In parallel with rapid population growth and socio-economic developments, the use of all kinds of natural resources is rapidly increasing all over the world. Various regional and global environmental impacts caused by intensive resource use pose a serious threat to sustainable living. It is necessary to realise that the existing resources of this world we live in are gradually diminishing, to plan for the needs of future generations as well as today's needs in using resources in a sustainable manner, and to effectively assess the wastes generated by their use. In this study, the zero waste approach, which is one of the steps for an alternative solution in waste management, is investigated using Sakarya University as an example. For this purpose, a survey was conducted to find out the views of the students of Sakarya University on zero waste management. With the help of the questionnaire study, the differences between different factors such as male and female students, students of environmental engineering department and students of other departments were evaluated and the approaches and knowledge level of each person regarding zero waste management were analysed.
Hızlı nüfus artışı ve sosyo-ekonomik gelişmelere paralel şekilde tüm dünyada her türlü doğal kaynak kullanımı hızla artmaktadır. Yoğun kaynak kullanımının neden olduğu çeşitli bölgesel ve küresel çevresel etkiler, sürdürülebilir yaşam için ciddi bir tehdit oluşturmaktadır. İçinde yaşadığımız dünyanın mevcut kaynaklarının giderek azaldığının farkına varmak, kaynakları sürdürülebilir bir şekilde kullanmak için bugünün ihtiyaçları kadar gelecek nesillerin de ihtiyaçlarını göz önünde bulundurarak planlamak ve bunların kullanımından kaynaklanan atıkları etkin bir şekilde değerlendirmek gerekmektedir. Bu çalışmada, atık yönetiminde alternatif çözüm adımlarından biri olan sıfır atık yaklaşımı Sakarya Üniversitesi örnek alınarak incelenmiştir. Bu amaçla Sakarya Üniversitesi öğrencilerinin sıfır atık yönetimi konusundaki görüşlerini öğrenmek amacıyla bir anket yapılmıştır. Anket çalışması ile kız ve erkek öğrenciler, çevre mühendisliği bölümü öğrencileri ve diğer bölümler öğrencileri gibi farklı faktörler arasındaki farklar değerlendirilmiş ve her bireyin sıfır atık yönetimi konusundaki yaklaşımları ve bilgi düzeyleri analiz edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Çevre Yönetimi (Diğer), Çevre Mühendisliği (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 25 Haziran 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2023 |
Gönderilme Tarihi | 7 Haziran 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 3 Sayı: 1 |