Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2021, Cilt: 2 Sayı: 3, 58 - 67, 31.12.2021

Öz

Kaynakça

  • Aracı, H. (2006). Öğretmen ve öğrenciler için okullarda beden eğitimi, Ankara: Nobel Basımevi.
  • Boniface, P. (2007), Futbol ve küreselleşme, (Çev. İsmail Yerguz). İstanbul: Ntv Yayınları.
  • Can, U. (2000). 40 yaş üstü erkeklerde 8 haftalık aerobik çalışmalarının bazı fizyolojik ve motorik parametrelere etkisinin araştırılması. (Yüksek Lisans Tezi). Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Muğla.
  • Ekenci, G. & İmamoğlu, A. F. (2002). Spor işletmeciliği. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Erkal, M., Güven, Ö. & Ayhan, D. (1998). Sosyolojik açıdan spor. İstanbul: DER Yayınları.
  • Özdilek, Ç. (2006). Harcanabilir gelirin artmasının sportif rekreasyona katılıma olan etkisinin araştırılması -İstanbul örneği-. (Yüksek Lisans Tezi). Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı, Kütahya.
  • Öztürk F., Koparan Ş., & Haşıl N. (2004). Antrenör ve hakemlerin empati durumlarının araştırılması, Spor Metre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, II(1), 49.
  • Şahan, H. (2007). Üniversite öğrencilerinin sosyalleşme sürecinde spor aktivitelerinin rolü. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 10(1), 260 – 278.
  • Tutar, H. (2011). Kriz ve stres yönetimi, Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yazıcı, E. & Aslım, M. (2007). Modern toplumlarda sporun işlevi üzerine karşılaştırmalı bir araştırma. (Yüksek Lisans Tezi). Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyoloji Anabilim Dalı, Ankara.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Yıl 2021, Cilt: 2 Sayı: 3, 58 - 67, 31.12.2021

Öz

Kaynakça

  • Aracı, H. (2006). Öğretmen ve öğrenciler için okullarda beden eğitimi, Ankara: Nobel Basımevi.
  • Boniface, P. (2007), Futbol ve küreselleşme, (Çev. İsmail Yerguz). İstanbul: Ntv Yayınları.
  • Can, U. (2000). 40 yaş üstü erkeklerde 8 haftalık aerobik çalışmalarının bazı fizyolojik ve motorik parametrelere etkisinin araştırılması. (Yüksek Lisans Tezi). Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Muğla.
  • Ekenci, G. & İmamoğlu, A. F. (2002). Spor işletmeciliği. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Erkal, M., Güven, Ö. & Ayhan, D. (1998). Sosyolojik açıdan spor. İstanbul: DER Yayınları.
  • Özdilek, Ç. (2006). Harcanabilir gelirin artmasının sportif rekreasyona katılıma olan etkisinin araştırılması -İstanbul örneği-. (Yüksek Lisans Tezi). Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı, Kütahya.
  • Öztürk F., Koparan Ş., & Haşıl N. (2004). Antrenör ve hakemlerin empati durumlarının araştırılması, Spor Metre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, II(1), 49.
  • Şahan, H. (2007). Üniversite öğrencilerinin sosyalleşme sürecinde spor aktivitelerinin rolü. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 10(1), 260 – 278.
  • Tutar, H. (2011). Kriz ve stres yönetimi, Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yazıcı, E. & Aslım, M. (2007). Modern toplumlarda sporun işlevi üzerine karşılaştırmalı bir araştırma. (Yüksek Lisans Tezi). Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyoloji Anabilim Dalı, Ankara.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Yıl 2021, Cilt: 2 Sayı: 3, 58 - 67, 31.12.2021

Öz

Kaynakça

  • Aracı, H. (2006). Öğretmen ve öğrenciler için okullarda beden eğitimi, Ankara: Nobel Basımevi.
  • Boniface, P. (2007), Futbol ve küreselleşme, (Çev. İsmail Yerguz). İstanbul: Ntv Yayınları.
  • Can, U. (2000). 40 yaş üstü erkeklerde 8 haftalık aerobik çalışmalarının bazı fizyolojik ve motorik parametrelere etkisinin araştırılması. (Yüksek Lisans Tezi). Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Muğla.
  • Ekenci, G. & İmamoğlu, A. F. (2002). Spor işletmeciliği. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Erkal, M., Güven, Ö. & Ayhan, D. (1998). Sosyolojik açıdan spor. İstanbul: DER Yayınları.
  • Özdilek, Ç. (2006). Harcanabilir gelirin artmasının sportif rekreasyona katılıma olan etkisinin araştırılması -İstanbul örneği-. (Yüksek Lisans Tezi). Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı, Kütahya.
  • Öztürk F., Koparan Ş., & Haşıl N. (2004). Antrenör ve hakemlerin empati durumlarının araştırılması, Spor Metre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, II(1), 49.
  • Şahan, H. (2007). Üniversite öğrencilerinin sosyalleşme sürecinde spor aktivitelerinin rolü. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 10(1), 260 – 278.
  • Tutar, H. (2011). Kriz ve stres yönetimi, Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yazıcı, E. & Aslım, M. (2007). Modern toplumlarda sporun işlevi üzerine karşılaştırmalı bir araştırma. (Yüksek Lisans Tezi). Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyoloji Anabilim Dalı, Ankara.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.

