BibTex RIS Kaynak Göster

The Auditors’ Role in Preventing the Insolvency Risk – Practical Aspects Feasible to Insurance Companies on European Level-

Yıl 2010, Cilt: 8 Sayı: 1, 79 - 94, 01.03.2010

Öz

-

Kaynakça

  • ATAY, Lütfi, “Turistik Destinasyon Pazarlaması ve Bir Alan Uygulaması”, İzmir: D.E.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayınlanmamış Doktora Tezi, 2003.
  • BUHALIS, Dimitrios, “Marketing The Competitive Destination of The Future”, Tourism Management, 21, 2000, s.97-116.
  • CAN, Emel, “Sürdürülebilir Turizm ve Bozcaada”, Çanakkale İli Değerleri Sempozyumları Kitabı içinde Bozcaada Değerleri Sempozyumu, 2008, Çanakkale
  • CHEN, Ching-Fu ve TSAI, DungChun, “How Destination Image and Evaluate Factors Affect Behavioral Intentions?”, Tourism Management, 28(4), 2007, s. 1115-1122.
  • ÇAKICI, Celil, ve AKSU, Murat, “Bozcaada Halkının Turizm ve Çevre Bilinci Üzerine Bir Araştırma”, Çanakkale İli Değerleri Sempozyumları Kitabı içinde Bozcaada Değerleri Sempozyumu, 2008, Çanakkale.
  • ÇENET, İbrahim, “Bozcaada’ya Bakış ve 2010 Ada Vizyonu”, Çanakkale İli Değerleri Sempozyumları Kitabı içinde Bozcaada Değerleri Sempozyumu, 2008, Çanakkale.
  • DİNÇER, Füsun İstanbullu, “Güney Doğu Anadolu Projesinde Turizmin Çeşitlendirmesi”, Anatolia: Turizm Araştırması Dergisi, 10-Eylül- Aralık, 1999, s. 18-30.
  • HAMLACIBAŞI, F.,Ümit, ve ÖZKÖK, Ferah, “Bozcaada’da Turist Harcamalarının Gelir Etkisinin Ölçülmesine Yönelik Bir Çalışma”, Uluslararası Çanakkale Kongresi, 2006, İstanbul.
  • HAMLACIBAŞI, Fatma Ümit, “Yiyecek Turizmin ve Yiyecek Turizmini Açısından Bozcaada’nın Kaynakları”, Çanakkale: ÇOMU. Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, 2008
  • HUDSON, Brain. J., “Waterfalls: Resources for Tourism”, Annals of Tourism Research, 25(3), 1998, s. 958-973.
  • KAPTAN AYHAN, Çiğdem, “Bozcaada’da Turizm Hareketlerinin Gelişimine Yerel Halkın Yaklaşımı Üzerine Bir Araştırma”, Çanakkale İli Değerleri Sempozyumları Kitabı içinde Bozcaada Değerleri Sempozyumu, 2008, Çanakkale
  • KOTLER, Philip, BOWEN, John ve MAKENS, James, Marketing Hospitality and Tourism, Prentice Hall, NJ.,1999.
  • KOZAK, Nazmi, KOZAK, Meryem A. ve KOZAK, Metin, Genel Turizm: ilkeler- kavramlar, 6. basım Ankara: Detay Yayıncılık, 2006.
  • KOZAK, Nazmi, Turizm Pazarlaması. 1. basım, Ankara: Detay Yayıncılık, 2006.
  • LEE, Kian Foh, “Sustainable Tourism Destinations: The Importance of Cleaner Production”, Journal of Cleaner Production, 9(4), 2001, s.313-323.
  • ORAL, Saime, Otel İşletmeciliği ve Konaklama İşletmelerinde Verimlilik Analizleri, İzmir: Kayrılmaz Matbaası, 1999.
  • ÖZKÖK, Ferah, ERDEM, Sabri Haluk ve HARMAN, Serhat, “Tourism Impacts and Resident Support For Tourism Development: A Research on Bozcaada, Turkey”, International Tourism Biennial, 2007, Çanakkale.
  • ÖZKÖK, Ferah, HARMAN, Serhat ve YAVAŞ, Özgün, “Bozcaada’ya Gelen Yerli Turistlerin Profilini Belirlemeye Dönük Bir Araştırma”, Çanakkale İli Değerleri Sempozyumları Kitabı içinde Bozcaada Değerleri Sempozyumu, 2008, Çanakkale.
  • PEKCAN, Cem, “Gökçeada ve Bozcaada’nın Turizm Potansiyeli’nin Tespiti ve Adalarda Turizmin Gelişme Olanakları”, ÇOMU: Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, 2001
  • TOSUN, Cevat ve JENKINS C.L, “Regional Planning Approaches to Tourism Development: In Case of Turkey”, Tourism Management, 17(7), 1996, s. 519-531
  • TOSUN, Cevat ve BİLİM, Yasin, “Şehirlerin Turistik Açıdan Pazarlanması: Hatay Örneği”, Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 15(2), 2004, s. 125-138.
  • TÜREMEZ, Yüksel ve BAMYACI, A. Onur, “Bozcaada’da Turistik Ürün Geliştire ve Çeşitlendirme Üzerine Bir Çalışma”, Çanakkale İli Değerleri Sempozyumları Kitabı içinde Bozcaada Değerleri Sempozyumu, 2008, Çanakkale.
  • ÜNÜSAN, Çağatay ve SEZGİN, Mete, Turizmde Strateji Eksenli Pazarlama

