BibTex RIS Kaynak Göster

Spor Ekonomisi Bilim Dalının Gelişim Analizi

Yıl 2016, Cilt: 14 Sayı: 27, 309 - 329, 01.06.2016

Öz

Spor, küçük ve kazanç hedefsiz (Non-Profit) işletmelerde üretilen hizmetlerle sınırlı idi. Bu yapı ekonominin ilgi sahasına uygun değildi. Son 20 yılda "spor" ve "toplum" birlikteliğinin büyük kabul görmesi, artan ticarileşme ve profesyonelleşme trendleri ile kazanca yönelik (For-Profit) ticarileşmiş alanın büyümesi, ekonominin yapısına ve ruhuna uygun bir zemin oluşturdu.Spor ekonomisi, ülkeler arası büyük yapısal farklılıklar gösteren oldukça az geliştirilebilmiş genç bir bilim dalıdır. Sporun ekonomik sorunlarıyla ilgili ilk sistematik araştırmalar 1950’li yıllarda ABD de başlatıldı. Avrupa ülkelerinde spor ekonomisi ile ilgili araştırmalar oldukça geç başladı. Amerikan tarzı spor ekonomisi genelde piyasanın ihtiyaçlarına hitap eden tipik amerikan tarzını yansıtırken, Alman tarzı spor ekonomisinde daha çok kurumsal yapılanma ön plana çıkmaktadır

