Cilt: 9 Sayı: 2, 31.12.2022

Yıl: 2022

Makaleler

Caucasian Journal of Science Dergisi 2014 yılından bu yana aralıksız olarak yayınlanan uluslararası hakemli bir dergidir. Dergi, haziran ve aralık aylarında olmak üzere yılda iki kez yayınlanmaktadır. Caucasian Journal of Science dergisinin amacı; fen bilimleri, fen eğitimi, mühendislik ve sağlık alanlarında, araştırma makaleleri, kısa bildiriler, olgu sunumları, derleme yazıları ve editöre mektuplar yayınlanmak ve bu sayede akademik çalışmalara destek sağlamaktır.

Fen bilimleri, fen eğitimi, mühendislik ve sağlık alanlarında, araştırma makaleleri, kısa bildiriler, olgu sunumları, derleme yazıları ve editöre mektuplar gibi akademik çalışmaların bağımsız ve ön yargısız olarak değerlendirilmesi en önemli ilkemizdir. Bu sebeple, çift kör hakemlik sistemi uygulanmakta ve gerekli durumlarda üçüncü hakeme müracaat edilmektedir. Yazıların değerlendirilmesinde ICMJE standartları gözetilir. Yayınlanan yazıların tam metinlerine erişim ücretsizdir. Dergimizin etik politikası gereği, intihal tolere edilemez. Dergimize yayımlanmak üzere gönderilen tüm makalelerin içeriği, intihal denetimi yazılımı ile kontrol edilmektedir.

download

kitap-1024x84.png
Tek Yazarlı / One author
Büyüköztürk, Ş. (2018). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı istatistik, araştırma deseni SPSS uygulamaları ve yorum. Pegem Akademi Yayıncılık.
Metin içi gönderme: (Büyüköztürk, 2018, s. 198)
Silverman, D. (2010). Qualitative research: theory, method and practice (3rd ed.). SAGE.
Metin içi gönderme: (Silverman, 2010, p. 110) veya Silverman (2010) suggests… (p. 110) Harris vd. (2001) ifade ettiği üzere (…) (p. 19)
İki yazarlı / Two authors
Yıldırım, A., & Şimsek, H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (6. Baskı). Seçkin Yayıncılık.
Metin içi gönderme: (Yıldırım & Şimsek, 2008, p. 78).
Üç ya da daha fazla yazarlı /Three or more authors
Anderson, L.W., Krathwohl, D. R., Airasian, P.W., Cruikshank, K. A., Mayer, R. E., Pintrich, P. R., et al. (2001). A taxonomy for learning, teaching, and assessing: a revision of Bloom’s taxonomy of educational objectives. Longman.
Metin içi gönderme: (Anderson et al., 2001, p. 41), “et al.” Türkçe metin içi kaynak gösterimlerinde “vd.” olarak eklenmelidir.
Doi numaralı / With a doi
Gillam, T. (2018). Creativity, wellbeing and mental health practice. Wiley Blackwell. https://doi.org/10.1007/978-3-319-74884-9
Metin içi gönderme: (Gillam, 2018, p. 11)
Kesharwani, P. (Ed.). (2020). Nanotechnology based approaches for tuberculosis treatment. Academic Press.
Metin içi gönderme: (Kesharwani, 2020, p. 49)
Kitap içi bölüm / Chapter in book
Clement, J. J. (2008). The role of explanatory models in teaching for conceptual change. In S. Vosniadou (Ed.), International handbook of research on conceptual change (pp. 417–452). New York/London: Routledge.
Metin içi gönderme: (Clement, 2008, p. 430)
Chiu, J., & Linn, M. C. (2012). The role of self-monitoring in learning chemistry with dynamic visualizations. In A. Zohar & Y. J. Dori (Eds.), Metacognition in science education (pp. 133–163). Dordrecht: Springer.
Metin içi gönderme: (Chiu & Linn, 2012, p. 141)
Magnusson, S., Krajcik, L., & Borko, H. (1999). Nature, sources and development of pedagogical content knowledge. In J. Gess-Newsome & N. G. Lederman (Eds.), Examining pedagogical content knowledge (pp. 95–132). Dordrecht, Netherlands: Kluwer.
Metin içi gönderme: (Magnusson et al., 1999, p. 130)
Chand, N. (2019). Standardized turmeric and curcumin. In R. C. Gupta, A. Srivastava, & R. Lall (Eds.), Nutraceuticals in veterinary medicine (pp. 3-24). Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-030-04624-8 (With a doi/doi numaralı)
Metin içi gönderme: (Chand, 2019, p. 13)
Çeviri kitapta bölüm / Chapter in a translated book
Finger, J., & Bamford, B. (2010). Ölçme ve değerlendirmenin yönetimi. (K. Yılmaz & E. Oğuz, çev.). Sınıf yönetimi stratejileri öğretmen kılavuzu [The Classroom Teacher’s Book Of Management Essentials]. (Çev. Edt: T. Karaköse). Nobel Yayıncılık. s. 194-243.
Metin içi gönderme: (Finger & Bamford, 2010, s. 212)
Kitap İncelemesi / Book Review
Dent-Read, C., & Zukow-Goldring, P. (2001). Is modeling knowing? [Review of the book Models of cognitive development, by K. Richardson]. American Journal of Psychology, 114, 126-133.
Metin içi gönderme: (Dent-Read & Zukow-Goldring, 2001)
E-kitap / E-book
Acar, H. M. (2020). Yıldız tozu yoldaşlığı. https://thinpo.com/2ObKrVf
Metin içi gönderme: (Acar, 2020)

