacı, Peter H. Reynolds'un resimli çocuk kitaplarında yer alan ana temaları, alt temaları ve yazarın dil ve anlatım özelliklerini tespit etmektir. Araştırma, bütüncül çoklu durum deseni kullanılarak yürütülmüştür. Araştırma kapsamında incelenen kitapların belirlenmesinde, ölçüt örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Bu bağlamda, Peter H. Reynolds tarafından yazılan ve resimlenen kitaplardan Türkçeye tercüme edilmiş ve ulaşılan on adet resimli kitap incelenmiştir. Ana ve alt temaların belirlenmesi amacıyla içerik analizi yapılmıştır. Yazarın dil ve anlatım özellikleri ise ilgili literatürden geliştirilen bir kod listesine dayalı olarak betimsel analizle incelenmiştir. Bulgular, Reynolds'un eserlerinde yaratıcılık, özgüven, dilin gücü, kişisel gelişim, toplumsal farkındalık ve empati gibi temaların öne çıktığını ortaya koymuştur. Kitaplarda yer alan ana temalar, alt temalarla somutlaştırılarak detaylandırılmıştır. Yazarın, çocukların gelişim düzeyine uygun, sade ve anlaşılır bir dil kullandığı, soyut kavramları somutlaştırarak ve beş duyuyu harekete geçiren imgelerle anlatımı zenginleştirdiği tespit edilmiştir. Temalar ve dilsel özellikler, Reynolds'un kitaplarının çocukların dilsel, sosyal, bireysel ve bilişsel becerilerine önemli katkılar sağlayabilecek potansiyele sahip olduğunu göstermektedir.
Dil ve anlatım Peter H. Reynolds resimli çocuk kitapları tema
The research aims to determine the main themes, sub-themes, and the author's language and narrative characteristics in Peter H. Reynolds' picture books. The research was conducted using a holistic multiple-case design. The criterion sampling method was used to determine which books were examined within the scope of the research. In this context, ten picture books translated into Turkish and obtained from the books written and illustrated by Peter H. Reynolds were examined. Content analysis was conducted in order to determine the main and sub-themes. The author's language and narrative characteristics were examined with descriptive analysis based on a code list developed from the relevant literature. The findings revealed that themes such as creativity, self-confidence, the power of language, personal development, social awareness, and empathy were prominent in Reynolds' works. The main themes in the books were concretized and detailed with sub-themes. It was determined that the author used simple and understandable language appropriate for the children's developmental level, concretized abstract concepts, and enriched the narrative with images that stimulate the five senses. The themes and linguistic features show that Reynolds' books can significantly contribute to children's linguistic, social, individual, and cognitive skills.
| Birincil Dil | Türkçe |
|---|---|
| Konular | Çocuk Edebiyatı |
| Bölüm | Araştırma Makaleleri |
| Yazarlar | |
| Erken Görünüm Tarihi | 25 Haziran 2025 |
| Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2025 |
| Gönderilme Tarihi | 25 Aralık 2024 |
| Kabul Tarihi | 3 Şubat 2025 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 8 Sayı: 1 |