Cinsel eğitim, bireyin fiziksel, duygusal ve
cinsel gelişimini kavraması, olumlu bir kişilik geliştirmesi, diğer bireylerin
cinselliğine, haklarına, görüş ve davranışlarına saygılı bir bakış açısı
edinmesi ve olumlu değer yargıları geliştirmesi eğitimi olarak
tanımlanmaktadır. Çocuğun ilk yaşlarında cinsel gelişimini destekleme görevini
anne babalar ile birlikte eğitimciler de üstlenmektedir. Bu nedenle
öğretmenlerin de, çocukların kendi cinsiyetlerine olan algı ve davranışlarını
oluşturmalarında, cinsel olarak gelişimlerinde önemli bir rolü vardır. Bu
görüşten hareketle araştırmada, Milli
Eğitim Bakanlığı (2013), 0-36 Aylık Çocuklar İçin Eğitim Programının
incelenmesi amacı ile yapılan betimsel türdeki araştırmada veriler doküman
analizi ile toplanmıştır. Programın incelenmesi her iki araştırmacı tarafından
ayrı ayrı yapılmıştır. Araştırma sonucunda, 0-36 Aylık Çocuklar İçin Eğitim
Programında cinsel gelişim ve eğitim ile ilgili olabilecek açıklamalara yer
verildiği saptanmıştır. Programda, cinsel gelişim ve eğitim ile de ilgili olan
sosyal ve duygusal gelişim özellikleri arasında güven duygusu, bağımsızlık ve
merak duygusu, kendini ifade edebilme becerileri, öz farkındalık duygusu gibi
özelliklere yer verilmiştir. Bununla birlikte programda, program ilkelerine
uygun olarak, öğretmenlerin, sınıftaki çocukların gereksinimleri doğrultusunda
kazanım ve gösterge belirleyerek her gelişim alanına yönelik eğitim
yapabilecekleri yönünde esneklik tanındığı belirlenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Gelişim Psikolojisi |
Bölüm | Araştırmalar |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Haziran 2019 |
Gönderilme Tarihi | 24 Mart 2019 |
Kabul Tarihi | 11 Temmuz 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 2 Sayı: 3 |