makale-768x55.png
Chin, C. (2007). Teacher questioning in science classrooms: approaches that stimulate productive thinking. Journal of Research in Science Teaching, 44(6), 815–843. https://doi.org/10.1002/tea.20171
Metin içi gönderme: (Chin, 2007) veya Chin (2007)
Borji, V. & Sánchez, A. (2019). An exploratory analysis of the representations of functions in the university entrance exam in Spain and Iran. Eurasia – Journal of Mathematics, Science and Technology Education, 15(8), 1-12. https://doi.org/10.29333/ejmste/106258
Metin içi gönderme: (Borji & Sanchez, 2019)
He, J., Barrera-Pedemonte, F., & Buchholz, J. (2019). Cross-cultural comparability of noncognitive constructs in TIMSS and PISA. Assessment in Education: Principles, Policy & Practice, 26(4), 369-385. https://doi.org/10.1080/0969594X.2018.1469467
Metin içi gönderme: (He et al., 2019) veya He et al. (2019)
Sins, P. H. M., Savelsbergh, E. R., van Joolingen,W. R., & van Hout-Wolters, B. H. (2009). The relation between students’ epistemological understanding of computer models and their cognitive processing on a modelling task. International Journal of Science Education, 31(9), 1205–1229. https://doi.org/10.1080/09500690802192181
Metin içi gönderme: (Sins et al., 2009) veya Sins et al. (2009)
Nowiski, W., Haddoud, M. Y., Lancaric, D., Egerova, D., & Czegledi, C. (2017). The impact of entrepreneurship education, entrepreneurial self-efficacy and gender on entrepreneurial intentions of university students in the Visegrad countries. Studies in Higher Education, 44(2), 361-369. https://doi.org/10.1080/03075079.2017.1365359
Metin içi gönderme: (Nowiski et al., 2017) veya Nowiski et al. (2017)
Wolchik, S. A., West, S. G., Sandler, I. N., Tein, J., Coatsworth, D., Lengua, L., Johnson, A., Ito,H., Ramirez, J., Jones, H., Anderson, P., Winkle, S., Short, A., Bergen, W., Wentworth, J., Ramos, P., Woo, L., Martin, B., Josephs, M., … Brown, Z. (2005). Study of the brain. Psychology Journal, 32(1), 1-15. https://doi.org/10.1037/1061-4087.45.1.11 (up to 20 authors/20 yazardan daha fazla)
Metin içi gönderme: (Wolchik et al., 2017) veya Wolchik et al. (2017)
Förtsch, C., Werner, S., Dorfner, T., von Kotzebue, L., & Neuhaus, B. J. (2016). Effects of cognitive activation in biology lessons on students’ situational interest and achievement. Research in Science Education. https://doi.org/10.1007/s11165-016-9517-y (Erken görünüm makale kaynakça gösterimi)
Metin içi gönderme: (Förtsch et al., 2016) veya Förtsch et al. (2016)
Briscoe, R. (in press). Egocentric spatial representation in action and perception. Philosophy and Phenomenological Research. Retrieved from http://cogprints.org/5780/1/ECSRAP.F07.pdf (Baskıda olan makale kaynakça gösterimi)
…………………….
Lenske, G., Thillmann, H., Wirth, J., Dicke, T., & Leutner, D. (2015). Evaluation eines Tests zur Erfassung des pädagogisch-psychologischen Professionswissens von Lehrkräften [Evaluation of an test capturing pedagogical-psychological knowledge of teachers]. Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 18(2), 225-245. https://doi.org/10.1007/s11618-015-0627-5 (İngilizce dışında başka bir yabancı dilde kaynakça gösterimi)
Metin içi gönderme: (Lenske et al. 2015) veya Lenske et al. (2015)
Aynı yazarın aynı yıl yayınlanmış birden fazla eserinin metin içi gösterilmesi; (Alkan, 2019a, 2019b) veya Alkan’ın (2019a) çalışmasına göre (…)
Aynı yazara ait farklı yıllarda yayınlanmış çalışmaların metin içi gösterilmesi; (Alkan, 2010, 2012).
İki yazarlı çalışmaların metin içi kaynakça gösteriminde yazar adları ‘‘ve’’ (and) ile değil ampersen (&) işareti ile ayrılmalıdır.
Aynı soyisme sahip yazarlarda, karışıklığı önlemek için ismin ilk harfinin de kullanılması gerekir.
Metin içi gönderme: (M. Alkan, 2010; H. Alkan, 2018)

