BibTex RIS Kaynak Göster

The Mediating Role of Family on the Effects of Brand Preferences of Consumer-Based Brand Equity

Yıl 2015, Cilt: 5 Sayı: 1, 29 - 46, 01.04.2015

Öz

The primary objective of this study is to investigate the effects of the sub-dimension of consumerbased
brand equity which are called brand awareness, perceived quality, brand associations and
brand loyalty on brand preference and the second goal is to find out the mediating role of family
on these relations. For this purpose, a study was conducted with the participation of 295 people in
Ankara. According to the research result, perceived quality and brand loyalty positively effects on
brand preferences but there is no significant effect of brand awareness and brand association on
these preferences. And also it is observed that family does not have any mediating role on these
relations.

Tüketici Temelli Marka Değerinin Marka Tercihlerine Etkisinde Ailenin Aracılık Rolü

Yıl 2015, Cilt: 5 Sayı: 1, 29 - 46, 01.04.2015

Öz

Bu çalışmanın birinci amacı; tüketici temelli marka değerinin alt boyutları olan; marka farkındalığı, algılanan kalite, marka çağrışımları ve marka sadakatinin marka tercihleri üzerine etkisini incelemek, ikinci amacı ise ailenin bu ilişkilerdeki aracılık rolünü araştırmaktır. Bu amaçla Ankara ilinde 295 kişinin katılımıyla bir çalışma yapılmıştır. Araştırma sonucunda; algılanan kalite ve marka sadakatinin marka tercihlerini pozitif yönde etkilerken, marka farkındalığı ve marka çağrışımlarının, marka tercihleri üzerinde bir etkisinin olmadığı aynı zamanda bu ilişkide ailenin de aracılık rolüne sahip olmadığı belirlenmiştir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA26AT77TC
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Erkan Yıldız Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 5 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Yıldız, E. (2015). Tüketici Temelli Marka Değerinin Marka Tercihlerine Etkisinde Ailenin Aracılık Rolü. Çankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 5(1), 29-46.
AMA Yıldız E. Tüketici Temelli Marka Değerinin Marka Tercihlerine Etkisinde Ailenin Aracılık Rolü. Çankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. Nisan 2015;5(1):29-46.
Chicago Yıldız, Erkan. “Tüketici Temelli Marka Değerinin Marka Tercihlerine Etkisinde Ailenin Aracılık Rolü”. Çankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 5, sy. 1 (Nisan 2015): 29-46.
EndNote Yıldız E (01 Nisan 2015) Tüketici Temelli Marka Değerinin Marka Tercihlerine Etkisinde Ailenin Aracılık Rolü. Çankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 5 1 29–46.
IEEE E. Yıldız, “Tüketici Temelli Marka Değerinin Marka Tercihlerine Etkisinde Ailenin Aracılık Rolü”, Çankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 5, sy. 1, ss. 29–46, 2015.
ISNAD Yıldız, Erkan. “Tüketici Temelli Marka Değerinin Marka Tercihlerine Etkisinde Ailenin Aracılık Rolü”. Çankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 5/1 (Nisan 2015), 29-46.
JAMA Yıldız E. Tüketici Temelli Marka Değerinin Marka Tercihlerine Etkisinde Ailenin Aracılık Rolü. Çankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2015;5:29–46.
MLA Yıldız, Erkan. “Tüketici Temelli Marka Değerinin Marka Tercihlerine Etkisinde Ailenin Aracılık Rolü”. Çankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 5, sy. 1, 2015, ss. 29-46.
Vancouver Yıldız E. Tüketici Temelli Marka Değerinin Marka Tercihlerine Etkisinde Ailenin Aracılık Rolü. Çankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2015;5(1):29-46.