Açık veya Kapalı Spor Alanları Bulunan veya Bulunmayan Okullarda Çalışan Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Öğrenciler Üzerinde Edindiği Avantajlar veya Dezavantajlar

Yıl 2021, Cilt: 2 Sayı: 3, 58 - 67, 31.12.2021

Öz

Bu çalışma, açık veya kapalı spor alanları bulunan veya bulunmayan okullarda çalışan beden eğitimi
öğretmenlerinin öğrenciler üzerinde edindiği avantajları veya dezavantajları tespit etmeyi amaçlamaktadır.
Araştırmada olgu bilim deseni yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2020-2021 eğitim-öğretim
yılında Diyarbakır ili Merkez ilçelerine bağlı kamu okullarında görev yapmakta olan 20 beden eğitim öğretmeni
oluşturmaktadır. Tesadüfi yöntemle seçilmiş olup gönüllülük esasına göre görüşme formu uygulanmıştır.
Araştırmanın sonucuna göre, açık veya kapalı spor alanları bulunan okullarda çalışan beden eğitimi
öğretmenlerinin, öğrencilerin sportif özelliklerini ve duygular arası geçişlerini daha iyi tanıyabildikleri
görülmüştür. Aynı zamanda spor alanları bulunan okullarda okuyan öğrencilerin psikomotor becerilerinin (kuvvet,
çabukluk, dayanıklılık, koordinasyon gibi) gelişiminin yanı sıra fiziksel, psiko-sosyal ve bilişsel (zihinsel)
gelişimlerine de önemli katkı sağladı öğretmenler tarafından ifade edilmiştir.

Kaynakça

  • Aracı, H. (2006). Öğretmen ve öğrenciler için okullarda beden eğitimi, Ankara: Nobel Basımevi.
  • Boniface, P. (2007), Futbol ve küreselleşme, (Çev. İsmail Yerguz). İstanbul: Ntv Yayınları.
  • Can, U. (2000). 40 yaş üstü erkeklerde 8 haftalık aerobik çalışmalarının bazı fizyolojik ve motorik parametrelere etkisinin araştırılması. (Yüksek Lisans Tezi). Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Muğla.
  • Ekenci, G. & İmamoğlu, A. F. (2002). Spor işletmeciliği. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Erkal, M., Güven, Ö. & Ayhan, D. (1998). Sosyolojik açıdan spor. İstanbul: DER Yayınları.
  • Özdilek, Ç. (2006). Harcanabilir gelirin artmasının sportif rekreasyona katılıma olan etkisinin araştırılması -İstanbul örneği-. (Yüksek Lisans Tezi). Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı, Kütahya.
  • Öztürk F., Koparan Ş., & Haşıl N. (2004). Antrenör ve hakemlerin empati durumlarının araştırılması, Spor Metre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, II(1), 49.
  • Şahan, H. (2007). Üniversite öğrencilerinin sosyalleşme sürecinde spor aktivitelerinin rolü. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 10(1), 260 – 278.
  • Tutar, H. (2011). Kriz ve stres yönetimi, Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yazıcı, E. & Aslım, M. (2007). Modern toplumlarda sporun işlevi üzerine karşılaştırmalı bir araştırma. (Yüksek Lisans Tezi). Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyoloji Anabilim Dalı, Ankara.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Kenan Babacan Bu kişi benim

Emrah Yalcın Bu kişi benim

Veysel Kaya Bu kişi benim

Mehmet Tura Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2021
Gönderilme Tarihi 10 Aralık 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 2 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Babacan, K., Yalcın, E., Kaya, V., Tura, M. (2021). Açık veya Kapalı Spor Alanları Bulunan veya Bulunmayan Okullarda Çalışan Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Öğrenciler Üzerinde Edindiği Avantajlar veya Dezavantajlar. Cihanşümul Akademi Sosyal Bilimler Dergisi, 2(3), 58-67.

Cihanşümul Akademi Sosyal Bilimler Dergisi, Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC) ile lisanslanmıştır.