Günümüzde firmalar tüketicilerin
tercihlerinde belirleyici olmak ve tüketicilerin tepkilerini hızlı bir şekilde
ölçme baskısı altındadır. Çünkü firmalar tüketicilerin beklentilerine hızlı bir
şekilde cevap vererek rekabette önde olma çabasındadırlar. Sosyal medya bu
beklentileri anlama ve müşteri etkileşimini geliştirme potansiyeline sahiptir.
Çünkü sosyal medyanın doğasında, ortak içerik üretimi ve iki yönlü iletişim
vardır. Buna rağmen sosyal medyanın firma müşteri etkileşimini destekleyip
desteklemediğini analiz eden ampirik çalışmaların sayısı yeterli değildir.
Bu çalışmada ilk amaç Bonson (Bonson
and Ratkai, 2013; Bonson, Royo and Ratkai, 2017: 320-347) ve diğerleri tarafından geliştirilen ölçüm
setinden hareketle, temel bileşenler analizi kullanılarak bir sosyal medya
aracı olan Facebook aracılığıyla Türkiye pazarında faaliyet gösteren otomotiv
firmalarının müşteri ile etkileşim düzeylerini ölçmek, bu düzeyleri incelemek
ve firmaları tasnif etmektir. İkinci amaç ise firmaların araç satışları ile
müşteri etkileşimi arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Araştırma sosyal medya
aracılığı ile müşteri etkileşimini ölçmesi ve Türkiye’de perakende satış yapan
otomotiv firmalarının müşteri etkileşime göre tasnif etmesi açısından önem arz
etmektedir. Araştırmanın bulgularına göre müşteri etkileşimi ile satışlar
arasında da pozitif bir ilişki söz konusudur.
Müşteri etkileşimi Müşteri Etkileşim Döngüsü Otomotiv sektörü Sosyal medya Facebook Ölçüm seti Temel Bileşenler Analizi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 13 Mart 2019 |
Gönderilme Tarihi | 27 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 17 Sayı: 33 |