Amaç:Uyku vücutta homeostaz için kritiktir. Uyku kalitesindeki azalmanın kilo alımı, kalp hastalıkları, hipertansiyon gibi hastalıkları tetiklediği görülmüştür. Tıp fakültesi öğrencilerinin ortalamanın üstünde uyku problemleri yaşadığı bilinmektedir. Bu bilgilerden hareketle tıp öğrencilerinin sağlıkları için öncelik görmedikleri uyku konusuna dikkat çekmek amacıyla; uyku kalitesini ve onu etkileyen faktörleri saptayıp tıp eğitiminin değişen sistemine dayanarak farklı dönemleri mercek altına aldık.
Materyal ve Metot:Çalışmada anket kullanıldı. Uyku kalitelerini ölçmek için Pittsburgh Uyku Kalite İndeksi (PUKİ) uygu-landı. Diğer sorular demografik özellikleri ve uyku kalitesini etkileyebilecek değişkenleri ölçtü. Veriler SPSS programında analiz edildi. Normallik için Kolmogorov-Smirnov Testi yapılıp parametrik olmayan Mann-Whitney U veya Kruskal-Wallis Testi kullanıldı.
Bulgular:Anketi 2 ayda 308 öğrenci tamamladı. Öğrencilerin 306’ sının uyku kalitesi kötü olarak belirlendi. Analizler sonucunda tıp fakültesinin dönemleri arasında anlamlı bir uyku kalitesi farkı olmadığı bulundu. Cinsiyet, vücut kitle indeksi, aylıkgelir durumu, akademik başarı gibi demografik özelliklerin uyku kalitesini etkilemediği görüldü. Tanı koyulmuş uyku rahatsızlığı olanların uyku kalitesi anlamlı oranda daha düşük bulundu. Sigara kullanımı ile uyku kalitesi arasında ilişki tespit edilmedi. Kahve, çay gibi içeceklerin ve enerji içeceklerinin ne kadar ve ne zaman tüketildiğinin uyku kalitesini etkilemediği görüldü.Alkol tüketiminin uyku kalitesi belirteçlerinden olduğu bulundu. Uyumayı kolaylaştırmak için herhangi bir yöntem kullanan öğrencilerin anlamlı şekilde yüksek uyku kaliteleri olduğu görüldü. Sübjektif sağlık değerlendirmesinin uyku kalitesi ile anlamlı ilişkisi bulundu.
Sonuç:Araştırmamız pandemi döneminde tıp öğrencilerinin uyku kalitelerindeki düşüklüğü ve bunu etkileyen faktörleri göstermiştir.
Purpose:Sleep is essential for the homeostasis of the body. Poor sleep quality can trigger problems such as gaining weight, heart disease, hypertension etc. It has been known that medical students have above average sleep problems. In this context, with the purpose of determining their sleep quality and factors that affect it; we studied different medical periods regarding the ever changing system of medical education.
Material and Methods:A survey was conducted among medical students. We used Pittsburgh Sleep Quality Index to evalu-ate sleep quality. Other questions in the survey measured demographics and variables that affect sleep quality. The data wereanalyzed in the SPSS program. First Kolmogorov-Smirnov was used for normality, then non-parametric Mann-Whitney U and Kruskal-Wallis tests were used.
Results:Survey was done by 308 students in a span of 2 months. 306 of the students were found to have bad sleep quality. The research found no significant difference in sleep quality between periods of medical school. It was found demographic characteristics such as sex, body mass index, annual income, academic success did not affect sleep quality. Students who had a diagnosed sleeping disorder were found to have significantly lower sleep quality. No relation was found between smoking and sleep quality. We found how much or when you consume drinks such as tea, coffee and energy drinks did not have significance regarding sleep quality. Alcohol use was found to be one of the factors that affect sleep quality. Students who use a method to help sleeping were found to have significantly higher sleep quality. Subjective sleep assessment was found to be a significant factor in sleep quality.
Conclusion:Our research revealed the low sleep quality of medical students during the pandemic period and the factors affecting it
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Klinik Tıp Bilimleri |
Bölüm | Konferans Bildirisi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 7 Aralık 2021 |
Gönderilme Tarihi | 29 Temmuz 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 1 Sayı: 2-Supplement |