BAŞARISIZLIK RİSKİNİN DURDURULMASINDA DENETÇİNİN ROLÜ-AVRUPA DÜZEYİNDE SİGORTA ŞİRKETLERİ İÇİN FİZİBİL UYGULAMA BOYUTLARI

Yıl 2010, Cilt: 8 Sayı: 1, 79 - 94, 01.03.2010

Öz

Bozcaada, Türkiye’nin Kuzey Ege’de bulunan ikinci büyük adası olmasına rağmen, turizm açısından yeterince gelişememiştir. Bozcaada turizmi için doğru stratejilerin ortaya konulabilmesine hizmet etmek amacıyla, bu araştırmayla, Bozcaada turizminin sorunları ve Bozcaada turizmi için geçerli olabilecek fırsatlar, üstünlükler, zayıflıklar ve tehlikeler tespit edilmeye çalışılmıştır. Araştırma birbirini izleyen iki aşamada gerçekleştirilmiştir. İlk aşama, 2007 yılı Kasım-Aralık aylarında, ikinci aşama 2009 yılı Ocak-Şubat aylarında gerçekleştirilmiştir. Her iki aşamada Bozcaada turizmi hakkında fikir yürütebilecek katılımcılara kolayda örnekleme ile ulaşılmaya çalışılmıştır. İlk aşamada açık uçlu altı adet soru yöneltilmiştir. İkinci aşamada kullanılan anket, ilk aşama verilerinin yararlanılarak hazırlanmıştır. İkinci aşamada birinci aşamada ortaya çıkan boyutların önem düzeyleri belirlenmeye çalışılmıştır. İlk aşama verilerine göre, en çok dile getirilen sorun ulaşım olmakla birlikte, ikinci aşamada en önemli sorun fiyatlarla ilgilidir. İlk aşamada en çok dile getirilen güçlü yan denizinin temizliği görülürken, ikinci aşamaya göre Ada olmasının çekiciliği en önemli güçlü yan olarak algılanmaktadır. İlk aşamada en çok bahsedilen rakip yerler olarak Gökçeada ve Assos olurken, ikinci aşamada ilk iki rakip destinasyon Assos ve Ayvalık olarak kabul edilmiştir

