Günümüzde örgütler yoğun bir rekabet ortamında
faaliyet göstermektedirler. Rekabet yaratıcılığı, sorunlara yeni çözümler
getirmeyi, uzun dönemli ve geniş bir bakış açısına sahip olmayı
gerektirmektedir. Bu özellikler yalnızca yöneticiler için değil tüm çalışanlar
için örgütün başarısının anahtarı olarak görülmektedir. O nedenle stratejik
düşünme tek bir zihinde meydana gelmez, aynı zamanda bireylerarası etkileşimin
de bir ürünüdür. Öte yandan, bireylerarası etkileşim her bir bireyin
kişiliğinin ve özbenlik kurgusunun da etkisiyle şekillenmektedir. Bu çalışmanın
amacı narsistik kişilik özelliğinin özbenlik kurgusu ve stratejik düşünme
becerisi ile ilişkisi araştırmaktır. Literatürde narsistik kişiliğin negatif
yönlerine odaklanan araştırmalar olmakla birlikte, örgütün başarısına katkı
sağlayabilecek becerilerle ilişkisini açığa çıkaran araştırmalar yok denecek
kadar azdır. Araştırmanın örneklemini Afyonkarahisar’daki termal turizm
işletmelerinin çalışanları oluşturmaktadır. Veri toplama aracı narsistik
kişilik envanteri, özbenlik kurgusu ölçeği ve stratejik düşünme becerisi
ölçeğinden oluşan anket formudur. Bulgulara göre değişkenler arasında beklenen
yönde ilişkiler olduğunu, ancak ilişkilerin anlamlı olmadığını göstermiştir.
Araştırma örneklemi genişletildiğinde bulguların literatüre katkı sağlayacağı
varsayılmaktadır.
Narsisizm narsistik kişilik özbenlik kurgusu stratejik düşünme
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Kasım 2018 |
Gönderilme Tarihi | 9 Temmuz 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 16 Sayı: 32 |