Son yıllarda, ekstremist
hareketler olarak da ifade edilen, kimi yıkıcı ve ürkütücü marjinal profesyonel
hareketlerin varlığı ve etkileri tüm dünyada başlıca gündem konusudur. Ebetteki
yıkıcı marjinal hareketlerin varlığı yeni bir sorun değildir. Kuşkusuz bu tür
yapıların sosyolojik, tarihsel, dini, ideolojik ve güvenlik politikalarına
dayalı birçok nedenle izah edilebilecek tarafları vardır. Ancak özelikle bugünün
dünyasında söz konusu yapıların kendine özgü kimi yeni sebepleri ve yine
kendine özgü yeni özelikleri, işlevleri ve rolleri vardır. Üstelik bu
hareketler ve unsurlar kendi hedeflerinden çok İslam medeniyetinin
algılanmasında da yeni roller üstlenmiştir. Bu çalışma 21. yüzyılın qu-post
dönem ekstremizmini sosyo-epistemolojik bağlamlarıyla anlamaya çalışan, teorik
ve karşılaştırmalı bir çalışmadır[1].
[1] Bu konunun ele alınmasında Cambridge’de misafir hoca olarak bulunduğun
2014’de ev sahibim de olan Profesör Johnson’un bana sorduğu sorunun önemli bir
payı oldu. Beş çayı sohbetinde “Siz sıradan Müslümanlar iyi insanlarsınız,
fakat bu fundamentalistler çok kötü; bunun sebebi nedir?” diye sormuştu. Bende kendimce bu çalışmanın da temelini
teşkil eden bir açıklamada bulunmuştur.
Medeniyet Krizi Neo-Ekstremiz İmajoloji Qu-post Dönem İslamofobi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 2 Temmuz 2018 |
Gönderilme Tarihi | 31 Mayıs 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 5 Sayı: 1 |
Çeşm-i Cihan: Tarih Kültür ve Sanat Araştırmaları E-Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Dergimiz aşağıdaki indeksler tarafından taranmaktadır: