This study aims to determine an effective method of measuring the efficiency of promotional
strategies for tourist destinations. Complicating factors that influence promotional efficiency (PE),
such as promotional activities (PA), destination attribute (DA), and destination image (DI), make it
difficult to evaluate the effectiveness of PE. This study develops a rule-based decision support
mechanism using fuzzy set theory and the Analytic Hierarchy Process (AHP) to evaluate the
effectiveness of promotional strategies. Additionally, a statistical analysis is conducted using SPSS
(Statistics Package for Social Science) to confirm the results of the fuzzy AHP analysis. This study
finds that government policy is the most important factor for PE and that service staff (internal
beauty) is more important than tourism infrastructure (external beauty) in terms of customer
satisfaction and long-term strategy in PE. With respect to DI, experts are concerned first with
tourist perceived value, second with tourist satisfaction and finally with tourist loyalty
Bu çalışma, turizm sektöründe reklam stratejilerinin verimliliği analiz etmeyi amaçlamaktadır. Reklamcılık faaliyetleri, turistik yerlerin özellikleri ile bu yerlerin imajı, reklam verimliliğini etkileyen dinamikler olarak karşımıza çıkmaktadır. Çalışmada yöntem olarak reklam stratejilerinin verimliliğini hesaplamada bulanık küme teorisi ve analitik hiyerarşi süreci kullanılmıştır. Buna ek olarak ortaya çıkan sonuçları teyit etmek amacıyla da SPSS yardımıyla istatistiksel analizler yapılmıştır. Çalışmadan elde edilen bulgular, reklam stratejilerinin verimliliğine ilişkin devletin yürütmüş olduğu çalışmaların birinci dereceden önemli olduğunu ortaya koymuştur. Bunun yanında çalışmanın bulgularına göre müşteri memnuniyeti ve uzun dönemli stratejiler açısından turistik yerlerde sağlanan hizmetlerin o bölgenin altyapı ve fiziki şartlarından çok daha önemli olduğunu ortaya çıkarmıştır. Son olarak ise turizm bölgesinin imajıyla ilgili olarak öncelikle turistlere verilen değer, akabinde de müşteri memnuniyeti ve turistlerin bölgeye olan sadakati, uzmanlar tarafından ön plana çıkarılmaktadır.
Reklam Verimliliği Bulanık Küme Teorisi Vietnam Turizm Sektörü Bölge Özellikleri Yer İmajı.
Diğer ID | JA94CJ53EY |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 5 Sayı: 1 |