Kaynakça

  • ATAY, Lütfi, “Turistik Destinasyon Pazarlaması ve Bir Alan Uygulaması”, İzmir: D.E.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayınlanmamış Doktora Tezi, 2003.
  • BUHALIS, Dimitrios, “Marketing The Competitive Destination of The Future”, Tourism Management, 21, 2000, s.97-116.
  • CAN, Emel, “Sürdürülebilir Turizm ve Bozcaada”, Çanakkale İli Değerleri Sempozyumları Kitabı içinde Bozcaada Değerleri Sempozyumu, 2008, Çanakkale
  • CHEN, Ching-Fu ve TSAI, DungChun, “How Destination Image and Evaluate Factors Affect Behavioral Intentions?”, Tourism Management, 28(4), 2007, s. 1115-1122.
  • ÇAKICI, Celil, ve AKSU, Murat, “Bozcaada Halkının Turizm ve Çevre Bilinci Üzerine Bir Araştırma”, Çanakkale İli Değerleri Sempozyumları Kitabı içinde Bozcaada Değerleri Sempozyumu, 2008, Çanakkale.
  • ÇENET, İbrahim, “Bozcaada’ya Bakış ve 2010 Ada Vizyonu”, Çanakkale İli Değerleri Sempozyumları Kitabı içinde Bozcaada Değerleri Sempozyumu, 2008, Çanakkale.
  • DİNÇER, Füsun İstanbullu, “Güney Doğu Anadolu Projesinde Turizmin Çeşitlendirmesi”, Anatolia: Turizm Araştırması Dergisi, 10-Eylül- Aralık, 1999, s. 18-30.
  • HAMLACIBAŞI, F.,Ümit, ve ÖZKÖK, Ferah, “Bozcaada’da Turist Harcamalarının Gelir Etkisinin Ölçülmesine Yönelik Bir Çalışma”, Uluslararası Çanakkale Kongresi, 2006, İstanbul.
  • HAMLACIBAŞI, Fatma Ümit, “Yiyecek Turizmin ve Yiyecek Turizmini Açısından Bozcaada’nın Kaynakları”, Çanakkale: ÇOMU. Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, 2008
  • HUDSON, Brain. J., “Waterfalls: Resources for Tourism”, Annals of Tourism Research, 25(3), 1998, s. 958-973.
  • KAPTAN AYHAN, Çiğdem, “Bozcaada’da Turizm Hareketlerinin Gelişimine Yerel Halkın Yaklaşımı Üzerine Bir Araştırma”, Çanakkale İli Değerleri Sempozyumları Kitabı içinde Bozcaada Değerleri Sempozyumu, 2008, Çanakkale
  • KOTLER, Philip, BOWEN, John ve MAKENS, James, Marketing Hospitality and Tourism, Prentice Hall, NJ.,1999.
  • KOZAK, Nazmi, KOZAK, Meryem A. ve KOZAK, Metin, Genel Turizm: ilkeler- kavramlar, 6. basım Ankara: Detay Yayıncılık, 2006.
  • KOZAK, Nazmi, Turizm Pazarlaması. 1. basım, Ankara: Detay Yayıncılık, 2006.
  • LEE, Kian Foh, “Sustainable Tourism Destinations: The Importance of Cleaner Production”, Journal of Cleaner Production, 9(4), 2001, s.313-323.
  • ORAL, Saime, Otel İşletmeciliği ve Konaklama İşletmelerinde Verimlilik Analizleri, İzmir: Kayrılmaz Matbaası, 1999.
  • ÖZKÖK, Ferah, ERDEM, Sabri Haluk ve HARMAN, Serhat, “Tourism Impacts and Resident Support For Tourism Development: A Research on Bozcaada, Turkey”, International Tourism Biennial, 2007, Çanakkale.
  • ÖZKÖK, Ferah, HARMAN, Serhat ve YAVAŞ, Özgün, “Bozcaada’ya Gelen Yerli Turistlerin Profilini Belirlemeye Dönük Bir Araştırma”, Çanakkale İli Değerleri Sempozyumları Kitabı içinde Bozcaada Değerleri Sempozyumu, 2008, Çanakkale.
  • PEKCAN, Cem, “Gökçeada ve Bozcaada’nın Turizm Potansiyeli’nin Tespiti ve Adalarda Turizmin Gelişme Olanakları”, ÇOMU: Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, 2001
  • TOSUN, Cevat ve JENKINS C.L, “Regional Planning Approaches to Tourism Development: In Case of Turkey”, Tourism Management, 17(7), 1996, s. 519-531
  • TOSUN, Cevat ve BİLİM, Yasin, “Şehirlerin Turistik Açıdan Pazarlanması: Hatay Örneği”, Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 15(2), 2004, s. 125-138.
  • TÜREMEZ, Yüksel ve BAMYACI, A. Onur, “Bozcaada’da Turistik Ürün Geliştire ve Çeşitlendirme Üzerine Bir Çalışma”, Çanakkale İli Değerleri Sempozyumları Kitabı içinde Bozcaada Değerleri Sempozyumu, 2008, Çanakkale.
  • ÜNÜSAN, Çağatay ve SEZGİN, Mete, Turizmde Strateji Eksenli Pazarlama
Toplam 23 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mirela Crıstea Bu kişi benim

