Bu
çalışmada Türkiye’de kuru fasulyenin üretici–tüketici fiyatları ve pazarlama
yapısı incelenmiştir. 2003-2017 yılları arasında üretim–tüketim, dış ticaret,
fiyat dalgalanmaları ve pazarlaması üzerinde durulmuştur. Türkiye’de ekim alanları
ve üretim miktarında düşüş, verimde ise artış olduğu tespit edilmiştir. Bu
çalışmada kuru fasulyenin cari ve reel fiyatlara göre pazarlama marjları hesap
edilmiş. Yine cari fiyatlara göre üretici ve tüketici zincirleme indeksleri
hesaplanarak yıllık enflasyon oranları ile karşılaştırılmıştır. Kuru fasulye
üretim fonksiyonu ile ilgili model tahmin edilmiş, kuru fasulye üretimi üzerine
tarım işçi reel fiyatı, mazot reel fiyatı ve trendin (zamanın) etkili olduğu
bulunmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Ziraat Mühendisliği |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 7 Sayı: 2 |