topluluk-1024x72.png
National Research Council (NRC). (2013). Developing assessments for the Next Generation Science Standards. National Academy Press.
The American Psychological Association (APA). (2020). Publication manual of the American Psychological Association (7th ed.).
American Psychiatric Association. (2013). Diagnostic and statistical manual of mental disorders (5th ed.). Author. https://doi.org/10.1176/appi.books.9780890425596
Nursing Council of New Zealand. (2012). Code of conduct for nurses [PDF]. https://www.nursingcouncil.org.nz/Public/Nursing/Code_of_Conduct/NCNZ/nursing-section/Code_of_Conduct.aspx?hkey=7fe9d496-9c08-4004-8397-d98bd774ef1b
Metin içi gönderme: The Nursing Council of New Zealand. (NCNZ, 2012) notes … (p. 11). veya (Nursing Council of New Zealand, NCNZ, 2012, p. 11).

tez-1024x71.png
Lankford, D. (2010). Examining the pedagogical content knowledge and practice of experienced secondary biology teachers for teaching diffusion and osmosis. (Unpublished doctoral dissertation). University of Columbia, Missouri.
Metin içi gönderme: (Lankford, 2010, s. 68)
Van Brunt, D. (1997). Networked consumer health information systems. (Doctoral Thesis). ProQuest Dissertations and Theses Date Base. (UMI No. 9943436)
Metin içi gönderme: (Van Brunt, 1997, s. 34)

bildiri-1024x73.png
Guo, D., Zhang, S., McTigue, E., & Wright, L. K. (2017, April). Do you get the picture?: A metaanalysis of the effect of graphics on reading comprehension. Paper presented at the American Educational Research Association conference, San Antonio.
Metin içi gönderme: (Guo et al., 2017)
Becker, J. R., & Rivera, F. (2005). Generalization schemes in algebra of beginning high school students. In H. Chick, & J. Vincent (Eds.), Proceedings of the 29th annual conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (Vol. 4, pp. 121–128). PME.
Metin içi gönderme: (Becker & Rivera, 2005, p.123)

websayfasi-1024x73.png
Bologna, C. (2019, October 31). Why some people with anxiety love watching horror movies. HuffPost. https://www.huffpost.com/entry/anxiety-love-watching-horrormovies_l_5d277587e4b02a5a5d57b59e Online kaynak gösterimlerinde “erişilmiştir (retrieved from)” ifadesine gerek yoktur.
Metin içi gönderme: (Bologna, 2019)
URL1. https://www.kosgeb.gov.tr/Content/Upload/Dosyagirisimcilik.pdf
Metin içi gönderme: (URL1)

