Günümüz
ekonomisinin şiddetli değişim ortamında gelecekte var olabilmenin tek yolu
stratejik düşüncedir. İşletmelerin karlı büyümelerini devam ettirebilmeleri
faaliyette bulundukları ekosistemi iyi tanımalarına bağlıdır. Firmalar, geleneksel
endüstri analizlerinden ziyade içinde bulundukları ekosistemleri analiz ederek yeni
ve komşu alanlarda yatırım fırsatları bulmaktadır. Bu anlamda, yeni alanlara
sıçramak isteyen işletmeler için stratejinin dinamikleriyle ortaya konulması ve
açıklanması önemlidir. Bu çalışmada, strateji kavramı tarihsel olarak
açıklanmış, yönetim guruları tarafından ortaya atılan tezler tartışılmıştır.
Komşu alan stratejisi ayrıntılı şekilde ele alınarak, stratejinin dinamikleri
işletmelerde olduğu gibi kümelenme girişimleri için de açıklanmıştır.
Çalışmanın en önemli sonucu, işletme stratejisinin dinamiklerinin işletmenin
içinde bulunduğu ekosistem, diğer bir ifadeyle kümeyle ilgili olduğudur. Bu
kapsamda, politika yapıcıların dinamikleri iyi analiz ederek destek
mekanizmasını tasarlaması gerekmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Ekonomi, İşletme |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 9 Sayı: 1 |