Sorin Domnışoru Bu kişi benim

Murat Kasımoğlu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2010
Gönderilme Tarihi 24 Haziran 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 8 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Crıstea, M., Domnışoru, S., & Kasımoğlu, M. (2010). BAŞARISIZLIK RİSKİNİN DURDURULMASINDA DENETÇİNİN ROLÜ-AVRUPA DÜZEYİNDE SİGORTA ŞİRKETLERİ İÇİN FİZİBİL UYGULAMA BOYUTLARI. Yönetim Bilimleri Dergisi, 8(1), 79-94.

Sayın Araştırmacı;

Dergimize gelen yoğun talep nedeniyle Ekim 2024 sayısı için öngörülen kontenjan dolmuştur, gönderilen makaleler ilerleyen sayılarda değerlendirilebilecektir. Bu hususa dikkat ederek yeni makale gönderimi yapmanızı rica ederiz.

Yönetim Bilimler Dergisi Özel Sayı Çağrısı
Yönetim Bilimleri Dergisi 2024 yılının Eylül ayında “Endüstri 4.0 ve Dijitalleşmenin Sosyal Bilimlerde Yansımaları” başlıklı bir özel sayı yayınlayacaktır.
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Biga İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi tarafından 5-6 Temmuz 2024 tarihlerinde çevrimiçi olarak düzenlenecek olan 4. Uluslararası Sosyal Bilimler Konferansı’nda sunum gerçekleştiren yazarların dergi için ücret yatırmasına gerek olmayıp, dekont yerine Konferans Katılım Belgesini sisteme yüklemeleri yeterli olacaktır.
Gönderilen makalelerin derginin yazım kurallarına uygun olması ve DergiPark sistemi üzerinden sisteme yüklenmesi gerekmektedir. Özel sayı ana başlığı ile ilgisiz makaleler değerlendirmeye alınmayacaktır. Özel sayı için gönderilen makalelerin "Makalemi özel sayıya göndermek istiyorum" kutucuğu işaretlenerek sisteme yüklenmesi gerekmektedir. Özel sayı için gönderilmemiş makalelerin bu sayıya eklenmesi mümkün olmayacaktır.
Özel Sayı Çalışma Takvimi
Gönderim Başlangıcı: 15 Nisan 2024
Son Gönderim Tarihi: 15 Temmuz 2024
Özel Sayı Yayınlanma Tarihi: Eylül 2024

Dergimize göndereceğiniz çalışmalar linkte yer alan taslak dikkate alınarak hazırlanmalıdır. Çalışmanızı aktaracağınız taslak dergi yazım kurallarına göre düzenlenmiştir. Bu yüzden biçimlendirmeyi ve ana başlıkları değiştirmeden çalışmanızı bu taslağa aktarmanız gerekmektedir.
İngilizce Makale Şablonu için tıklayınız...

Saygılarımızla,