- Caucasian Journal of Science dergisi ULAKBİM’in 25 Şubat 2020 tarihinde aldığı kararla, “Tüm bilim dalları için, etik kurul kararı gerektiren klinik ve deneysel insan ve hayvanlar üzerindeki çalışmalar için ayrı ayrı ETİK KURUL ONAYI alınmış olmalı, bu onay makalede belirtilmeli ve belgelendirilmelidir.” kuralını bildirmiştir. Caucasian Journal of Science dergisine makale gönderecek olan yazarların bu konuya dikkat etmeleri önemle rica olunur. ETİK KURUL ONAYI gerektiren makalelerde bu şartı sağlamayanlar kabul edilmeyecektir. Üniversiteler dışındaki araştırmacılar tarafından yapılan çalışmalarda yazarların bölgelerinde bulunan Etik Kurullara başvurarak ilgili belgeleri temin etmeleri gerekmektedir

- Caucasian Journal of Science dergisine gönderilen makaleler “Yükseköğretim Kurumları Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği Yönergesi” kapsamında uyulması gerekli tüm kurallara uymalıdır. Bahsi geçen yönergenin “Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiğine Aykırı Eylemler” başlığı altında belirtilen eylemlerden hiçbiri gerçekleştirilmemelidir. 
- “TR Dizin Dergi Değerlendirme Kriterleri” kapsamında etik kurallar ile ilgili aşağıda verilen hususlara uygun olarak, gereken izin belgelerinin neler olduğu ve dergiye sunulması hususundaki sorumluluklar sorumlu yazara aittir.


“TR Dizin Dergi Değerlendirme Kriterleri” kapsamında Etik kurallar başlığı altında aşağıdaki hususlara uyulmalıdır:     
              1. Tüm bilim dallarında yapılan araştırmalar için ve etik kurul kararı gerektiren klinik ve deneysel insan ve hayvanlar üzerindeki çalışmalar için ayrı ayrı etik kurul onayı alınmış olmalı, bu onay makalede belirtilmeli ve belgelendirilmelidir. 
              2. Bu başlık altında, hakem, yazar ve editör için ayrı başlıklar altında etik kurallarla ilgili bilgi verilmelidir.
              3. Makalelerde Araştırma ve Yayın Etiğine uyulduğuna dair ifadeye yer verilmelidir.
              4. Ulusal ve uluslararası standartlara atıf yaparak, dergide ve/veya web sayfasında etik ilkeler ayrı başlık altında belirtilmelidir. Örneğin; dergilere gönderilen bilimsel yazılarda, ICMJE (International Committee of Medical Journal Editors) tavsiyeleri ile COPE (Committee on Publication Ethics)’un Editör ve Yazarlar için Uluslararası Standartları dikkate alınmalıdır.

             5. Etik kurul izni gerektiren çalışmalarda, izinle ilgili bilgiler (kurul adı, tarih ve sayı no) yöntem bölümünde ve ayrıca makale ilk/son sayfasında yer verilmelidir. Olgu sunumlarında, bilgilendirilmiş gönüllü olur/onam formunun imzalatıldığına dair bilgiye makalede yer verilmesi gereklidir.
             6. Kullanılan fikir ve sanat eserleri için telif hakları düzenlemelerine riayet edilmesi gerekmektedir.


Caucasian Journal of Science dergisi Fen Bilimleri, Sağlık, Mühendislik ve Fen Bilimleri Eğitimi alanında, araştırma makaleleri, kısa bildiriler, olgu sunumları, derleme yazıları ve editöre mektuplar yayınlanmak üzere kurulmuş hakemli bir dergidir.
Dergi için kullanılan etik ilkeler ve kurallar “Yayın Etiği Komitesinin (Committe on Publication Ethics - COPE) yönergesine göre belirlenmiş ve uyarlanmıştır. Hazırlanan bu kuralların dergi bileşenlerine göre düzenlenmesinde şu özelliklere yer verilmiştir.


