Oğuzlar 77 cevizi üreticilerinin yetiştiricilik ve pazarlama sorunları bu araştırmada incelenmek istenmiştir. Bu amaç doğrultusunda 100 ceviz üreticisi ile görüşülmüştür. Üreticilerin ortalama yaşının 58.1 ve %64.00’nün ilkokul mezunu olduğu söylenebilir. Üreticilerin 18.28 yıllık ceviz yetiştiriciliği deneyimi söz konusudur. %96.00’sı tescilli ürün üretmektedir. Üreticilerin %76.00’sı sadece ceviz yetiştiriciliğinden gelir elde etmektedir. Üreticilerin ortalama 10.47 da alanda üretim yapmakta ve ağaç başına ortalama 15.07 kg ceviz elde etmektedir. Üreticilerin %79.00’u yetiştiricilik problemi yaşamaktadır. Yetiştiricilikteki en büyük problem ise doğal ve iklimsel afetlerdir. Yetiştiricilerin yetiştiricilik problemini işletmecinin yaşı, yetiştiricilik tecrübesi ve ceviz ekim alanı istatistiki olarak etkilediği logit analizi sonucu söylenebilir. Üretilen cevizlerin %82.00’si toptan tüccarlara pazarlanmaktadır. Üreticilerin %97.00’sinin pazarlama sorunu yaşamadığı belirlenmiştir. Araştırma sonuçları doğrultusunda küçük aile işletmeleri olan ceviz yetiştiriciliğinde problem olduğu gözlenmiştir. İklim değişikliği gibi doğal afetlerden etkilenen yetiştiricilere sigorta yaptırması ve sigortalatma hakkında eğitim verilmesi önerilebilir. Aile işletmesi olan üreticilerin kadın girişimciliğine yönelik eğitim verilebilir. Cevizin değerlendirilmesi için cevizi sadece ham ürün değil katma değer katacak ceviz reçeli, köme/cevizli sucuk gibi ürünlere dönüştürülerek de kadın işletmeleri kurulması önerilebilir.
The cultivation and marketing problems of Oğuzlar 77 walnut producers were investigated in this study. For this purpose, 100 walnut producers were interviewed. It can be said that the average age of the producers is 58.1 and 64.00% are primary school graduates. The producers have 18.28 years of walnut cultivation experience. 96.00% of them produce registered products. 76.00% of the producers earn income only from walnut cultivation. Producers produce on an average of 10.47 decares and obtain an average of 15.07 kg of walnuts per tree. 79.00% of producers have aquaculture problems. The biggest problem in aquaculture is natural and climatic disasters. It can be said as a result of logit analysis that the age of the operator, the farming experience and the walnut cultivation area affect the breeding problem of the growers statistically. 82.00% of the walnuts produced are marketed to wholesale traders. It was determined that 97.00% of the producers did not experience any marketing problems. In line with the results of the research, it has been observed that there is a problem in walnut cultivation, which is a small family business. It can be suggested that breeders affected by natural disasters such as climate change take out insurance and provide training on insurance. Training for women entrepreneurship can be given to family-run producers. For the evaluation of walnuts, it may be suggested to establish women's businesses by transforming walnuts into products such as walnut jam, kome/walnut sausage that will add value, not just raw products.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Ziraat Mühendisliği |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 21 Aralık 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 9 Sayı: 2 |