Bu çalışma, açık veya kapalı spor alanları bulunan veya bulunmayan okullarda çalışan beden eğitimi
öğretmenlerinin öğrenciler üzerinde edindiği avantajları veya dezavantajları tespit etmeyi amaçlamaktadır.
Araştırmada olgu bilim deseni yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2020-2021 eğitim-öğretim
yılında Diyarbakır ili Merkez ilçelerine bağlı kamu okullarında görev yapmakta olan 20 beden eğitim öğretmeni
oluşturmaktadır. Tesadüfi yöntemle seçilmiş olup gönüllülük esasına göre görüşme formu uygulanmıştır.
Araştırmanın sonucuna göre, açık veya kapalı spor alanları bulunan okullarda çalışan beden eğitimi
öğretmenlerinin, öğrencilerin sportif özelliklerini ve duygular arası geçişlerini daha iyi tanıyabildikleri
görülmüştür. Aynı zamanda spor alanları bulunan okullarda okuyan öğrencilerin psikomotor becerilerinin (kuvvet,
çabukluk, dayanıklılık, koordinasyon gibi) gelişiminin yanı sıra fiziksel, psiko-sosyal ve bilişsel (zihinsel)
gelişimlerine de önemli katkı sağladı öğretmenler tarafından ifade edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2021 |
Gönderilme Tarihi | 10 Aralık 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 2 Sayı: 3 |