Araştırmanın amacı, Gaziantep il merkezinde faaliyet gösteren kamu ve özel sektör okul yöneticilerinin uyguladıkları kendi kendine liderlik stratejileri arasında farklılıklar olup olmadığını ortaya koymaktır. Karma analiz yöntemi ile yapılan bu araştırmada, nicel veriler 155’i kamu, 49’u özel okul olmak üzere toplam 204 okul yöneticisinden anket yöntemiyle, nitel veriler ise, 5’i kamu 3’ü özel olmak üzere toplam 8 okul yöneticisinden görüşme yöntemiyle toplanmıştır. Yapılan t-testleri sonucunda, “genel kendi kendine liderlik stratejisi” ve “kendine hatırlatıcılar belirleme” alt boyutu açısından her iki grup arasında anlamlı fark tespit edilmesine rağmen; “başarılı performans hayal etme”, “kendi kendine konuşma”, “kendini ödüllendirme”, “düşünce/fikir değerlendirme” ve “kendini cezalandırma” alt boyutları açısından anlamlı bir farklılık belirlenememiştir.
Konular | Ekonomi |
---|---|
Bölüm | Karatekin İİBF |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 7 Sayı: 1 |