Sanayileşmenin ve 1870’li yıllardan bu yana fosil yakıtların kullanımındaki artışın bir sonucu olarak bugün insanlık, küresel iklim değişikliği sorunuyla karşı karşıya bulunmaktadır. Küresel iklim değişikliği dünyayı tehdit eden çevre sorunlarının başında gelmekte olup sosyal, ekonomik ve ekolojik açıdan ele alınması gereken bir konudur. Sosyal boyutuyla ele alındığında, insanlardan çevre üzerine zararlı etkilerin azaltılması için davranışların değiştirilmesi konusunda farkındalık istenen yeni eğilimler söz konusudur. Bu bağlamda gençler, çevreye karşı geçmişteki ve halihazırdaki ihmallerin yükünü taşıdıkları için sürecin kritik paydaşları olmaktadırlar. Aynı zamanda davranış değişikliği ve aksiyon almada güçlü bir motoru temsil ederler. Bu nedenle gençler arasında çevre yanlısı davranışları inşa etmek sürdürülebilir bir gelecek yaratmak için kilit nokta olmaktadır. Niyet ve tutumların davranışa dönüştürülmesi noktasında farkındalık düzeyinin tespiti ilk adım olmaktadır. Bu amaçla söz konusu araştırma, Tarım Ekonomisi Bölümü öğrencilerinin yenilenebilir enerji kaynakları hakkında farkındalık düzeylerini belirlemek amacı taşımaktadır. Çalışmanın ana materyalini, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Ziraat Fakültesi, Tarım Ekonomisi Bölümü öğrencilerinden elde edilen birincil nitelikli veriler oluşturmaktadır. Bu kapsamda Basit Tesadüfi Örnekleme Yöntemi’ne 150 öğrenci ile anket yapılmıştır. Verilerin analizinde tanımlayıcı istatistiklerden yararlanılmış olup öğrencilerin yenilenebilir enerji kaynakları hakkında farkındalıklarını belirlemek amacıyla 5’li likert tipi ölçek kullanılmıştır. Sonuçlar, öğrencilerin yenilenebilir enerji kaynaklarına aşina olduklarını ancak biyoyakıtları yenilenebilir enerji kaynağı olarak tanımlama oranının daha düşük olduğunu göstermektedir. Ayrıca öğrenciler, yenilenebilir enerji kaynaklarının olası faydaları konusunda da tam bir fikre sahip değillerdir. Tarım Ekonomisi Bölümü ders planının; çevre eğitimi, yenilenebilir enerji teknolojileri ve yenilenebilir enerji kaynaklarına yönelik destekleyici tutumlar çerçevesinde şekillendirilmesinin öğrencilerin yenilenebilir enerji kaynakları hakkında daha derin bir anlayış kazanmalarını sağlayacağı düşünülmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Agricultural Engineering |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 21, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 9 Issue: 2 |