This article analyses the effect of social capital on entrepreneurship in Europe, distinguishing
between formal and informal social capital. The analysis is based on an integrated dataset on 27
European countries from the European and World Values Surveys. Social capital has a significant
impact on entrepreneurship that differs according to its formal and informal components. Men use
the opportunities opened up to individuals in Europe by formal social capital through involvement
in organisations to access wage employment. Women tend instead to take advantage of formal
social capital to turn to entrepreneurship. Informal social capital, through strong interpersonal
relationships, facilitates entrepreneurial activity
Entrepreneurship Female Employment Self-Employment Social Capital Europe
Bu makalede, Avrupa’da girişimcilik üstüne resmi ve gayri resmi olarak ikiye ayrılan sosyal sermayenin etkisi incelenmektedir. Analiz, Avrupa ve Dünya Değerler Anketi kullanarak oluşturulmuş 27 Avrupa ülkesinin bütünleştirilmiş veri setine dayanmaktadır. Sosyal sermayenin resmi ve gayriresmi bileşenlerine göre farklılaşan önemli bir etkisi vardır. Erkekler, ücretli istihdama geçişte organizasyonlara dahil olarak resmi sosyal sermayeleri ile Avrupa’da bireylere açılan fırsatları değerlendirmektedirler. Kadınlar ise girişimci olabilmek için resmi sosyal sermayelerinin avantajını kullanmayı tercih etmektedirler. Güçlü bireyler arası ilişkiye dayanan gayriresmi sosyal sermaye girişimcilik faaliyetlerini kolaylaştırmaktadır.
Girişimcilik Kadın İstihdamı Serbest Meslek Sosyal Sermaye Avrupa.
Diğer ID | JA42ZU57SG |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 6 Sayı: 1 |