Yazarlara İlişkin Etik Uygulamalar

  • Yazarlar, dergiye gönderilen ve kapsamı giriş kısmında belirtilen Fen Bilimleri, Sağlık, Mühendislik ve Fen Bilimleri Eğitimi alanındaki özgün çalışmaları dergiye göndermekle yükümlüdür.
  • Yazarlar, makalelerin kaynakçasını düzenlerken dergi ana sayfasında yer alan kurallara göre (APA-6) doğru kaynak gösterimine dikkat etmek durumundadır.
  • Dergiye gönderilen makalelerin aynı süreçte başka bir dergiye gönderilmesi söz konusu olmamakla birlikte yazar, bu konudaki “Telif Hakkı Devir Formunu” da çalışma beraberinde göndermelidir.
  • Çalışmalarda yazar olarak yer alacak kişilerin alanla ilgili katkı sağlamış olması esastır. Çalışmaya akademik desteği olmayan ve konu ile ilişkisi bulunmayan kişilerin yazar olarak yazılmamasına dikkat edilmelidir.
  • Yazarlar hakemlerin talep etmesi halinde gerekli rapor, istatistik sonuç, gözlem verileri vb. gibi kanıt olabilecek bilgileri ibraz etmekle yükümlüdür. Bunların saklanma süresi en az 5 yıldır.
  • Yazarların çalışmalarında hata olduğunu fark etmesi durumunda dergi editörünü veya alan editörünü haberdar etmesi, ya düzeltme hakkı istemesi veya yayını çekmesi gerekmektedir.
  • Yayınlanmak üzere gönderilen çalışmaya ilişkin bir çıkar çatışması fark edildiğinde tüm sorumluluk yazara ait olup, gerekli yasal ve idari yükümlülük yazara aittir


Hakemlere İlişkin Etik Uygulamalar

  • Dergide çifte körleme sistemine göre hakemlik uygulanmakta olup, yazarların hakemlerden, hakemlerin de yazarlardan haberdar olması engellenmektedir. Tüm yazışmalar Dergipark sistemi üzerinden yapılmakta olup, objektif kriterlere dayanmaktadır. Hakem raporları aynı sistem üzerinden gönderilmekte olup, düzeltme isteyen hakemlere çalışmayı tekrar görebilme fırsatı sağlanmaktadır. 
  • Hakemler atanırken gönderilen makale veya çalışma ile doğrudan ilişkili uzmanlara gönderim yapılmaktadır.
  • Disiplinler arası çalışmalarda hakem atamaları konunun özelliğine göre çalışma alanlarının farklı hakemlerine gönderilmekte olup, objektiflik korunmaya çalışılmaktadır.
  • Yazarlar, hakem öneri formunu ana sayfadaki form üzerinden doldurup, dergi yönetimine iletmektedir. Bu aşamadan sonra atanan hakemin kim ya da kimlerden oluşacağı konusunda yazarın asla bir bilgisi olmamaktadır. Gönderilen hakem öneri formu dergi yönetimine hakem atamada mutlak yön vermez. Önerilen hakemler, yurt dışı, yurt içi, kamu veya vakıf üniversitelerinden seçilebileceği gibi alanda otorite olmuş emekli öğretim üyeleri arasından da seçilebilir.
  • Hakemler en az doktora seviyesinde eğitim almış olmalıdır.
  • Hakemler 2 asıl 1 yedek olarak belirlenir ve eşitlik durumunda 3. Hakem devreye girer ve belirleyici olur.
  • Hakemler de yazarlar gibi çıkar çatışması fark ettikleri aşamada dergi yönetimini uyarmak ve ciddiyete katkıda bulunmakla yükümlüdür.
  • Hakem değerlendirme formlarında eksiklikler açıkça ifade edilmeli, gerekçeler iyi belirlenmeli ve yazarlara bu konuda net dönütler verilmelidir. 
    Hakemler eleştirilerini edebi kurallara göre beyan ederler. Herhangi bir üslup bozukluğu durumunda ilgili hakem uyarılır ve davranışını düzeltmesi istenir. Tekrarı halinde ise gerekli önlemleri almak dergi yönetiminin tasarrufundadır.
  • Hakemlerin kendilerine verilen süre içerisinde değerlendirmelerini tamamlamaları gerekmekte ve burada belirtilen etik sorumluluklara uymaları beklenmektedir.


