The character of Byzantine emperors was shaped by their upbringing in different regions of the Mediterranean geography. In addition, the ethnic and geographical origins of the emperors influenced the policies they implemented while ruling their realm. While we know a great deal about the origins of some emperors, this is only sometimes the case for all of them, as the sources obfuscate our understanding. Accordingly, the origins of Leo III’s (c. 717-741) as an “Isaurian” or “Syrian” have been debated for a long time. In this article, my aim is as follows: First, I would like to revisit Greek and Arabic sources identifying Leo III as Isaurian or Syrian. Secondly, I would like to dig deeper into the impact of Leo III’s origins on the rise of the Iconoclastic movement that profoundly
Bizans imparatorlarının karakterlerinin şekillenmesinde, Akdeniz coğrafyasının farklı bölgelerinde yetişmeleri etkili olmuştur. Ayrıca imparatorların etnik ve coğrafî kökenleri, ülkeyi yönetirken uyguladıkları politikaları etkilemiştir. Bazı imparatorların kökenleri çok iyi bilinirken bazılarının ise kaynaklarda yer alan bilgilerin karmaşıklığı sebebiyle tam olarak bilinememektedir. Bu bağlamda III. Leo’nun (h. 717-741) İsaurialı veya Suriyeli olduğuna dair köken problemi uzun bir süredir tartışılmaktadır. Bir yandan III. Leo’nun kökeni gizemini korurken, diğer yandan III. Leo’nun kökeninin ikonakırıcı harekete ettiği etki hiç sorgulanmamıştır. Bu makalede; ikonakırıcılık gibi Bizans İmparatorluğu’nu derinden etkileyen hareketin ortaya çıkışını anlamak için III. Leo’nun menşeine dair iddialar tekrar tartışılıp Yunanca ve Arapça kaynaklar üzerinden “İsaurialı” mı” “Suriyeli” mi? sorularına cevaplar aranacaktır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Bizans Tarihi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2023 |
Gönderilme Tarihi | 23 Mayıs 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 |