This study aims to show the relationship between perceived performance (self- assessment) and
360 degree performance and whether performance grades differ according to demographic
characteristics of employees. The research was conducted in a telecommunication company of
Turkey. 400 people were randomly selected form a universe of 5600 people and 366 participants
replied the survey. In this research results of 360 degree performance appraisal realized by the
company and self-evaluation of the employees collected by questionnaires were used. In data
analysis, non-parametric statistical methods were used. The results show that there is a significant
but weak correlation between perceived performance and 360-degree performance points.
Performance points are also indifferent from demographic variables used in the research.
Bu araştırma, çalışanların algıladıkları performansları (öz değerlendirme) ile 360 derece performans değerleme arasındaki ilişkiyi ve performans puanlarının çalışanların demografik özelliklerine göre farklılık gösterip göstermediğini belirlemeyi amaçlamaktadır. Araştırma Türkiye’de bir telekomünikasyon şirketinde gerçekleştirilmiştir. 5600 kişilik evrenden rastgele 400 kişi belirlenmiş ve yapılan ankete 366 kişiden geri dönüş sağlanmıştır. Araştırmada kurum tarafından yapılan 360 derece performans değerleme sonuçları ve anketler aracılığı ile elde edilen çalışanların öz değerlendirme puanları kullanılmıştır. Verilerin analizinde parametrik olmayan testlerden yararlanılmıştır. Araştırmanın sonuçları algılanan performans ve 360 derece performans puanları arasında anlamlı fakat zayıf bir ilişkinin olduğunu göstermektedir. Ayrıca performans puanları araştırmada kullanılan demografik değişkenlerden bağımsızdır.
Performans Değerlendirme Algılanan Performans 360 Derece Performans Değerlendirme
Diğer ID | JA27MU77PS |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 6 Sayı: 1 |