Konferans Bildirisi
BibTex RIS Kaynak Göster

Tıp Fakültesi Öğrencilerinde Gelecek ile İlgili Kaygı Durumunun Değerlendirilmesi

Yıl 2022, Cilt: 2 Sayı: 2-Supplement, 17 - 18, 06.12.2022

Öz

Amaç: Tıp fakültesi eğitimi süresince öğrenciler çeşitli aşamalarda kaygı yaratan çok sayıda durumla mücadele etmek zorunda kalmaktadırlar. Bu çalışmada tıp fakültesi öğrencilerinin gelecek ile ilgili kaygı durumunun demografik değişkenlerle ilişkisinin Depresyon Anksiyete Stres Ölçeği (DASS-21) ve Beck Depresyon Envanteri kullanılarak değerlendirilmesi amaçlanmıştır.
Gereç ve Yöntemler: Çalışmamız İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi Tıp Fakültesi’ ndeki 2021-2022 Eğitim-Öğretim yılında öğrenim gören öğrencilere 6 sorudan oluşan anket formu, DASS-21, Beck Anksiyete Ölçeği olarak Google Form üzerinden uygulanmıştır. Veriler IBM SPSS Statistics v.26 paket programında değerlendirilmiştir.
Bulgular: Çalışmaya 53’ü kadın 38’i erkek olmak üzere 91 öğrenci katılmıştır. Kadınların DASS- 21 ölçek toplam puanları erkeklerden farklı bulunmuştur (p=0,018). Kadın öğrencilerin DASS- 21 ölçeği medyan değeri (23,00), erkek öğrencilerin ölçek medyan değerinden (18,00) yüksek bulunmuştur. Kadınlar ve erkekler arasında DASS-21 anksiyete ve stres alt ölçek toplam puanları istatiksel olarak farklı bulunmuştur (p=0,022; p=0,021). Kadınların DASS-21 stres alt ölçek toplam puanı daha yüksek bulunmuştur. Öğrencilerin yaş aralığı değişimi ile DASS-21 stres alt ölçek puanları arasında anlamlı fark bulunmuştur (p=0,021). Tıp fakültesini kendi isteğiyle seçmeyen öğrencilerin Beck Depresyon Envanteri toplam puanları (p=0,001), DASS-21 ölçek toplam puanı (p=0,002), DASS-21 anksiyete (p=0,029), depresyon (p=0,001) ve stres (p=0,007) alt ölçeği puanları daha yüksek bulunmuştur. Beck Depresyon Envanteri toplam puanına göre çalışmaya katılan öğrencilerin depresyon düzeyinin hafif olduğu görülmektedir.
Sonuç: Tıp Fakültesindeki eğitimin zorluğu ve sosyal nedenlerle tıp fakültesi öğrencilerinde gelecekle ilgili kaygı duyma yaygın görülen bir sorundur. Tıp fakültesini kendi isteğiyle seçmeyen öğrencilerin daha yoğun kaygı yaşadığı görülmektedir.

Evaluation of Future Anxiety in Faculty of Medicine Students

Yıl 2022, Cilt: 2 Sayı: 2-Supplement, 17 - 18, 06.12.2022

Öz

Objective: During medical education, students have to deal with many situations that cause anxiety at various stages. In this study, it was aimed to evaluate the relationship between the future anxiety of Medical Faculty students and demographic variables using the Depression Anxiety Stress Scale (DASS-21) and Beck Depression Inventory.
Material and Methods: Our study was applied to the students studying at Izmir Katip Celebi University Faculty of Medicine in the 2021-2022 academic year, using a questionnaire consisting of 6 questions, DASS-21, Beck Depression Inventory, via Google Form. The data was evaluated in the IBM SPSS Statistics v.26 package program.
Results: 91 students, 53 females and 38 males, participated in the study. The DASS-21 scale total scores of women were found to be different from men (p=0.018). The median value of the DASS-21 scale for female students (23.00) was found to be higher than the scale median value for male students (18.00). DASS-21 anxiety and stress subscale total scores were statistically different between men and women (p=0.022; p=0.021). Women's DASS-21 stress subscale total score was found to be higher. A significant difference was found between the age range change of the students and the DASS-21 stress subscale scores (p=0.021). Beck Depression Inventory total scores (p=0.001), DASS-21 scale total score (p=0.002), DASS-21 anxiety (p=0.029), depression (p=0.001) and stress (p=0.001) of students who did not choose medical school voluntarily 0.007) subscale scores were found to be higher. According to the Beck Depression Inventory total score, the depression level of the students participating in the study was mild.
Conclusion: Future anxiety is a common problem among medical school students due to the difficulty of education in the Faculty of Medicine and social reasons. It is seen that students who do not choose the medical faculty voluntarily experience more intense anxiety.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Klinik Tıp Bilimleri
Bölüm Konferans Bildirisi
Yazarlar

