Sosyal ve akademik başarıyı etkileyen değişkenlerden biri öğrencilerin duygusal zekâsıdır. Bu araştırmanın amacı,
kendi algılarına göre, öğrencilerin duygusal zekâ puanlarının cinsiyetine, yaşına ve sınıf kademesine göre anlamlı
farklılık gösterip göstermediğini belirlemektir. Araştırmanın evrenini 2020-2021 eğitim-öğretim yılında
Diyarbakır ili Sur ilçesinde ilköğretimde okuyan 7. ve 8. sınıf 160 öğrenciden oluşmaktadır.
Öğrencilerin duygusal zekâ ölçeğinden aldıkları puanların cinsiyetine, yaşına ve sınıf kademesine göre anlamlı
farklılık gösterip göstermediğini, verilerinin analizinde ise; aritmetik ortalama (X), standart sapma (Ss), frekans
(f), yüzde (%) değerleri hesaplanmıştır. Ayrıca araştırmada, t-testi ve ANOVA testi kullanılmıştır. Araştırma
sonucunda, öğrencilerin yaşlarına, cinsiyetlerine ve sınıf kademe değişkenlerine göre anlamlı farklılık
göstermediği ortaya çıkmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2021 |
Gönderilme Tarihi | 10 Aralık 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 2 Sayı: 3 |