Kaynakça

  • Buchmeier, Wilfried / Zieschang, Klaus: “Zum Sportökonomie- Studium in De- utschland” in: Sportwissenschaft (Schwerpunkt: Sportökonomik), 28. Jahr- gang, (3-4) 1998, Karl Hofmann, Schorndorf.
  • Bulgu, Nefise: Sporun Diğer Popüler Kültür Ürünleriyle Sosyo-Kültürel Yapıyı Anlamlandırması – Kitle İletişim Araçlarında Kullanımı-, A.Ü. Sporda Psiko- Sosyal Alanlar Seminer Kitabı, A.Ü. BESYO, 7-8 Haziran 1996, Ankara.
  • Büch, Martin -Peter.: Das "Bosman –Urteil", Transferentschädigungen, Ablöse- summen, Eigentumsrechte, Freizugigkeit. Sportökonomische Anmerkungen zu einem sportpolitischen Thema, in: Sportwissenschaft (Schwerpunkt: Spor- tökonomik), 28. Jahr., (3-4) (Germany - Schorndorf 1998, Hofmann).
  • Buchmeier, Wilfried - Zieschang, Klaus: “Zum Sportökonomie- Studium in De- utschland” in: Sportwissenschaft (Schwerpunkt: Sportökonomik), 28. Jahr- gang, (3-4) (Germany - Schorndorf 1998, Karl Hofmann).
  • Cerrahoğlu, Necati: Spor Branşlarının Münih Buluşması; "10. ISPO Spor Sponsor- luğu Kongresi" GSGM, sponsorluk web sayfası, Mart 2006. http://www.spon- sorluk .gov.tr/index.php? option=com_content&task=view&id=36&Itemid=1
  • Cerrahoğlu, Necati: "Futbolun Ekonomisi Avrupa’da da Amerikanlaşıyor", TFF Aylık Futbol Dergisi Sayı No:6, Nisan 2005a, İstanbul, s. 30 -31.
  • Cerrahoğlu, Necati: "Sport Broadcasting in the Tv Channales in Turkey"
  • The 46th ICHPER· SD New Vision, New Mission, New Strategies Anniversary World Congress, November 9-13, 2005b, İstanbul Congress Proceedings s. 209-212.
  • Cerrahoğlu, Necati: "Sportmedien & Sportjournalismus in der Türkei", Schriften- reihe für internationale Sportwissenschaften, Band 1, Önel Verlag, 2004, Köln.
  • Cerrahoğlu, Necati / İmamoğlu, Ahmet Faik: "Sporun Ekonomik Önemi, Almanya Örneği" G.Ü., I. Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Kongresi, Sporda Psiko- Sosyal Alanlar, Spor Yönetim Bilimleri, 26-27 Mayıs 2000, Gölbaşı – Ankara, s. 240 – 247.
  • Cordes, Philip: "Mediale Vielfacht – die neue (Rechte-) Welt der Sport- vermarketung", in: ISPO – Sportsponsoringkongress 2006, 05.03.2006.
  • Digel, Helmut: "Strukturelle Merkmale der Zeitschrift ″Sportwissenschaft″: Rück- blick und Ausblick am Ende eines Jahrhunderts", in: Sportwissenschaft (3) 2000, 30. Jahrgang, Verlag Karl Hofmann, Schorndorf, s. 1 -20.
  • Freyer, Walter: "Sport-Marketing – Handbuch für markorientiertes Management im Sport-" 3. vollst. Überarb. Aufl., FIT 2003, Forkel- Verlag, Wisbaden.
  • Haag, Herbert: "Zum Selbstverstandnis der Sportsoziologie und Sportökonomie als Theoriefelder der Sportwissenschaft", in: Sport, Wirtschafr und Gesells- chaft, Verlag Karl Hofmann, Schorndorf, 2002, s. 131 -144.
  • Heinemann, Klaus: "Einführung in die Ökonomie des Sports – Ein Handbuch-" (Beiträge zur Lehre und Forschung im Sport ; Bd. 107), Hofmann Verlag, 1995, Schorndorf.
  • Heinemann, Klaus: "Was ist und wozu benötigen wir eine Sportökonomik?", in: Sportwissenschaft (Schwerpunkt: Sportökonomik), 28. Jahrgang, (3-4) 1998, Karl Hofmann Verlag, Schorndorf.
  • Horch, Heinz- Dieter: "Einleitung, Finanzierung des Sports", in: Finanzierung des Sports, Beiträge des 2. Kölner Sportökonomie- Kongresses; Horch / Heydel / Sierau Hrsg., (Edition Sportökonomie und Sportmanagement, Bd. 2), Meyer und Meyer Verlag, 2002, Aachen.
  • Horch, Heinz- Dieter: Einleitung: "Sportökonomie, Sportmanegement, das Insti- tüt und der Kongress", in: Professionalisierung im Sportmanagement, Horch / Heydel / Sierau Hrsg., Beiträge des 1. Kölner Sportökonomie- Kongresses; (Edition Sportökonomie und Sportmanagement, Bd. 1), Meyer und Meyer Ver- lag, 1999, Aachen.
  • Meyer, Markus: "Millardenmarkt Sportwetten – eine Branche im Aufbruch" in: ISPO – Sportsponsoringkongress 2006, 05.03.2006.
  • Pesonal- und Vorlesungsverzeichnis Wintersemester 2002 / 2003, Deutsche Sport- hochschule Köln, Wienand Verlag, 2002, Köln.
  • Sponsors, Wissen fürs Sportbussiness: Medien, Auslandsvermarktung Fussball- bundesliga, "Wir sind bestens gerüstet", 11. Jahtgang, Ausgabe (3) 2006.
  • Waldhauser, H.: Die Fernsehrechte des Sportveranstalters, (Germany – Berlin, Dunker Humblot Verlag, Beiträge zum Sportrecht, Band 5, 1999).
  • http://de.uefa.org/protecting-the-game/financial-fair-play/index.html (Erişim Tari- hi 10.01.2016)
  • http://www2.deloitte.com/content/dam/Deloitte/uk/Documents/sports-business- group/deloitte-uk-arff-2015-highlights.pdf (Erişim Tarihi: 10.01.2016).
  • https://kafatopu.wordpress.com/arastirmalar/olimpiyatekonomisi (Erişim Tarihi 26.12.20015)
  • Tunçdemir, T24 Bağımsız İnternet Sitesi, http://t24.com.tr/yazarlar/cemal-tuncde- mir/olimpiyat-evsahipligini-kazanmak-gercekten-kazandiriyor-mu,6423 (Eri- şim13.10.2015)
  • http://marketingturkiye.com.tr/haber/olimpiyat-oyunlari-harcamalari-artirdi (Eri- şim: 08.5.2012)

A Development Analysis Of The Scientific Field Of Sports Economy

Yıl 2016, Cilt: 14 Sayı: 27, 309 - 329, 01.06.2016

Öz

The forerunning values like the Ideal of being Amateur (s), Solidarity and Volunteer / Voluntary Working were hindering the commercialization of sports. Sports was mainly consisting of only the services that were being produced in the small and non-profit enterprises and it was hence not in compliance with the field of interest of economy with its structure. The growth of the commercialized (For Profit) area in the direction of profit at the end of the increased commercialization and professionalisation trend, along with the great acceptance of becoming togetherness of the ‘sports’ and the ‘society’ in the last 20 years formed a suitable ground, which is in compliance with the structure and the soul of the economy. The first systematical researches in relation to the economical matters of sports started in the U.S.A. in the1950’s. The researches in relation to the economy of sports started rather late. Organizational structuring emerges more in the forefront in the German Type of the sports economy, while the U.S. type of the sports economy reflects the typical U.S. way, which addresses to the needs of the market in general. The negotiating also the following subject has been aimed, along with these developments

