BibTex RIS Kaynak Göster

BARTIN KADINLAR (GARILA) PAZARI

Yıl 2014, Cilt: 1 Sayı: 1, 18 - 25, 01.06.2014

Öz

Pazarlar, geçmişten günümüze kadar toplumsal yaşamın önemli bir unsuru olmayı sürdürmektedir. Yerleşme sistemine bağlı olarak farklı Pazar tipleri ortaya çıkmıştır. Farklı ihtiyaçlara cevap vermek için, değişik amaçlarla kurulan pazarlar haftalıktan günlüğe kadar değişebilmekte; dolayısıyla farklı işlevlere sahip olabilmektedirler. İstihdam, ucuzluk, sosyal etkileşim, statü sergileme fırsatı bu işlevler arasında yer almaktadır. Buradan hareketle Bartın ilinin yer aldığı batı Karadeniz bölgesinde birçok yerleşim biriminde kadınların satıcı olduğu pazarların haftanın belirli günlerinde kurulduğu görülmektedir.İşte bu çalışmada; Bartın’da bir asırdan fazla bir süredir kadınlar tarafından kurulan bir Pazar olan Kadınlar Pazarının ismi, kuruluşu, gelişimi ile şehrin sosyoekonomik ve kültürel hayatındaki yeri ve önemi üzerinde durulmuş olup, şehrin ismi ve tarihi gelişimi konusunda da bilgi verilmektedir.

Kaynakça

  • Aşçıoğlu, Erkan, (2011), Bartın’da Tarih, Sargın Ofset Matbaacılık, Bartın.
  • Çilsüleymanoğlu, Selahattin, (1996), Bartın Halk Kültürü, C. I, Azim Kitabevi, Bartın, Erkan Aşçıoğlu ile yapılan görüşme, 28.06.2013.
  • Koday, Saliha ve Çelikoğlu, Şaban, (2011) “Geleneksel Alışveriş Mekanlarına Bir Örnek: Bartın
  • Kadınlar Pazarı (Galla Bazarı)”, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 15 (2), s. 243262.
  • Nihat Şivet’le yapılan görüşme, 28.06.2013.
  • Samancıoğlu, Kemal, (1954), Bartın Belediyesi ve Tarihçesi, Bartın.

BARTIN LADIES’ BAZAAR (GARILA BAZAAR)

Yıl 2014, Cilt: 1 Sayı: 1, 18 - 25, 01.06.2014

Öz

Markets from past to now have been keeping on an important element of social life. According to system of cities different types of markets has been sited. Varying markets from weekly to dailiy to meet the different needs and aims. Thus it has been different functions. Employment, cheapness, social interaction, displaying social statüs to be sited between these functions. İn these context, at the black sea region which Bartin province sited there, in many settled area many bazaars has been sited on stated days of weeks, sellers of these bazaars are mostly women.This study deals with weekly Ladies’ Bazaar which held on a hundred year in Bartin, it’s name, establishment, development, hereby the affects of this bazaar on the city’s social-economic and cultural life. The name of Bartin and historical development are mentioned in this study.

Kaynakça

  • Aşçıoğlu, Erkan, (2011), Bartın’da Tarih, Sargın Ofset Matbaacılık, Bartın.
  • Çilsüleymanoğlu, Selahattin, (1996), Bartın Halk Kültürü, C. I, Azim Kitabevi, Bartın, Erkan Aşçıoğlu ile yapılan görüşme, 28.06.2013.
  • Koday, Saliha ve Çelikoğlu, Şaban, (2011) “Geleneksel Alışveriş Mekanlarına Bir Örnek: Bartın
  • Kadınlar Pazarı (Galla Bazarı)”, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 15 (2), s. 243262.
  • Nihat Şivet’le yapılan görüşme, 28.06.2013.
  • Samancıoğlu, Kemal, (1954), Bartın Belediyesi ve Tarihçesi, Bartın.
Toplam 6 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA75VF48BE
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mustafa Hizmetli Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2014
Gönderilme Tarihi 1 Haziran 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

ISNAD Hizmetli, Mustafa. “BARTIN KADINLAR (GARILA) PAZARI”. Çeşm-i Cihan: Tarih Kültür ve Sanat Araştırmaları Dergisi E-Dergisi 1/1 (Haziran 2014), 18-25.

Creative Commons Lisansı
Çeşm-i Cihan: Tarih Kültür ve Sanat Araştırmaları E-Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

Dergimiz aşağıdaki indeksler tarafından taranmaktadır:

23357 23356 23355 23358 61804267d9f84.png