Bu araştırma okul yöneticilerin kitap okuma alışkanlığına ilişkin görüşlerini tespit etmeyi amaçlamaktadır.
Araştırmada olgu bilim deseni yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2021-2022 eğitim-öğretim
yılında Diyarbakır ili Çınar ilçesine bağlı resmî bağımsız ilköğretim ve ortaöğretim okullarında görev yapmakta
olan 20 okul yöneticisinden oluşmaktadır. Okul yöneticileri tesadüfi yöntemle seçilmiş olup gönüllülük esasına
göre görüşme formu uygulanmıştır.
Yapılan çalışma sonucunda katılımcıların büyük çoğunluğu bilgi sahibi olmak ve kendisini geliştirmek için basılı
yayınlardan (gazete, kitap, dergi vb.) okumayı zevkle yapmaktadır. Okul yöneticileri düzenli kitap okuma
alışkanlığının mesleki anlamda da kazanım sağlayacağını ifade etmektedirler. Katılımcılar farklı zamanlarda ve
mekânlarda okumayı severek yapmaktadır. Aynı zamanda düzenli okuma alışkanlığı ile yöneticilerin
tekdüzelikten kurtulmasına, genellemeler yapabilmesine, sonuçlar çıkarmasına, fikirler arasında ilişkiler
kurmasına katkı sağladığını vurgularken insanın düşünme şeklini farklılaştırdığı noktalarda birleştikleri
görülmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2021 |
Gönderilme Tarihi | 10 Aralık 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 2 Sayı: 3 |