Kaynakça

  • Buchmeier, Wilfried / Zieschang, Klaus: “Zum Sportökonomie- Studium in De- utschland” in: Sportwissenschaft (Schwerpunkt: Sportökonomik), 28. Jahr- gang, (3-4) 1998, Karl Hofmann, Schorndorf.
  • Bulgu, Nefise: Sporun Diğer Popüler Kültür Ürünleriyle Sosyo-Kültürel Yapıyı Anlamlandırması – Kitle İletişim Araçlarında Kullanımı-, A.Ü. Sporda Psiko- Sosyal Alanlar Seminer Kitabı, A.Ü. BESYO, 7-8 Haziran 1996, Ankara.
  • Büch, Martin -Peter.: Das "Bosman –Urteil", Transferentschädigungen, Ablöse- summen, Eigentumsrechte, Freizugigkeit. Sportökonomische Anmerkungen zu einem sportpolitischen Thema, in: Sportwissenschaft (Schwerpunkt: Spor- tökonomik), 28. Jahr., (3-4) (Germany - Schorndorf 1998, Hofmann).
  • Buchmeier, Wilfried - Zieschang, Klaus: “Zum Sportökonomie- Studium in De- utschland” in: Sportwissenschaft (Schwerpunkt: Sportökonomik), 28. Jahr- gang, (3-4) (Germany - Schorndorf 1998, Karl Hofmann).
  • Cerrahoğlu, Necati: Spor Branşlarının Münih Buluşması; "10. ISPO Spor Sponsor- luğu Kongresi" GSGM, sponsorluk web sayfası, Mart 2006. http://www.spon- sorluk .gov.tr/index.php? option=com_content&task=view&id=36&Itemid=1
  • Cerrahoğlu, Necati: "Futbolun Ekonomisi Avrupa’da da Amerikanlaşıyor", TFF Aylık Futbol Dergisi Sayı No:6, Nisan 2005a, İstanbul, s. 30 -31.
  • Cerrahoğlu, Necati: "Sport Broadcasting in the Tv Channales in Turkey"
  • The 46th ICHPER· SD New Vision, New Mission, New Strategies Anniversary World Congress, November 9-13, 2005b, İstanbul Congress Proceedings s. 209-212.
  • Cerrahoğlu, Necati: "Sportmedien & Sportjournalismus in der Türkei", Schriften- reihe für internationale Sportwissenschaften, Band 1, Önel Verlag, 2004, Köln.
  • Cerrahoğlu, Necati / İmamoğlu, Ahmet Faik: "Sporun Ekonomik Önemi, Almanya Örneği" G.Ü., I. Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Kongresi, Sporda Psiko- Sosyal Alanlar, Spor Yönetim Bilimleri, 26-27 Mayıs 2000, Gölbaşı – Ankara, s. 240 – 247.
  • Cordes, Philip: "Mediale Vielfacht – die neue (Rechte-) Welt der Sport- vermarketung", in: ISPO – Sportsponsoringkongress 2006, 05.03.2006.
  • Digel, Helmut: "Strukturelle Merkmale der Zeitschrift ″Sportwissenschaft″: Rück- blick und Ausblick am Ende eines Jahrhunderts", in: Sportwissenschaft (3) 2000, 30. Jahrgang, Verlag Karl Hofmann, Schorndorf, s. 1 -20.
  • Freyer, Walter: "Sport-Marketing – Handbuch für markorientiertes Management im Sport-" 3. vollst. Überarb. Aufl., FIT 2003, Forkel- Verlag, Wisbaden.
  • Haag, Herbert: "Zum Selbstverstandnis der Sportsoziologie und Sportökonomie als Theoriefelder der Sportwissenschaft", in: Sport, Wirtschafr und Gesells- chaft, Verlag Karl Hofmann, Schorndorf, 2002, s. 131 -144.
  • Heinemann, Klaus: "Einführung in die Ökonomie des Sports – Ein Handbuch-" (Beiträge zur Lehre und Forschung im Sport ; Bd. 107), Hofmann Verlag, 1995, Schorndorf.
  • Heinemann, Klaus: "Was ist und wozu benötigen wir eine Sportökonomik?", in: Sportwissenschaft (Schwerpunkt: Sportökonomik), 28. Jahrgang, (3-4) 1998, Karl Hofmann Verlag, Schorndorf.
  • Horch, Heinz- Dieter: "Einleitung, Finanzierung des Sports", in: Finanzierung des Sports, Beiträge des 2. Kölner Sportökonomie- Kongresses; Horch / Heydel / Sierau Hrsg., (Edition Sportökonomie und Sportmanagement, Bd. 2), Meyer und Meyer Verlag, 2002, Aachen.
  • Horch, Heinz- Dieter: Einleitung: "Sportökonomie, Sportmanegement, das Insti- tüt und der Kongress", in: Professionalisierung im Sportmanagement, Horch / Heydel / Sierau Hrsg., Beiträge des 1. Kölner Sportökonomie- Kongresses; (Edition Sportökonomie und Sportmanagement, Bd. 1), Meyer und Meyer Ver- lag, 1999, Aachen.
  • Meyer, Markus: "Millardenmarkt Sportwetten – eine Branche im Aufbruch" in: ISPO – Sportsponsoringkongress 2006, 05.03.2006.
  • Pesonal- und Vorlesungsverzeichnis Wintersemester 2002 / 2003, Deutsche Sport- hochschule Köln, Wienand Verlag, 2002, Köln.
  • Sponsors, Wissen fürs Sportbussiness: Medien, Auslandsvermarktung Fussball- bundesliga, "Wir sind bestens gerüstet", 11. Jahtgang, Ausgabe (3) 2006.
  • Waldhauser, H.: Die Fernsehrechte des Sportveranstalters, (Germany – Berlin, Dunker Humblot Verlag, Beiträge zum Sportrecht, Band 5, 1999).
  • http://de.uefa.org/protecting-the-game/financial-fair-play/index.html (Erişim Tari- hi 10.01.2016)
  • http://www2.deloitte.com/content/dam/Deloitte/uk/Documents/sports-business- group/deloitte-uk-arff-2015-highlights.pdf (Erişim Tarihi: 10.01.2016).
  • https://kafatopu.wordpress.com/arastirmalar/olimpiyatekonomisi (Erişim Tarihi 26.12.20015)
  • Tunçdemir, T24 Bağımsız İnternet Sitesi, http://t24.com.tr/yazarlar/cemal-tuncde- mir/olimpiyat-evsahipligini-kazanmak-gercekten-kazandiriyor-mu,6423 (Eri- şim13.10.2015)
  • http://marketingturkiye.com.tr/haber/olimpiyat-oyunlari-harcamalari-artirdi (Eri- şim: 08.5.2012)
Toplam 27 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA85TP94PU
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Necati Cerrahoğlu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2016
Gönderilme Tarihi 1 Haziran 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 14 Sayı: 27