Editörlere İlişkin Etik Uygulamalar
              Editörler derginin işleyişini düzenlerken;
  • Dergi Editörleri için Etik Davranışlar ve En İyi Uygulamalar (COPE Kılavuzu)
  • Dergi Editörleri için Pratik Uygulamalar ve İletişim Kılavuzunu (COPE Code of Conduct and Best Practice Guidelines for Journal Editors)
  • Dergi Editörleri için En İyi Pratik Uygulamalar KIlavuzunu (COPE Best Practice Guidelines for Journal Editors) dikkate almak ve bu ilkelere bağlı kalmak zorundadır. 
    Zira, Editör dergide basılan tüm makalelerden sorumludur. Editörün etik görevleri ve sorumlulukları aşağıdaki gibidir:


Genel Görevler

  • Derginin çağdaş niteliklere ulaşması ve alana katkı sağlaması konusundaki çaba öncelikle editörün sorumluluğudur. Bu konuda alan editörleri ile geliştirme çalışmaları da editörün kontrolünde sağlanmaktadır.
  • Editör, yazarlarla hiyerarşik bir mesafe oluşturmamalı ve açıkça her konuda yazarlara rehberlik etmekle yükümlüdür


Editör-Okuyucu Etkileşimi

  • Editör, hakem değerlendirmesinin gerekli olmadığı editöre mektup, davetli yazılar, konferans duyuruları vb. gibi bilgilerin açıkça belirtildiğinden emin olmalıdır. 
  • Editör, yayımlanan makalelerin dergi okuyucularının bilgi ve becerileriyle uyumlu olabilmesi için gerekli çalışmayı yürütmesi gerekmektedir.


Editör-Hakem İlişkileri

  • Editör, gönderilen makale ve çalışmaların doğru hakemlere gönderilmesi konusunda gerekli kontrolü sağlamalıdır. 
  • Editör, hakemlerin bir makaleyi değerlendirmeden önce makaleye ilişkin çıkar çatışmaları bulunmadığını belirtmelerini talep etmekle yükümlüdür.
  • Editör, makalelerin değerlendirilmesinde her türlü takip ve değerlendirme belgesini hakemlere sağlamakla yükümlüdür. 
  • Editör, hakem değerlendirme sürecinin çifte körleme ile sürdürüldüğünden emin olmalı ve yazarlara hakemleri, hakemlere de yazarları asla beyan etmemelidir.
  • Editör, hakemlerin zamanında görevlerini yapmalarına ve eksiklikler hakkında geri bildirim sağlamalarına dikkat etmelidir. 
  • Editör, belirli periyotlarda hakemlerin görüşlerini alıp daha iyi bir değerlendirme süreci için veri toplamalıdır. 
  • Editör, nezaket kurallarını ihlal eden hakemlere uyarı ve diğer önlemleri almakla yükümlüdür. 
  • Editör, hakem kurulunu her zaman genişletme eğiliminde bulunmalı ve güncelleme konusunda gerekli çabayı göstermelidir. 


Editör-Yazar İlişkileri

  • Derginin belirli yazım kuralları vardır ve bu kurallar ana sayfada herhangi bir ikilem yaratmayacak düzeyde açıkça ifade edilmiştir. Editör, yazım kuralları konusunda yapılan değişiklikleri anında yazarlara bildirmek ve yazım kuralları sayfasını yenilemekle mükelleftir.
  • Editör, gönderilen makaleyi inceler ve ilgili alan editörüne iletir. Alan editörleri bu makaleyi gözden geçirerek değerlendirme aşamasına geçer veya reddeder. Reddedilen makalenin gerekçesi objektif olarak yazara bildirilir. Değerlendirme aşamasında ise alan ilişkin hakem seçimi, yazım kurallarına uygunluk ve kaynakça yazımının kontrolleri sağlanır. Bu değerlendirmeler bittikten sonra durum editöre iletilir ve süreç başlar. 
  • Makalelerin gönderilme tarihi ve yayıma kabul edilme tarihi editör tarafından makalenin başlığında yazılır. 
  • Editör, yazarların makaleye ilişkin sorularına cevap verme yükümlülüğü vardır. Makalenin akıbeti hakkındaki sorular editör tarafından cevaplanır. 


