BibTex RIS Kaynak Göster

The Impact of Market Orientation as a Capacity Building Strategy on Firms Performance: A Study of Selected Fast Food Restaurants in Lagos State Metropolis

Yıl 2016, Cilt: 6 Sayı: 1, 45 - 60, 01.04.2016

Öz

This paper examines market orientation practices of foreign fast food restaurants vis-à-vis
Nigerian restaurants in Lagos State and the impact on their performance. The study employed
survey research design using quantitative approach. The collected data were analyzed using mean,
paired sample test and regression analysis. It was found that fast food restaurants in Nigeria
practice all dimensions of market orientation and when foreign restaurants were compared with
those of Nigerians, it was discovered that foreign restaurants practice more of inter-departmental
dynamics while local restaurants are better off in organizational system, environmental factors and
management factors. It was also found that only environmental factors in market orientation and
inter-departmental dynamics have significant impact on their performance. On the basis of the
findings of the study, the researchers conclude that market orientation is important to enhance
business performance. On this note, fast food restaurants operators must adopt market orientation
strategies to enhance their growth and competitiveness.

Pazara Yönelik Kapasite Arttırıcı Stratejilerin Firmaların Performanslarına Etkisi: Lagos State Metropolis’te Seçilmiş Fast Food Restoranlarına İlişkin Bir Çalışma

Yıl 2016, Cilt: 6 Sayı: 1, 45 - 60, 01.04.2016

Öz

Bu çalışma, Lagos’da karşı karşıya faaliyet gösteren yabancı fast food restoranları ile Nijerya restoranlarının pazara yönelik stratejilerini analiz etmeyi amaçlamaktadır. Çalışmada yararlanılan anketlerde niceliksel yöntem kullanılmıştır. Elde edilen verilere eşleştirilmiş t-testi ve regresyon analizi uygulanmıştır. Çalışmadan elde edilen sonuçlara göre çevresel ve yönetimsel faktörler göz önüne alındığında Nijerya’da faaliyet gösteren yabancı fast food restoranları Nijerya restoranlarına oranla birimler arası çok daha organize olmuş bir yapıdadır. Çalışmadan elde edilen bir diğer sonuca göre pazara yönelik stratejiler ve birimler arası dinamikler bağlamında sadece çevresel faktörler belirleyici durumdadır. Çalışmadan elde edilen temel bulgulardan bir tanesi de pazara yönelik geliştirilen stratejiler iş performansını arttırmaktadır. Bu durumda fast food restoranları büyüme ve rekabet oranlarını arttırabilmek için pazara yönelik stratejiler geliştirmelidirler.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA35NZ96GD
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

J. N. Mojekwu Bu kişi benim

A. Rahim Ganıyu Bu kişi benim

O. Salome Ighomereho Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 6 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Mojekwu, J. N., Ganıyu, A. R., & Ighomereho, O. S. (2016). Pazara Yönelik Kapasite Arttırıcı Stratejilerin Firmaların Performanslarına Etkisi: Lagos State Metropolis’te Seçilmiş Fast Food Restoranlarına İlişkin Bir Çalışma. Çankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 6(1), 45-60.
AMA Mojekwu JN, Ganıyu AR, Ighomereho OS. Pazara Yönelik Kapasite Arttırıcı Stratejilerin Firmaların Performanslarına Etkisi: Lagos State Metropolis’te Seçilmiş Fast Food Restoranlarına İlişkin Bir Çalışma. Çankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. Nisan 2016;6(1):45-60.
Chicago Mojekwu, J. N., A. Rahim Ganıyu, ve O. Salome Ighomereho. “Pazara Yönelik Kapasite Arttırıcı Stratejilerin Firmaların Performanslarına Etkisi: Lagos State Metropolis’te Seçilmiş Fast Food Restoranlarına İlişkin Bir Çalışma”. Çankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 6, sy. 1 (Nisan 2016): 45-60.
EndNote Mojekwu JN, Ganıyu AR, Ighomereho OS (01 Nisan 2016) Pazara Yönelik Kapasite Arttırıcı Stratejilerin Firmaların Performanslarına Etkisi: Lagos State Metropolis’te Seçilmiş Fast Food Restoranlarına İlişkin Bir Çalışma. Çankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 6 1 45–60.
IEEE J. N. Mojekwu, A. R. Ganıyu, ve O. S. Ighomereho, “Pazara Yönelik Kapasite Arttırıcı Stratejilerin Firmaların Performanslarına Etkisi: Lagos State Metropolis’te Seçilmiş Fast Food Restoranlarına İlişkin Bir Çalışma”, Çankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 6, sy. 1, ss. 45–60, 2016.
ISNAD Mojekwu, J. N. vd. “Pazara Yönelik Kapasite Arttırıcı Stratejilerin Firmaların Performanslarına Etkisi: Lagos State Metropolis’te Seçilmiş Fast Food Restoranlarına İlişkin Bir Çalışma”. Çankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 6/1 (Nisan 2016), 45-60.
JAMA Mojekwu JN, Ganıyu AR, Ighomereho OS. Pazara Yönelik Kapasite Arttırıcı Stratejilerin Firmaların Performanslarına Etkisi: Lagos State Metropolis’te Seçilmiş Fast Food Restoranlarına İlişkin Bir Çalışma. Çankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2016;6:45–60.
MLA Mojekwu, J. N. vd. “Pazara Yönelik Kapasite Arttırıcı Stratejilerin Firmaların Performanslarına Etkisi: Lagos State Metropolis’te Seçilmiş Fast Food Restoranlarına İlişkin Bir Çalışma”. Çankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 6, sy. 1, 2016, ss. 45-60.
Vancouver Mojekwu JN, Ganıyu AR, Ighomereho OS. Pazara Yönelik Kapasite Arttırıcı Stratejilerin Firmaların Performanslarına Etkisi: Lagos State Metropolis’te Seçilmiş Fast Food Restoranlarına İlişkin Bir Çalışma. Çankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2016;6(1):45-60.