BibTex RIS Kaynak Göster

Consumers’ Attitude Towards Advertising Audit As Marketing Communication Tool: Advertising Ethics

Yıl 2013, Cilt: 3 Sayı: 1 - Sayı: 1 Cilt: 3 Ay:04 Yıl:2013, 143 - 157, 01.04.2013

Öz

One of the methods used by companies, which want to forest all the arrivals, is use effective
advertisements aiming to bring out the properties of the product. Advertisement on consumers’
behaviors is one of the effective methods in creating demand for the product. It is a tool used in
order to be distinguished in all respects of competition becoming widespread day by day. This
study discusses advertisement ethics especially the ads on TV. Advertisement, by its nature, may
have a have a misleading hidden character and cause unfair competition. The approach developed
by consumers against such kinds of advertisements has been studied via data obtained by survey
method. Consumers’ opinions on advertisement ethics were taken via Likert scale. The methods
used for evaluating these surveys are Kolmogorov Smirnov test and One-Sample t-test.

Pazarlama İletişim Aracı Olarak Tüketicilerin Reklam Denetimine Karşı Tutumları: Reklam Etiği

Yıl 2013, Cilt: 3 Sayı: 1 - Sayı: 1 Cilt: 3 Ay:04 Yıl:2013, 143 - 157, 01.04.2013

Öz

Firmaların rakiplerinin önüne geçmek için kullandığı yöntemlerden birisi, ürün özelliklerini öne çıkarmayı hedefleyen etkili reklama başvurmaktır. Tüketici tutumları üzerinde reklam, ürüne karşı talep oluşturmada etkili yollardan biridir. Giderek gelişen ve yaygınlaşan firmalar arası rekabette reklam, her anlamda öne çıkmak için kullanılan bir araçtır. Bu çalışmada, tüketiciler üzerinde başta televizyon reklamları olmak üzere reklam etiği konusu ele alınmıştır. Yapısı gereği reklam; yanıltıcı, aldatıcı, gizli veya örtülü nitelik taşıyabilen, haksız rekabete yol açabilen bir araç olabilir. Tüketicilerin bu tip konularda reklama karşı nasıl bir tutum ve davranış içerisinde oldukları anket tekniği ile elde edilen verilerle irdelenmiştir. Beşli likert ölçekli sorulara alınan cevaplar ile reklam etiği konusunda tüketicilerin düşünceleri alınmıştır. Likert ölçekli sorulardan bulgulara ulaşmak için Kolmogorov Smirnov testi ve One-Sample t-testi kullanılmıştır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA87JZ69PA
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Selma Karabaş Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 3 Sayı: 1 - Sayı: 1 Cilt: 3 Ay:04 Yıl:2013

Kaynak Göster

APA Karabaş, S. (2013). Pazarlama İletişim Aracı Olarak Tüketicilerin Reklam Denetimine Karşı Tutumları: Reklam Etiği. Çankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 3(1), 143-157.
AMA Karabaş S. Pazarlama İletişim Aracı Olarak Tüketicilerin Reklam Denetimine Karşı Tutumları: Reklam Etiği. Çankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. Nisan 2013;3(1):143-157.
Chicago Karabaş, Selma. “Pazarlama İletişim Aracı Olarak Tüketicilerin Reklam Denetimine Karşı Tutumları: Reklam Etiği”. Çankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 3, sy. 1 (Nisan 2013): 143-57.
EndNote Karabaş S (01 Nisan 2013) Pazarlama İletişim Aracı Olarak Tüketicilerin Reklam Denetimine Karşı Tutumları: Reklam Etiği. Çankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 3 1 143–157.
IEEE S. Karabaş, “Pazarlama İletişim Aracı Olarak Tüketicilerin Reklam Denetimine Karşı Tutumları: Reklam Etiği”, Çankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 3, sy. 1, ss. 143–157, 2013.
ISNAD Karabaş, Selma. “Pazarlama İletişim Aracı Olarak Tüketicilerin Reklam Denetimine Karşı Tutumları: Reklam Etiği”. Çankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 3/1 (Nisan 2013), 143-157.
JAMA Karabaş S. Pazarlama İletişim Aracı Olarak Tüketicilerin Reklam Denetimine Karşı Tutumları: Reklam Etiği. Çankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2013;3:143–157.
MLA Karabaş, Selma. “Pazarlama İletişim Aracı Olarak Tüketicilerin Reklam Denetimine Karşı Tutumları: Reklam Etiği”. Çankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 3, sy. 1, 2013, ss. 143-57.
Vancouver Karabaş S. Pazarlama İletişim Aracı Olarak Tüketicilerin Reklam Denetimine Karşı Tutumları: Reklam Etiği. Çankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2013;3(1):143-57.