Kaynak Göster

APA Cerrahoğlu, N. (2016). Spor Ekonomisi Bilim Dalının Gelişim Analizi. Yönetim Bilimleri Dergisi, 14(27), 309-329.

Sayın Araştırmacı;

Dergimize gelen yoğun talep nedeniyle Ekim 2024 sayısı için öngörülen kontenjan dolmuştur, gönderilen makaleler ilerleyen sayılarda değerlendirilebilecektir. Bu hususa dikkat ederek yeni makale gönderimi yapmanızı rica ederiz.

Yönetim Bilimler Dergisi Özel Sayı Çağrısı
Yönetim Bilimleri Dergisi 2024 yılının Eylül ayında “Endüstri 4.0 ve Dijitalleşmenin Sosyal Bilimlerde Yansımaları” başlıklı bir özel sayı yayınlayacaktır.
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Biga İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi tarafından 5-6 Temmuz 2024 tarihlerinde çevrimiçi olarak düzenlenecek olan 4. Uluslararası Sosyal Bilimler Konferansı’nda sunum gerçekleştiren yazarların dergi için ücret yatırmasına gerek olmayıp, dekont yerine Konferans Katılım Belgesini sisteme yüklemeleri yeterli olacaktır.
Gönderilen makalelerin derginin yazım kurallarına uygun olması ve DergiPark sistemi üzerinden sisteme yüklenmesi gerekmektedir. Özel sayı ana başlığı ile ilgisiz makaleler değerlendirmeye alınmayacaktır. Özel sayı için gönderilen makalelerin "Makalemi özel sayıya göndermek istiyorum" kutucuğu işaretlenerek sisteme yüklenmesi gerekmektedir. Özel sayı için gönderilmemiş makalelerin bu sayıya eklenmesi mümkün olmayacaktır.
Özel Sayı Çalışma Takvimi
Gönderim Başlangıcı: 15 Nisan 2024
Son Gönderim Tarihi: 15 Temmuz 2024
Özel Sayı Yayınlanma Tarihi: Eylül 2024

Dergimize göndereceğiniz çalışmalar linkte yer alan taslak dikkate alınarak hazırlanmalıdır. Çalışmanızı aktaracağınız taslak dergi yazım kurallarına göre düzenlenmiştir. Bu yüzden biçimlendirmeyi ve ana başlıkları değiştirmeden çalışmanızı bu taslağa aktarmanız gerekmektedir.
İngilizce Makale Şablonu için tıklayınız...

Saygılarımızla,