Editör-Editörler Kurulu İlişkileri

  • Editör, editör yardımcıları/alan editörlerine yoğunluktan dolayı ekleme ve görevini yerine getirmeyen editör yardımcıları/alan editörlerinin görevine son verme hakkına sahiptir. Yeni görev alan editör kurulu üyelerine yayım ve yazım kurallarını okumaları ifade edilmelidir. 
  • Editör, editör yardımcıları-alan editörlerine görev verirken alanda uzman ve katkı sağlayacak kişileri seçmelidir. 
  • Editör, görevlendirdiği editör kurulu üyelerinden derginin gelişimin desteklemek, doğru hakem atamalarında hassas davranmak, objektif ilkeleri asla aşmamak, yazım kurallarında belirlenen mutlak kararları uygulamak gibi ciddi görevleri yürütmelerini beklemek ve kontrol etmek sorumluluğundadır. 


Derginin Etik Sorumlulukları

    Caucasian Journal of Science dergisinin etik sorumlulukları şu şekilde belirlenmiştir: 

  1. Yayıncı, Caucasian Journal of Science dergisinde makale yayımlama sürecinde kararı ve hakemlik sürecini editörün sorumluluğunda kabul eder.
  2. Yayıncı, dergide yayımlanan makalelere www.cjoscience.com adresinden ulaşılabilmesini sağlamak, açık erişimi aktive etmek ve teknik sorunları asgari olarak sergilemek için gerekli önlemi almakla yükümlüdür.
  3. Dergi, hem www.cjoscience.com adresinden hem de Dergipark sistemi üzerinden https://dergipark.org.tr/tr/pub/cjo yayımlama yapmaktadır. Her iki adreste senkron yüklemeye tabi olup, olası aksiliklerde ikinci bir tercih sunulmaktadır. 


İntihal ve Etik Dışı Davranışlar

Caucasian Journal of Science dergisine gönderilen makaleler iThendicate programı ile taranmakta ve tezlerde de genel olarak kabul edilen % 20’lik oran üst sınır olarak kabul edilmektedir. Derginin bu oranı daha aşağı değerlere çekmesi, editör ve editör kurulunun kararı ile mümkün olabilecektir. Benzeşim oranı % 20’den fazla olan makaleler yazara geri gönderilir ve düzeltme istenir. Bir hafta içerisinde düzeltilmeyen makaleler tekrar değerlendirmeye alınmaz. 
Makalelerde gerek editör ve editör kurulu tarafından, gerekse şikayet nedeni ile intihal tespit edilirse makale yayımlanmadan geri gönderilir. 
Dergide etik dışı davranışlar şu şekilde belirlenmiştir:
  1. Çalışmaya katkıda bulunanların yazılmaması, çalışmaya katkıda bulunmayanların yazılması şeklindeki haksız yazarlık,
  2. Makale tezlerden türetilmiş, ya da proje kapsamında yapılmış ise bunun belirtilmemesi,
  3. Bir çalışmayı sayısal çokluk amacı ile birden çok çalışmaya dönüştürmek için yapılan dilimleme,
  4. Gönderilen çalışmalara ilişkin çıkar çatışmalarının bildirilmemesi,
  5. Çifte körleme sürecinin deşifre edilmesi,
  6. Yayımlanan çalışmayı farklı dillerde farklı dergilerde yayınlamak.

Caucasian Journal of Science dergisine gönderilen makaleler için herhangi bir işlem ve yayın ücreti talep etmemektedir.

dizin1.png dizin2.png dizin3.png  dizin5.png dizin6.png dizin7.png