İsa Erinç Güngör Bu kişi benim

Gülce Kuyumcu Bu kişi benim

Eyüphan Kır Bu kişi benim

Mehmet Kesici Bu kişi benim

Nur Aybüke Deniz Bu kişi benim

Fatma Ezgi Can Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 6 Aralık 2022
Gönderilme Tarihi 8 Haziran 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 2 Sayı: 2-Supplement

Kaynak Göster

APA Güngör, İ. E., Kuyumcu, G., Kır, E., Kesici, M., vd. (2022). Tıp Fakültesi Öğrencilerinde Gelecek ile İlgili Kaygı Durumunun Değerlendirilmesi. Güncel Tıbbi Araştırmaları Dergisi, 2(2-Supplement), 17-18.
AMA Güngör İE, Kuyumcu G, Kır E, Kesici M, Deniz NA, Can FE. Tıp Fakültesi Öğrencilerinde Gelecek ile İlgili Kaygı Durumunun Değerlendirilmesi. GÜTAD. Aralık 2022;2(2-Supplement):17-18.
Chicago Güngör, İsa Erinç, Gülce Kuyumcu, Eyüphan Kır, Mehmet Kesici, Nur Aybüke Deniz, ve Fatma Ezgi Can. “Tıp Fakültesi Öğrencilerinde Gelecek Ile İlgili Kaygı Durumunun Değerlendirilmesi”. Güncel Tıbbi Araştırmaları Dergisi 2, sy. 2-Supplement (Aralık 2022): 17-18.
EndNote Güngör İE, Kuyumcu G, Kır E, Kesici M, Deniz NA, Can FE (01 Aralık 2022) Tıp Fakültesi Öğrencilerinde Gelecek ile İlgili Kaygı Durumunun Değerlendirilmesi. Güncel Tıbbi Araştırmaları Dergisi 2 2-Supplement 17–18.
IEEE İ. E. Güngör, G. Kuyumcu, E. Kır, M. Kesici, N. A. Deniz, ve F. E. Can, “Tıp Fakültesi Öğrencilerinde Gelecek ile İlgili Kaygı Durumunun Değerlendirilmesi”, GÜTAD, c. 2, sy. 2-Supplement, ss. 17–18, 2022.
ISNAD Güngör, İsa Erinç vd. “Tıp Fakültesi Öğrencilerinde Gelecek Ile İlgili Kaygı Durumunun Değerlendirilmesi”. Güncel Tıbbi Araştırmaları Dergisi 2/2-Supplement (Aralık 2022), 17-18.
JAMA Güngör İE, Kuyumcu G, Kır E, Kesici M, Deniz NA, Can FE. Tıp Fakültesi Öğrencilerinde Gelecek ile İlgili Kaygı Durumunun Değerlendirilmesi. GÜTAD. 2022;2:17–18.
MLA Güngör, İsa Erinç vd. “Tıp Fakültesi Öğrencilerinde Gelecek Ile İlgili Kaygı Durumunun Değerlendirilmesi”. Güncel Tıbbi Araştırmaları Dergisi, c. 2, sy. 2-Supplement, 2022, ss. 17-18.
Vancouver Güngör İE, Kuyumcu G, Kır E, Kesici M, Deniz NA, Can FE. Tıp Fakültesi Öğrencilerinde Gelecek ile İlgili Kaygı Durumunun Değerlendirilmesi. GÜTAD. 2022;2(2-Supplement):17-8.